Personlige milepæler

Passere grensen for prematur, og helst med en baby som vokser akkurat som den skal (mista i uke 24 første gang jeg var gravid pga morkakesvikt).

Første milepæl: kommer over IKM (som er i morgen), etter å ha hatt to kjemiske før.

Andre milepæl: komme over testdato til klinikken (som er på søndag)

Tredje milepæl: komme til 7+0 og se hjerteslag (hadde SA 6+5)

Fjerde milepæl: komme til 9+0 og se hjerteslag (hadde MA 8+2)

Femte milepæl: endelig kunne puste litt om vi kommer oss til andre trimester :knegg:

Første milepæl var 6+0 fordi jeg har pleid å miste før 6 fullgåtte.. og nå i dag 6+4 har jeg «passert» 90% sjansen for at det går bra. Og da fikk jeg skikkelig sånn god følelse inni meg!! Neste lille milepæl er uke 9, siden det er rundt da hjertet blir utvikla.

Første milepæl var 6+0 fordi jeg har pleid å miste før 6 fullgåtte.. og nå i dag 6+4 har jeg «passert» 90% sjansen for at det går bra. Og da fikk jeg skikkelig sånn god følelse inni meg!! Neste lille milepæl er uke 9, siden det er rundt da hjertet blir utvikla.
Hjertet starter å slå i uke 6-7, men tror morkaka tar over i 8-9, hvis jeg husker riktig.

Hjertet starter å slå i uke 6-7, men tror morkaka tar over i 8-9, hvis jeg husker riktig.
Ja det vet jeg, men hjertet utvikler kammer i uke 8-9. Legen sa til meg når jeg ventet min første at det ofte var derfor det gikk galt i uke 8-9, fordi da har ikke utviklinga gått som det skal? Funnet ut i etterkant at legen har mistet lisensen sin og ikke var ved sine fulle fem på tiden han sa det, men jeg velger å tro at det er noe i det da det også står i appen min:shy:

Ja det vet jeg, men hjertet utvikler kammer i uke 8-9. Legen sa til meg når jeg ventet min første at det ofte var derfor det gikk galt i uke 8-9, fordi da har ikke utviklinga gått som det skal? Funnet ut i etterkant at legen har mistet lisensen sin og ikke var ved sine fulle fem på tiden han sa det, men jeg velger å tro at det er noe i det da det også står i appen min:shy:
Ah skjønner! Tipper det var hjertet som aldri starta hos den jeg mista i 5+4. Kanskje hjertet var problemet med den i 8+4 og. Førstefødte har faktisk hjertefeil, men det er diagnoserelatert :dontknow Jammen mye som skal klaffe:sorry:

Mine milepæler er:
  1. Komme over IKM
  2. Komme over 4+5 der jeg hadde SA sist
  3. Se bankende hjerte på 1.ultralyd
  4. Komme over 8+5 der jeg har hatt MA før. (Ble oppdaget da jeg var 13 uker så vil sjekke med ul 9+1)
  5. Ca uke 10-12: fortelle Mamma at jeg er gravid igjen uten at hun besvimer :wacky: og fortelle det til de kommende storesøstrene som kommer til å bli overlykkelige. :love017
  6. Nipt-test og ny ultralyd (ultralyd fin, venter på resultater på nipt)
  7. Termin 2.mai :Heartred

Last edited:
Komme over tul. Føler ikke jeg tør å være for optimistisk før den er overstått og jeg får se at alt ser bra ut.

Mine milepæler er vel litt slik:
  1. Få 3+ på digital, eller bare to sterke streker på vanlig stav…
  2. Tul 9+0 og se blinkende hjerte :Heartred Etter det begynner vi å fortelle det til folk, og har jeg klart å holde meg i jobb fram til da så har jeg nådd enda en milepæl.
  3. Første ordinære ultralyd, og kanskje magen har begynt å poppe :Heartred
  4. Forbi uke 12-15 begynte jeg endelig å slappe av sist, så håper det kommer etterhvert nå også

Back
Topp