Permisjonssøknad...

Leste på det igjen nå og ser at jeg kanskje skreiv feil over. dette står på nav:

"Mor kan tidligst søke om foreldrepenger ved 22. svangerskapsuke. Hvis du har fått en dato for planlagt keisersnitt, bruker du denne datoen som termindato når du søker.

Du må senest søke tre måneder etter fødsel for å sikre at du ikke mister dager med foreldrepenger. Søker du mer enn tre måneder etter fødsel mister du dager med foreldrepenger."

Hun dama jeg snakka med på telefonen sa at den ikke kom til å bli godkjent før nærmere termindato.
Søknaden kommer ikke til å bli godkjent før tidligst fire uker før termin,fordi de vil ha helt ferske inntektsopplysninger. Står på nav sine sider det også.
 
Ang terminbekreftelse. Her er svaret jeg fikk fra NAV:

"Arbeidstakere trenger ikke legge ved terminbekreftelse.

Alle som ikke har en arbeidsgiver som sender inntektsmelding, må fortsatt sende bekreftelse på termindato (eksempler: selvstendig næringsdrivende, mottakere av AAP og dagpenger)."
 
Jeg er i uke 25, og sendte inn søknaden til Nav igår og hos arbeidsgiver idag. Litt tidlig, men mest fordi jeg ønsker å ha det formelle på plass før jeg går ut i sommerferie ved skoleslutt. :) Vet jo at det ellers ikke haster :)

Hvordan ser permisjonen din ut? Og hva slags retningslinjer har skolen du jobber ved mht høstferie, juleferie, vinterferie og påskeferie?
 
Back
Topp