Piercinger

Picies

Glad i forumet
Mailykke <3
Heisann..

Noen som har noe erfaring med det og svangerskap?

Har i navelen og nipplene, når burde de taes ut??

Hei, har ikke selv piercinger, men ser på andre at når magen blir så stor at navlen blir dyttet ut, så må de ta ut piercingen. Navlen min ble i alle fall aldri den samme etter forrige svangerskap.   :)

Når det gjelder brystvortene aner jeg ikke, men kan jo være greit å gi dem god tid på å heles mest mulig. Det skjer mye med brystvortene og brystene generelt i svangerskapet, så kan hende det er lurt å ta dem ut først som sist.

fant denne: http://babymiracle.blogg.no/1326890416_piercing_i_navlen_som.html
Det er noen med erfaring i kommentarfeltet der.

http://ammehjelpen.no/artikkel/121/Piercing-av-brystvorten

Jeg tok ut min navlepiercing da jeg var kommet ca halvveis forrige svangerskap. 
Var sikker på at det kom til å gro igjen, men da jeg hadde født og magen hadde krympet sammen igjen, kunne jeg bare sette den rett tilbake uten problem ;)

jeg tok ut min i navelen ganske tidlig, fikk fort pudding følte jeg og tok den nok ut innen 12 uker. Men 2 ganger har jeg trykket den gjennom for at hullet ikke skal gro, men det kommer nok ikke til å skje, det er 10 år gammelt ;)

Den i navlen er grei å ta ut fordi smykket etterhvert kanskje ikke vil være langt nok til å kunne ha i. Jeg kunne spart meg å ta ut min, for navlen min er fremdeles nesten som normal, men jeg tok den ut under ultralyden fordi den var litt i veien.

De i brystvortene har jeg fremdeles, men jeg har byttet til et smykke som blir enklere å ta ut og inn når det nærmer seg tiden for færre matinger. Jeg har hatt dem i 5 år, så de vil heller ikke gro med det første, og siden jeg enda ikke vet om jeg får melk i det hele tatt, så ser jeg ikke noe poeng i å ta dem ut.

Det finnes også noen som vellykket ammer med smykker når barnet er eldre og dier sjeldnere, jordmoren min ser ikke noe problem i det om det går, men det er høyst sannsynlig ufattelig individuelt hva en jordmor vil si da det ikke finnes noen spesifikk standard for hvordan de dealer med piercinger.

Første svangerskapet hadde jeg både i navelen og brystvorta.
Den i navelen tok jeg ut i 5-6 mnd,da ble den rett og slett dyttet ut :p

Den i brystvorta hadde jeg tenkt til å ta ut en mnd senere.
Meeen den avgjørelsen slapp jeg å ta,for jeg reiv den ut!
Hang fast i dusjdøra på vei ut :S Syyyyykt vondt,og masse blod ut av ei stor flenge!

Jeg byttet ut min i navlen med sånn gravid piercing da jeg var i uke 20 ca.. men jeg tok ut hele piercingen i uke 27. Da spratt navlen min ut, og huden mellom hullene ble helt rød og ganske irritert.. Nå ser det ut som et strekkmerke egentlig, hehe. 

Jeg har hatt min i 12 år, så det virker ikke som at den skal gro. Har lyst til å sette den inn igjen etter fødsel, hvis navelen ikke er helt vilt stygg da, for da er det jo ingen poeng i å fremheve den akkurat. 
Det kan virke som at hullet mitt blir slappere og kanskje får en annen hudfarge når jeg er ferdig (siden det er så rødt nå, og litt blankt som strekkmerker). 

Det kan nok være lurt å ta den ut når du kan se stanga gjennom huden (på grunn av at huden blir så strekt) og når det begynner å bli rødt... Så kan du heller bare stikke igjennom en gang i uka for at det ikke skal gro helt igjen :) Det var veldig deilig å endelig ta den ut i uke 27 for meg, for den var bare i veien og det gjorde litt vondt. Dessuten tror jeg hullet blir LITT finere ved å ta den ut, enn å ha den i hvis det er så sprengt som hos meg. 

Mamma23! skrev:
Jeg byttet ut min i navlen med sånn gravid piercing da jeg var i uke 20 ca.. men jeg tok ut hele piercingen i uke 27. Da spratt navlen min ut, og huden mellom hullene ble helt rød og ganske irritert.. Nå ser det ut som et strekkmerke egentlig, hehe. 

Jeg har hatt min i 12 år, så det virker ikke som at den skal gro. Har lyst til å sette den inn igjen etter fødsel, hvis navelen ikke er helt vilt stygg da, for da er det jo ingen poeng i å fremheve den akkurat. 
Det kan virke som at hullet mitt blir slappere og kanskje får en annen hudfarge når jeg er ferdig (siden det er så rødt nå, og litt blankt som strekkmerker). 

Det kan nok være lurt å ta den ut når du kan se stanga gjennom huden (på grunn av at huden blir så strekt) og når det begynner å bli rødt... Så kan du heller bare stikke igjennom en gang i uka for at det ikke skal gro helt igjen :) Det var veldig deilig å endelig ta den ut i uke 27 for meg, for den var bare i veien og det gjorde litt vondt. Dessuten tror jeg hullet blir LITT finere ved å ta den ut, enn å ha den i hvis det er så sprengt som hos meg. 

Dette er det dummeste rådet jeg noen gang har hørt. Man skal ikke vente til piercingen er irritert med å ta den ut! Oppstår det en infeksjon fordi man på død og liv nesten skal la den gro ut på denne måten, og man tar ut smykker, ender man opp med å kapsle inn infeksjonen i stedetfor at kroppen blir kvitt den. Få deg litt kunnskap før du anbefaler ting, hva? Det er også helt individuelt hvordan piercingen gror hos mennesker. Spiller ingen rolle hvor lenge du har hatt piercingen. Mine gror på noen dager, andre sine gror på uker, måneder eller trekker seg sammen over år. Hilsen Mortania, piercingentusiast

Uff, merker at det er et hormonpreget forum man er inne på i hvert fall ;)

Jeg anbefaler ingenting, jeg fortalte bare min erfaring, siden det er det tråden handler om :) Og sa at det kan være lurt å ta den ut hvis "...." (basert på MINE erfaringer)
Altså at man i hvert fall ikke drar den LENGER enn jeg gjorde, for det er ikke noe poeng i å gjøre tror jeg, men folk må jo bare bestemme dette selv. 

Men å anbefale noe som helst, altså en fasit - det gidder jeg ikke, for alle navler er så forskjellige :) Har sett noen med kjempestor mage og gravid-piercing som ikke har vært rød eller irritert i det hele tatt, også har man jo sånne som meg, som ble rød og irritert etterhvert. 

Dette har ingenting med hormoner å gjøre, men sunn fornuft.

Du kommer med et konkret tips, var ikke det meningen, så får du lære deg å ordlegge deg bedre.

Og du skal heller ikke drive og stikke opp igjen konstant. Trekker den seg sammen, så gjør den det. Det er ikke på noen som helst måte anbefalt å plage kroppen med piercinger eller lignende under graviditeten, den har nok å ta seg av. Vil du virkelig ha den piercingen, så tar du den på nytt når du er ferdig!

Har alltid hatt min i navlen i jeg. Aldri vært noe problem.
Denne gangen har jeg kjøpt svangerskapspiering til navlen, som er litt lengre en de vanlige.

Og fordi om det er et hormonfylt svangerskapsforum her inne så går det an å snakke til folk på en skikkelig måte...

Jeg føler ikke at jeg har snakket dårlig til noen.. Jeg forteller om mine egne erfaringer jeg :) Så om noen føler at det jeg skriver er feil eller støtende, så er det jo egentlig bare deres eget problem..? Jeg kommer ikke med noen fasit på hva som er riktig, og jeg er heller ingen lege eller noe i den duren, og det regner jeg med at folk forstår ;) 

"Muligens": Tror forresten de gravid-piercingene fungerer veldig bra på de som kan ha i en piercing hele svangerskapet. Har sett mange fine gravide navler med en sånn en :) Og den bøyer seg etter formen på magen også på en måte, siden den er så myk. Hadde du vanlig piercing i hele tiden forrige gang? Stang eller ring? :)

Jeg har ei venninne som også har stikket opp igjen hullet sitt, og det er like pent enda. Hun ønsket ikke å ha piercingen i fordi hun mente den var litt i veien. Så hun holder hullet åpent ved å stikke igjennom. Om det er anbefalt av leger osv vet jeg ikke noe om, men etter hva jeg har sett på henne så ser det veldig greit ut i hvert fall. Men det er vel forskjellig fra person til person her også :) Er det noe som gjør vondt så lar man det jo bare være... 

Jeg har i navelen. Min ble ikke irritert eller noe, men jeg tror nok jeg tok den litt seint ut.. Tok den vel ut 2-3 mnd før termin. Jeg merket at hullet begynte å bli slapt.. Tok den ut i desember 2010, og har ikke hatt den i etterpå, i håp om at huden over hullet skal trekke seg litt sammen igjen, men virker ikke om om det skjer :-P Ingen antydning til at hullet skal gro igjen heller..

Det er nok mye forskjellig erfaringer angående dette. Jeg kan for min del bare snakke om navlepiercing.
Navlepiercing er en "overflate-piercing", noe som gjør at du kan risikere at kroppen kan støte den vekk selv, om det blir for stramt. Har selv mange venninner der piercingen har "vokst ut" av kroppen, fordi det ikke har vært plass til den under svangerskap. Men det er visst mange som har erfaringer med at den holder selv om :-)

Er nok svært individuelt, slik som vi har forskjellige kropper. Jeg for min del, tok min ut med en gang jeg begynte å føle meg mer oppblåst, og tenker at det får bare stå til om det gror igjen eller ikke :-)

Kan forresten slenge meg på en som skriver at man ikke burde vente til man får infeksjon før man fjerner piercingen. Dette gjør at det er stot sannsynlighet for at kroppen kapsler inn infeksjonen, fremfor å ta den ut før/behandler infeksjonen før man tar peiercingen ut. Har opptil flere ganger fått streng beskjed av min piercing-artist venninne at jeg aldri må finne på å fjerne en piercing som er betent!

:-)

Frk Knuts skrev:
Det er nok mye forskjellig erfaringer angående dette. Jeg kan for min del bare snakke om navlepiercing.
Navlepiercing er en "overflate-piercing", noe som gjør at du kan risikere at kroppen kan støte den vekk selv, om det blir for stramt. Har selv mange venninner der piercingen har "vokst ut" av kroppen, fordi det ikke har vært plass til den under svangerskap. Men det er visst mange som har erfaringer med at den holder selv om :-)

Er nok svært individuelt, slik som vi har forskjellige kropper. Jeg for min del, tok min ut med en gang jeg begynte å føle meg mer oppblåst, og tenker at det får bare stå til om det gror igjen eller ikke :-)

Kan forresten slenge meg på en som skriver at man ikke burde vente til man får infeksjon før man fjerner piercingen. Dette gjør at det er stot sannsynlighet for at kroppen kapsler inn infeksjonen, fremfor å ta den ut før/behandler infeksjonen før man tar peiercingen ut. Har opptil flere ganger fått streng beskjed av min piercing-artist venninne at jeg aldri må finne på å fjerne en piercing som er betent!

:-)

At man IKKE skal fjerne en piercing som er betent? Det visste jeg ikke, hehe. Men med betent så mener man vel at det kommer gugge og sånt ut av den da eller..? For min var rød og litt småvond når jeg kom borti den, men ikke slik som jeg ser på som betent på en måte...? Vil kanskje heller kalle det irritert. Veit ikke hvor "grensa" går...? Når min var betent når jeg tok den for maaange år siden så var den skikkelig vondt, og det kom gugge ut av den husker jeg! :-/
Jeg tok den ikke ut da, men husker folk ba meg gjøre det... Jeg rensa den ekstra godt, og tok plast over den, så gikk det over etter noen dager. Tror jeg fikk litt sterk såpe på den da jeg dusja, for etter at jeg dusja med plasten på var problemet borte :)

Man burde seriøst ha kunnskapsbevis for å få lov å pierce seg, jeg får vondt av all dumskapen som flyter rundt...

Fikk i allefall beskjed av jordmor a jeg måtte ta ut før ul..

over-lykkelig skrev:
Fikk i allefall beskjed av jordmor a jeg måtte ta ut før ul..

Du må absolutt ingenting, det er helt opp til en selv hva en vil risikere. På UL sa hun at det var greit den var ute fordi den kunne være i veien. Jeg kunne fremdeles hatt den i i forhold til hvordan magen min er, men det var jo umulig å forutsi for 5 mnd siden.

Hva med å prøve å være hyggelig mot folk mortania?

Back
Topp