Permisjonssøknad...

Snile

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Har dere begynt å se på det? Jeg har håpet sånn på at permisjonsreglene skulle bli endret før jeg måtte søke, så har helt ærlig ikke forholdt meg helt til det. Nå runder jeg uke 26 på lørdag, så da må jeg vel bite i det sure eplet...
 
Jeg er 26+4 idag og har ikk begynt enda. Og bør snart
 
Tredelinga du tenker på? Tviler på at det blir endring sånn med det første... Om det mot formodning skulle bli det kan man justere fordelinga ovenfor NAV i hvertfall :happy:

Jeg har testa foreldrepengeplanleggeren for å se hvor lenge jeg får foreldrepenger. Bortsett fra det har jeg ikke begynt å se på det. Får utbetalt lønn fra arbeidsgiver uansett. Tipper jeg venter et par måneder til :happy:
 
Jeg har ikke begynt å tenke på det en gang, men haster ikke riktig enda:) jeg er bare 22+4 i dag
 
Jeg tviler på at det blir forandringer på den ordningen med tredeling som er nå på lang tid.
Jeg har tenkt mye på hvordan den best kan fordeles og dras lengst mulig. De fleste barn er ikke klare for å begynne i bhg. når de er 11 måneder så jeg vil ikke at mitt barn skal begynne i bhg da, altså august 2020. Vi må nok bare betale for bhg. plass en stund uten å bruke den. Jeg må nok ta noe ulønnet perm, det blir dyrt, men ser ingen annen løsning. Skal fylle ut søknaden nå i løpet av mai regner jeg med.
 
Vi har sett en del på det. Kalkulatoren so ligger på nav sine sider er veldig kjekk. Men det er ikke noen vits å sende inn enda, siden det blir ikke behandla før man er 30 uker eller noe sånt, husker ikke helt hva hun sa om tidsfristen men d står også på nav
 
Jeg var nødt til å legge inn en søknad til arbeidsgiver siden det nærmer seg fristen og de må lyse ut stillingen min, så jeg søkte om foreldrepenger med det samme.. tenkte jeg skulle se an etter jul hvordan det blir når april kommer, men regner med det blir en måned eller to ulønnet permisjon :shifty: vi regnet på dette, og for vår del var det mest lønnsomt å ta noe ulønnet permisjon kontra 80% dekning
 
Vi har bestemt fordelingen av permisjonen og gitt beskjed til arbeidsgiver. Har ikke fylt ut papirer ennå. Er i uke 22.
 
Tredelinga du tenker på? Tviler på at det blir endring sånn med det første... Om det mot formodning skulle bli det kan man justere fordelinga ovenfor NAV i hvertfall :happy:

Jeg har testa foreldrepengeplanleggeren for å se hvor lenge jeg får foreldrepenger. Bortsett fra det har jeg ikke begynt å se på det. Får utbetalt lønn fra arbeidsgiver uansett. Tipper jeg venter et par måneder til :happy:
Jeg tviler på at det blir forandringer på den ordningen med tredeling som er nå på lang tid.
Jeg har tenkt mye på hvordan den best kan fordeles og dras lengst mulig. De fleste barn er ikke klare for å begynne i bhg. når de er 11 måneder så jeg vil ikke at mitt barn skal begynne i bhg da, altså august 2020. Vi må nok bare betale for bhg. plass en stund uten å bruke den. Jeg må nok ta noe ulønnet perm, det blir dyrt, men ser ingen annen løsning. Skal fylle ut søknaden nå i løpet av mai regner jeg med.

Ja jeg er ikke så glad for den tredelingen... Det skal gå bra for oss - vi sparer for harde livet, og jeg skal være hjemme til skolestart 2020,men vi hadde jo spart oss for noen tusen hvis de kunne skjerpa seg litt kjapt...
 
Ja jeg er ikke så glad for den tredelingen... Det skal gå bra for oss - vi sparer for harde livet, og jeg skal være hjemme til skolestart 2020,men vi hadde jo spart oss for noen tusen hvis de kunne skjerpa seg litt kjapt...
ja, det blir fort dyrt, det koster å få barn når permen er slik og når det bare er bhg. opptak en gang i året.
 
Jeg tviler på at det blir forandringer på den ordningen med tredeling som er nå på lang tid.
Jeg har tenkt mye på hvordan den best kan fordeles og dras lengst mulig. De fleste barn er ikke klare for å begynne i bhg. når de er 11 måneder så jeg vil ikke at mitt barn skal begynne i bhg da, altså august 2020. Vi må nok bare betale for bhg. plass en stund uten å bruke den. Jeg må nok ta noe ulønnet perm, det blir dyrt, men ser ingen annen løsning. Skal fylle ut søknaden nå i løpet av mai regner jeg med.
Samme her. Jeg synes det blir for tidlig med bhgstart når mini er knapt et år også (termin sent i september). Vi blir nok også å ta ulønnet perm + ferie + betale for bhgplass og strekke det til i alle fall over nyttår (2021).
 
ja, det blir fort dyrt, det koster å få barn når permen er slik og når det bare er bhg. opptak en gang i året.
Samme her. Jeg synes det blir for tidlig med bhgstart når mini er knapt et år også (termin sent i september). Vi blir nok også å ta ulønnet perm + ferie + betale for bhgplass og strekke det til i alle fall over nyttår (2021).
Vi syns også det er for tidlig med barnehagestart ved ca 1 år. Mannen skal være hjemme til nyttår, så tenker også tidligst barnehage fra januar 2021. Heldigvis er det ikke én oppstartsdato her. Egentlig kunne jeg tenke meg å drøye det til høsten 2021, men det blir nok drøyt for lommeboka...
 
Har dere begynt å se på det? Jeg har håpet sånn på at permisjonsreglene skulle bli endret før jeg måtte søke, så har helt ærlig ikke forholdt meg helt til det. Nå runder jeg uke 26 på lørdag, så da må jeg vel bite i det sure eplet...
Ja, begynte å se på det i dag. Er veldig glad for den nye elektroniske løsningen til nav. Intuitiv, mye enklere enn den gamle løsningen

Må prate med jobben om når jeg kan ta ut ferien, og få bekreftelse på det. Så må jeg få terminbekreftelse fra helsestasjonen. Så kan jeg søke.
 
Jeg er i uke 25, og sendte inn søknaden til Nav igår og hos arbeidsgiver idag. Litt tidlig, men mest fordi jeg ønsker å ha det formelle på plass før jeg går ut i sommerferie ved skoleslutt. :) Vet jo at det ellers ikke haster :)
 
Vi syns også det er for tidlig med barnehagestart ved ca 1 år. Mannen skal være hjemme til nyttår, så tenker også tidligst barnehage fra januar 2021. Heldigvis er det ikke én oppstartsdato her. Egentlig kunne jeg tenke meg å drøye det til høsten 2021, men det blir nok drøyt for lommeboka...
Ja, 3000 kr for noe som ikke blir brukt i august, september, oktober, november og desember er dyrt nok. Her er det noe som heter gratis kjernetid, så det kan være en mulighet (men det er kanskje bare for de med veldig dårlig råd..). Da må plassen sikkert brukes, men da blir det veldig korte dager.
 
Samme her. Jeg synes det blir for tidlig med bhgstart når mini er knapt et år også (termin sent i september). Vi blir nok også å ta ulønnet perm + ferie + betale for bhgplass og strekke det til i alle fall over nyttår (2021).
Samme her, håper vi har råd til det.
 
Leste på det igjen nå og ser at jeg kanskje skreiv feil over. dette står på nav:

"Mor kan tidligst søke om foreldrepenger ved 22. svangerskapsuke. Hvis du har fått en dato for planlagt keisersnitt, bruker du denne datoen som termindato når du søker.

Du må senest søke tre måneder etter fødsel for å sikre at du ikke mister dager med foreldrepenger. Søker du mer enn tre måneder etter fødsel mister du dager med foreldrepenger."

Hun dama jeg snakka med på telefonen sa at den ikke kom til å bli godkjent før nærmere termindato.
 
Ja, begynte å se på det i dag. Er veldig glad for den nye elektroniske løsningen til nav. Intuitiv, mye enklere enn den gamle løsningen

Må prate med jobben om når jeg kan ta ut ferien, og få bekreftelse på det. Så må jeg få terminbekreftelse fra helsestasjonen. Så kan jeg søke.
Eg trur ikkje du trenger terminbekreftelse lenger, meiner det stod det når eg var inne for å sjå.
 
Synes dokker det er enklare å søke om foreldrepenger no med det nye systemet?
Denne artikkelen skriver litt om den. Aldri prøvd det nye systemet sjølv, men ser jo lettvint ut kontra papirarbeidet :)
 
Back
Topp