Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg byttet ut min i navlen med sånn gravid piercing da jeg var i uke 20 ca.. men jeg tok ut hele piercingen i uke 27. Da spratt navlen min ut, og huden mellom hullene ble helt rød og ganske irritert.. Nå ser det ut som et strekkmerke egentlig, hehe.Mamma23! skrev:
Jeg har hatt min i 12 år, så det virker ikke som at den skal gro. Har lyst til å sette den inn igjen etter fødsel, hvis navelen ikke er helt vilt stygg da, for da er det jo ingen poeng i å fremheve den akkurat.
Det kan virke som at hullet mitt blir slappere og kanskje får en annen hudfarge når jeg er ferdig (siden det er så rødt nå, og litt blankt som strekkmerker).
Det kan nok være lurt å ta den ut når du kan se stanga gjennom huden (på grunn av at huden blir så strekt) og når det begynner å bli rødt... Så kan du heller bare stikke igjennom en gang i uka for at det ikke skal gro helt igjen :) Det var veldig deilig å endelig ta den ut i uke 27 for meg, for den var bare i veien og det gjorde litt vondt. Dessuten tror jeg hullet blir LITT finere ved å ta den ut, enn å ha den i hvis det er så sprengt som hos meg.
Det er nok mye forskjellig erfaringer angående dette. Jeg kan for min del bare snakke om navlepiercing.Frk Knuts skrev:
Navlepiercing er en "overflate-piercing", noe som gjør at du kan risikere at kroppen kan støte den vekk selv, om det blir for stramt. Har selv mange venninner der piercingen har "vokst ut" av kroppen, fordi det ikke har vært plass til den under svangerskap. Men det er visst mange som har erfaringer med at den holder selv om :-)
Er nok svært individuelt, slik som vi har forskjellige kropper. Jeg for min del, tok min ut med en gang jeg begynte å føle meg mer oppblåst, og tenker at det får bare stå til om det gror igjen eller ikke :-)
Kan forresten slenge meg på en som skriver at man ikke burde vente til man får infeksjon før man fjerner piercingen. Dette gjør at det er stot sannsynlighet for at kroppen kapsler inn infeksjonen, fremfor å ta den ut før/behandler infeksjonen før man tar peiercingen ut. Har opptil flere ganger fått streng beskjed av min piercing-artist venninne at jeg aldri må finne på å fjerne en piercing som er betent!
:-)
Fikk i allefall beskjed av jordmor a jeg måtte ta ut før ul..over-lykkelig skrev: