Permisjonspenger

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Hvilken dag i mnd får vi permisjonspengene/ "lønna"? Jeg jobber i kommunen og er vant til utbetaling 12. hver mnd, fortsetter det slik?

Jeg fikk første utbetaling fra nav den 20. nå. Tror det kommer meølom 20. og 30. Men får du jo fra arb.giver er det vel mest normalt at det kommer til vanlig utbetaling :-)

Sikkert dumt sp.mål, men hvordan vet jeg om jeg får lønn fra nav eller arb.giver? Fast ansatt som lærer i barneskolen.. Og er det utbetaling en gang i mnd fra nav også?

Permisjonspenger fra nav skaø komme i slutten av måneden, men jeg får det alltid så tidlig som 20. hver måned.

De aller fleste kommuner i Norge utbetaler lønn som vanlig og får refusjon fra nav. Om du er usikker ville jeg spurt lederen din :)
Får du fra nav får du innen siste virkedag i mnd,

Har du vært sykemeldt i svangerskapet? I såfall hvordan gjorde de det da? Gjør vel det samme med foreldrepenger ;)

Noen som ikke har fått brev fra nav ennå? Om utbetaling av foreldrepenger? Jeg startet permisjonen denne uka, men ikke fått "godkjent"-brevet. Ringte og spurte, og det kunne visst gå noen dager inn i permisjonen. Sendte søknaden til riktig tid, hvis noen lurte.

Begynte i permisjon sist uke og dagen før fikk jeg avslag pga mangelfull opplysninger fra nav. Da hadde de brukt 10uker på å behandle søknaden. Flotte greier.får heldigvis 3/4 utbetaling fra arbeidsgiver og resten (forhåpentligvis) tilbakebetalt fra nav. Trenger de 10 nye uker kjenner jeg at d byr litt på problemer

Noen som ikke har fått brev fra nav ennå? Om utbetaling av foreldrepenger? Jeg startet permisjonen denne uka, men ikke fått "godkjent"-brevet. Ringte og spurte, og det kunne visst gå noen dager inn i permisjonen. Sendte søknaden til riktig tid, hvis noen lurte.
Har du prøvd å logge deg inn på "mitt nav" på nav.no? Med engangskode. Der står også info om den er godkjent eller ikke :-)

Har du logget deg inn på "ditt nav" og sjekket om søknaden er ferdigbehandlet? Tok to-tre uker lenger tid enn det som var oppgitt som behandlingstid, da ringte jeg og purret, og allerede dagen etter hadde de ferdigbehandlet søknaden. Brevet kom i posten fire-fem dager etter det igjen :)

Begynte i permisjon sist uke og dagen før fikk jeg avslag pga mangelfull opplysninger fra nav. Da hadde de brukt 10uker på å behandle søknaden. Flotte greier.får heldigvis 3/4 utbetaling fra arbeidsgiver og resten (forhåpentligvis) tilbakebetalt fra nav. Trenger de 10 nye uker kjenner jeg at d byr litt på problemer

Veldig spent på om det skjer her og.. Fikk heldigvis full fast stilling nå så skal ha alt fra arb giver og ikke noe delvis fra NAV.. Fikk beskjed at de trengte opplysninger innen 15 mai.. Har ikke hørt noe enda.. Permisjon starter mandag

Er du i Oslo (tenker på navnet ditt...) ? Jeg har ikke fått vedtak ennå heller, sendte inn til riktig tid, de har alle opplysninger og kan ikke svare meg på hvorfor det tar sånn tid... Hurra for Nav! Fikk beskjed om at alt jeg kunne gjøre var å ringe og purre innimellom. Gikk ut i permisjon 20. og hører til Nav Gamle Oslo.

Jeg sendte inn søknad i midten av mars, og søknaden ligger fremdeles til behandling.. Gikk ut i permisjon i forrige uke. Heldigvis får jeg betalt lønn som vanlig fra arbeidsgiver, så jeg merker ikke noe til det sånn sett...

Jeg sendte inn søknad i midten av mars, og søknaden ligger fremdeles til behandling.. Gikk ut i permisjon i forrige uke. Heldigvis får jeg betalt lønn som vanlig fra arbeidsgiver, så jeg merker ikke noe til det sånn sett...
Samme her, men burde vi ikke ringe og purre likevel?

Samme her, men burde vi ikke ringe og purre likevel?
Ring og purr, jeg ringte 12.mai og mannen jeg snakket med la inn "purring" på saken mens jeg hadde han på tråden. 13.mai ble søknaden behandlet, så de var effektive når de ble mast litt på ;) Jeg også får penger fra arb.giver, men syns allikevel det var greit å få det svart på hvitt at søknaden er innvilget, da vet jeg at arb.giver får pengene tilbake uten noe om og men :)

Back
Topp