PGD-tråden

Det gjør det:happy:

Kan være det er flere med ukompliserte tilfeller som kommer før oss i køen, har på feelingen av at det kommer til å ta litt tid med oss..

Ja det kan jo hende, at de vil at de andre som er «raskt» unnagjort skal bli satt igang. Hvis ikke de bare fortsatt forsker på hvilke løsninger de skal velge for dere da? De setter seg jo en plan før samtalen som de legger frem for dere. Men de burde jo kanskje bare satt igang å fått unna prøvene slik at de vet mer. Men de har vel sine grunner, selvom det er veldig frustrende her og nå :/

jeg har hatt 3 uttak på Karolinska, vært i Stockholm 9 ganger de siste 4 årene så det er travelt med prøverør og PGD. Da vi var første gangen hos genetikeren og snakket om sykdommen vi er bærere av og at vi fikk en jente i 2009 med sykdommen så spurte genetikeren " Lever barnet?" Jeg ble veldig satt ut og svarte liksom "Um, ja". Så det var jo ganske ubehagelig... siden min jente ville blitt valgt bort om hun var et embryo... men hun trives og er min største skatt som klarer seg (tross fysiske store vansker, bruker elektrisk rullestol). Så det var en ekkel opplevelse.

Ja det kan jo hende, at de vil at de andre som er «raskt» unnagjort skal bli satt igang. Hvis ikke de bare fortsatt forsker på hvilke løsninger de skal velge for dere da? De setter seg jo en plan før samtalen som de legger frem for dere. Men de burde jo kanskje bare satt igang å fått unna prøvene slik at de vet mer. Men de har vel sine grunner, selvom det er veldig frustrende her og nå :/

Ja jeg aner ikke hvordan de tenker, men glad jeg ringte:happy:
Vet jo bare at det ikke er mange med sykdommen min, og at det sikkert må forskes litt ekstra på:happy:

[QUOTE="Landus, post: 25489495, member: 71843:happy:[/QUOTE]
Hver gang jeg ser du har skrevet her så håper jeg :Heartred
Kjenner jeg blir innmari engasjert over folk på spesielt assistert forumet, mens reaksjonen min til andre folks graviditet er litt mer :meh:

[QUOTE="Landus, post: 25489495, member: 71843
Hver gang jeg ser du har skrevet her så håper jeg :Heartred
Kjenner jeg blir innmari engasjert over folk på spesielt assistert forumet, mens reaksjonen min til andre folks graviditet er litt mer :meh:

Så koselig av deg:Heartred
Jeg også heier veldig på de innpå her, andre som bare har quick fix på soverommet og blir gravid er jeg litt mer lunken til... Når noen er høygravid og i tillegg spør om når det er vår tur, da blir stemningen ekstra godt..

Jeg også heier veldig på de innpå her, andre som bare har quick fix på soverommet og blir gravid er jeg litt mer lunken til... Når noen er høygravid og i tillegg spør om når det er vår tur, da blir stemningen ekstra godt..
Det var så vondt da bestevenninna mi sprang ut at ho var gravid (nå mistet ho jo også)..
Ho fortalte meg da de prøvde på første og jeg trodde kanskje ho ville forstå at jeg ønsket et forvarsel denne gangen siden det er så sårt for oss..

Vet jeg ikke har _rett_ på å vite det, men ho forteller meg alt mulig anna...

Vet ikke helt hvor jeg ville med det, jeg skjønner det er å få spørsmålet, selv om de færreste spør (fordi de vet)...

Det var så vondt da bestevenninna mi sprang ut at ho var gravid (nå mistet ho jo også)..
Ho fortalte meg da de prøvde på første og jeg trodde kanskje ho ville forstå at jeg ønsket et forvarsel denne gangen siden det er så sårt for oss..

Vet jeg ikke har _rett_ på å vite det, men ho forteller meg alt mulig anna...

Vet ikke helt hvor jeg ville med det, jeg skjønner det er å få spørsmålet, selv om de færreste spør (fordi de vet)...

Skjønner at det er litt blandede følelser på det området der. Jeg er sistemann i venninneflokken på å få barn, og alle har vært litt kviene når de har skullet fortelle meg at de er gravide siden de vet vi har prøvd i mange år og må ha hjelp. Men som jeg sa til de; det gleder meg så mye at mine nærmeste kan få lykken når jeg selv vet hvor vondt det er å ikke få det til. Jeg har gledet meg enormt til alle 4 av de nærmeste venninnene mine har fått barn nå det siste året. Selvom det er sårt, så er det godt å få være en så stor del av de og det å glede meg på dems vegne. Jeg hadde ikke ønsket min værste fiende den følelsen av å ikke lykkes over noe som er så vondt og sårt. Men vi alle har forskjellige tankegangen og det å ta innover det som skjer rundt oss. (Jeg har såklart grått uendelig med tårer underveis, men godt å få være en del av det) :Heartred

Ja det er veldig vondt når andre hele tiden skal spøre ; er du gravid, når skal dere ha barn, det er vel på tide nå.... bla bla bla. Man ønsker jo ikke fortelle alle og enhver om vår situasjon. Skulle ønske folk tenkte litt mer over hvor sårende sånne spørsmål kan være for noen. :/

Skjønner at det er litt blandede følelser på det området der. Jeg er sistemann i venninneflokken på å få barn, og alle har vært litt kviene når de har skullet fortelle meg at de er gravide siden de vet vi har prøvd i mange år og må ha hjelp. Men som jeg sa til de; det gleder meg så mye at mine nærmeste kan få lykken når jeg selv vet hvor vondt det er å ikke få det til. Jeg har gledet meg enormt til alle 4 av de nærmeste venninnene mine har fått barn nå det siste året. Selvom det er sårt, så er det godt å få være en så stor del av de og det å glede meg på dems vegne. Jeg hadde ikke ønsket min værste fiende den følelsen av å ikke lykkes over noe som er så vondt og sårt. Men vi alle har forskjellige tankegangen og det å ta innover det som skjer rundt oss. (Jeg har såklart grått uendelig med tårer underveis, men godt å få være en del av det) :Heartred
Jeg vet bare ikke om jeg orker å høre enda en gang hvor slitsom ungen er, at alt er slit, ork, dumt.
At de har lite penger pga babyen. Det har bare vært så utrolig mye negativt fokus på førstemann, at jeg ikke vet om jeg orker å følge det en gang til..

Jeg var glad for ho den første gangen, til klagingen startet.. og fortsatte.. og jeg skjønner at ho trenger et sted å lufte seg, men jeg var helt feil kanal..

Føler meg absolutt som verdens verste venninne, men akkurat nå tror jeg at jeg prøver hardt å skjerme meg selv.. etter det siste svangerskapet og over 2år med hvor slitsomt det er å ha barn, så vet jeg ikke om jeg klarer å være glad for ho om de får en til...

M90, fikk du resept elektronisk eller på papir? Har hørt rykter om at medisiner er billigere i Sverige :rolleyes:

Jeg vet bare ikke om jeg orker å høre enda en gang hvor slitsom ungen er, at alt er slit, ork, dumt.
At de har lite penger pga babyen. Det har bare vært så utrolig mye negativt fokus på førstemann, at jeg ikke vet om jeg orker å følge det en gang til..

Jeg var glad for ho den første gangen, til klagingen startet.. og fortsatte.. og jeg skjønner at ho trenger et sted å lufte seg, men jeg var helt feil kanal..

Føler meg absolutt som verdens verste venninne, men akkurat nå tror jeg at jeg prøver hardt å skjerme meg selv.. etter det siste svangerskapet og over 2år med hvor slitsomt det er å ha barn, så vet jeg ikke om jeg klarer å være glad for ho om de får en til...

Ja nei det går jo ikke Ann! Ingen av mine venninner har klaget på den måten der... så den situasjonen kan jeg ikke sette meg inn i. Men de vet hvor heldige de er når de ser meg som har så stort ønske ikke kan få. Men da burde jo hun venninnen din kanskje se ting fra en annen side... det er planlegging og alle vet at barn er dyrt og masete til tider. Det vet jo vi også, men heller mas og bruke mye penger enn å sitte uten den kjærligheten.... :Heartred

Hei :-) ser dere er endel som ble godkjent i nemnda januar. Vi fikk vedtak 15 februar om godkjenning av Pgd. Men jeg har ikke hørt noenting fra Stockholm CARE eller karolinska? Er det normalt? Er jo 3 mnd siden... ser ut som alle dere har hørt noe ☺️

Hei :) ser dere er endel som ble godkjent i nemnda januar. Vi fikk vedtak 15 februar om godkjenning av Pgd. Men jeg har ikke hørt noenting fra Stockholm CARE eller karolinska? Er det normalt? Er jo 3 mnd siden... ser ut som alle dere har hørt noe ☺️
Etter at vi sendte inn papirene til utenlandskontoret så hørte vi heller ingenting på en stund.
Så mannen ringte. Da viste det seg at vi ikke hadde en lege som hadde påtatt seg ansvaret for å sende papirene videre til Stockholm, det måtte vi tydeligvis be om selv (som om vi har ombestemt oss fra vi søkte nemnda :shifty:).

Så jeg ville ringt :)
Du er tålmodig altså! Hadde sikkert ringt de ned og gått på veggen for lenge siden :hilarious::hilarious:

Hei :) ser dere er endel som ble godkjent i nemnda januar. Vi fikk vedtak 15 februar om godkjenning av Pgd. Men jeg har ikke hørt noenting fra Stockholm CARE eller karolinska? Er det normalt? Er jo 3 mnd siden... ser ut som alle dere har hørt noe ☺️

Hei:happy:
Ville ringt de som er ansvarlig for utenlandsbehandling i din region og spurt om de har videresendt papirene. Min erfaring er at Stockholm CARE er kvikke på å sende ut brev, så ganske sannsynlig at det er i Norge saken har stoppet opp:happy:

Kan jeg spør hvor langt dere har kommet ?:)

Vi er i gang med nedreguleringsfasen, med nesespray. Time til onsdag for å sjekke at medisinen har gjort jobben sin, og skal da starte på hormoner når de sier det er klart. Uttak i midten av juni ca :Heartred

Hvor i prosessen er dere da? :)

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp