Pettergutten...

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
er 4 mnd i dag! Gratulerer så mye lille venn. [:)] Var på kontroll på mandag. Da var han 64.5 cm og 7420 gram. God og rund. [:)] Han har begynt å våkne en del på natten nå (mot én gang tidligere), så hs mente vi måtte prøve velling om det ikke roet seg om en stund.. Jeg vet ikke jeg.. Blir så usikker. Men det skader kanskje ikke å prøve, for så å slutte igjen om det ikke endrer seg. På torsdag skal vi til legen med øynene hans, for de har verket MYE helt siden fødselen. Men ellers er alt tipp topp. [:)]

Nå er vi hjemme hos mamma og pappa på en liten ferie. Petter har fått seg Ole Brumm-trille som vi har prøvekjørt litt i dag. Kosa seg der ja! [:D] Marcus har fått seg firhjuling av besteforeldrene, så han er i hundre all day long.. [:-][;)]

Vi kjøpt den faktisk på coop'en på Malm[:D] Ha itj den lenger på city syd sjø. Va vældi god den da. Nøtta itj å legg ryggen helt ned, men det såg no ut som det va behagelig. Søv uansett itj meir enn en halvtime hainn så..

Ååh, våkne Tuva my og ja. Det e litt slitsomt.. Håpe det bære e en økeperiode. Har itj så lyst te å byinn me grøt enda.

ORIGINAL: Trudelillelutt

Gratulerer så mye med 4 mnd dagen Petter...
Misin hvorfor vegrer du deg for å gi velling egentlig?

Godt spørsmål.. Jeg vet det ikke helt selv.. Jeg kjenner bare at det føles feil på en måte, selv om jeg overhode ikke synes det er noe feil at andre gjør det. Tror jeg er litt satt ut av ammepress.. Og det står jo OVERALT at fullamming til 6 mnd er det beste, til og med på grøtpakkene.. [:-] Jeg vet at jeg sikkert kan høres litt hysterisk ut..

Jo, du har i grunnen helt rett, Trude. Det skader vel ikke å prøve. Jeg skal se det an en ukes tid nå først da (selv om han har drevet på sånn et par uker nå). Marcus begynte jo med grøt da han var 4.5 mnd, og det gikk jo helt fint det. [:)] Så bra at du har merket bedring hos Isak da! Det kan jo være at de trenger fastere føde, selv om man har nok melk. Det metter jo på en helt annen måte...

ORIGINAL: ida mor

ORIGINAL: Misin

Vi kjøpt den faktisk på coop'en på Malm[:D] Ha itj den lenger på city syd sjø. Va vældi god den da. Nøtta itj å legg ryggen helt ned, men det såg no ut som det va behagelig. Søv uansett itj meir enn en halvtime hainn så..

Ååh, våkne Tuva my og ja. Det e litt slitsomt.. Håpe det bære e en økeperiode. Har itj så lyst te å byinn me grøt enda.

huff ja hun har det og det er slitsomt..kosta den my trilla da?

499,- [:)] Du har itj vurdert å prøv velling du da? veit du og har lyst te å fullamme så leng som mulig, men kanskje ikke te enhver pris?

ORIGINAL: Nesing

Gratulerer sååå mye med firemånedersdage, Petter! Stor gutt er du blitt! 

Forstår deg veldig godt angående vegring for å begynne med velling/grøt, har det nemlig akkurat på samme måte selv. Men jeg har begynt for to dager siden, rett og slett fordi jeg nå har altfor lite melk til gullet mitt. Han blir ikke mett, i allefall ikke til alle måltidene. Nå blir det derfor litt grøt på kvelden samt at jeg etter hvert skal forsøke med grønnsakspuréen jeg har kjøpt. Det er ganske moro å prøve disse tingene nå, August er heeeeeelt klar for det [;)]. Håper du finner ut av dette, Misin, og at du ikke sliter deg ut på ammingen. Det har stått et par artikler i Aftenposten i går og i dag angående ammepresset som er, og også en artikkel om flaskemating i dag. Veldig fint at slike ting kommer frem i avisene! [:)]

åå, kan tenke meg det er gøy ja! [:D] Gleder meg kjempemasse til å begynne. [:)] Ja, jeg må se hvor lenge jeg orker alle de matingene på natta. Går bra foreløbig, men.. [;)]

gratulere sååå mye med 4 mnd..jeg gidder rett å slett ikke å byne med grøt enda for det blir jo bare enda mer å styre på med,så venter så lenge som mulig jeg[:)] det er min grunn,hehe..så lenge han klarer seg med pupp og mme så er det greit altså[:)]

ORIGINAL: mami3

gratulere sååå mye med 4 mnd..jeg gidder rett å slett ikke å byne med grøt enda for det blir jo bare enda mer å styre på med,så venter så lenge som mulig jeg[:)] det er min grunn,hehe..så lenge han klarer seg med pupp og mme så er det greit altså[:)]

Ja, er i grunnen enig. Jeg har lyst til å bare gi pupp når vi er i syden.. Men jeg blir samtidig engstelig for at det ikke er nok med bare pupp, når han styrer sånn på natta plutselig. Ikke lett det der... [:-]

ORIGINAL: ida mor

men du når var dokker skul ha barn dåp?

vi ska ha næste hælg, altså 22. juli. Vi bli bære 12 stk. Hehe, intimt lite selskap. [;)]

wow!! Det skjønne æ va livat ja! Har midt i fellesferien vi vettu... Va en del som itj fikk det te, og nån av de gamle som ikke orke reisa..

Gratulerer med 4 måneder[:D]

grattis så masse med 4 mnd dagen søte petter[:D][:D][:D]
klem fra david og gabi

Gratulerer med fire måneder Petter!!

Klem fra Maybs og Dennis

Gratulerer petter gutt!!!!
Så stor atte!!!!

Gratulerer med 4 mnd [:D]

Godt spørsmål.. Jeg vet det ikke helt selv.. Jeg kjenner bare at det føles feil på en måte, selv om jeg overhode ikke synes det er noe feil at andre gjør det. Tror jeg er litt satt ut av ammepress.. Og det står jo OVERALT at fullamming til 6 mnd er det beste, til og med på grøtpakkene.. [:-] Jeg vet at jeg sikkert kan høres litt hysterisk ut..

Jeg er helt lik deg her, Misin- og det irriterer meg noe inni granskauen at jeg har falt så grundig for dette ammepresset... Jeg er også mye oppe på natta pga amming, og i går kveld fikk snuppa mi ei flaske MME rett og slett fordi vi er så slitne av å ikke få sove så lenge i strekk. Jeg følte meg ikke rent lite kriminell der jeg stod på kjøkkenet og blanda til pulveret- og det er jo helt latterlig! Jeg har gode venninner som kun gir barna MME, og jeg dømmer dem overhodet ikke, så det er helt idiotisk at jeg skal føle en sånn sterk motvilje mot å gi Solveig noen annet enn morsmelk!!

I kveld "turde" jeg ikke gi MME, men prøvde meg på litt tynn grøt- men ikke at jeg har merket så mye effekt på sovinga der enda.

Uff- glemte jo helt hva jeg egentlig skulle skrive:

Gratulerer så mye med 4 måneder, Petter! [:D]

Og forresten, jeg har også den Ole Brumm trilla, men har ikke testet den ennå. Godt å høre at Petter trives i den!

ORIGINAL: Heather

Jeg er helt lik deg her, Misin- og det irriterer meg noe inni granskauen at jeg har falt så grundig for dette ammepresset... Jeg er også mye oppe på natta pga amming, og i går kveld fikk snuppa mi ei flaske MME rett og slett fordi vi er så slitne av å ikke få sove så lenge i strekk. Jeg følte meg ikke rent lite kriminell der jeg stod på kjøkkenet og blanda til pulveret- og det er jo helt latterlig! Jeg har gode venninner som kun gir barna MME, og jeg dømmer dem overhodet ikke, så det er helt idiotisk at jeg skal føle en sånn sterk motvilje mot å gi Solveig noen annet enn morsmelk!!

I kveld "turde" jeg ikke gi MME, men prøvde meg på litt tynn grøt- men ikke at jeg har merket så mye effekt på sovinga der enda.

Det er i grunnen godt å høre at man ikke er alene om å tenke sånn. [:)] Blir spennende å høre om Solveig sover bedre etterhvert som grøten begynner å mette! Da kan det jo hende jeg tørr å prøve også. [;)]

Back
Topp