Permisjonslengde

Hadde jeg ikke satset på. Men det kan jo hende, :) De beløpene står på selvsngivelsen din også. De ligger i altinn for flere år tilbake.
Har det at jeg gikk opp 100 000kr i året fra 2013 til 2014 noe å si når man har fastlønn? Skjønner ikke hvorfor de vil ha de tallene for tidligere år

Har det at jeg gikk opp 100 000kr i året fra 2013 til 2014 noe å si når man har fastlønn? Skjønner ikke hvorfor de vil ha de tallene for tidligere år
Nei, de skal jo se på siste måneders lønn. Kanskje de bare vil se om du varierer veldig i lønn fra år til år?
Noen kan jo gjøre det, og da blir det jo dumt om månedene før permisjonen er veldig lave, kanskje bruker de skjønn da.

Jeg gikk nylig opp, då håper de regner fra den og ikke de siste 3 år.. Også er det slik at jeg har en lønnsats uten og en med tillegg.. Det er en forskjell på ca 50000 på disse i året. Så håper de regner med tillegget ;)

Jeg gikk nylig opp, då håper de regner fra den og ikke de siste 3 år.. Også er det slik at jeg har en lønnsats uten og en med tillegg.. Det er en forskjell på ca 50000 på disse i året. Så håper de regner med tillegget ;)
De gir deg det du har nå om det er best for deg. Dvs du får jo bare inntil 530 000 som er 6G da uansett, ved høyere lønn er det en del arbeidsplasser som dekker mellomlegget så lønnen blir full, men det er ikke alle.

De gir deg det du har nå om det er best for deg. Dvs du får jo bare inntil 530 000 som er 6G da uansett, ved høyere lønn er det en del arbeidsplasser som dekker mellomlegget så lønnen blir full, men det er ikke alle.

Har ikke så mye som 530 000 :p får høre med de på NAV om onsdagen, :)

Er det noen som har funnet en løsning i forhold til at barnet blir født i februar og det da er 6 måneder før man har rett på barnehageplass? Vi lurer på å ta 80% permisjon, ferie i 2015 og 2016 utenom permisjonen for å komme nærmest mulig barnehageoppstart... Klør meg skikkelig i hodet på dette her! Økonomisk så er det jo kjekt å ha lønn hele veien.. Kontantstøtten veier ikke opp for lønn... Tenker på å snakke med arbeidsgiver om å jobbe senvakter og helger slik at jeg er hjemme på dagtid og mannen er hjemme på kveldstid.. Men da ryker "samværet" med mannen :P ikke så veldig fristende å ikke se hverandre annet enn når vi legger oss og når vi står opp om dagen.. Men må vi, så må vi.. Noen som har en smart løsning på dette?

Noen som vet om jeg kommer til å ha glede av at jeg skal stige i lønn i februar? Går opp iforhold til ansiennitet da... Eller regner de bare ut iforhold til hva man har tjent mnd før fødsel? :)

Er det noen som har funnet en løsning i forhold til at barnet blir født i februar og det da er 6 måneder før man har rett på barnehageplass? Vi lurer på å ta 80% permisjon, ferie i 2015 og 2016 utenom permisjonen for å komme nærmest mulig barnehageoppstart... Klør meg skikkelig i hodet på dette her! Økonomisk så er det jo kjekt å ha lønn hele veien.. Kontantstøtten veier ikke opp for lønn... Tenker på å snakke med arbeidsgiver om å jobbe senvakter og helger slik at jeg er hjemme på dagtid og mannen er hjemme på kveldstid.. Men da ryker "samværet" med mannen :p ikke så veldig fristende å ikke se hverandre annet enn når vi legger oss og når vi står opp om dagen.. Men må vi, så må vi.. Noen som har en smart løsning på dette?
Er du sikker på det er umulig å få bhg plass? Her får man avslag først, men hvis man spør ansvarlige for bhg i kommunen utover høsten om hvor det er ledig, så er deg bare å omprioritere søknden og vips har man plass selvman ofte må ta en annen bhg enn man helst ville. Det blr nemlig ofte noe ledig i løpet av sommeren pluss at når noen barn fyller tre år i løpet av året blir det frigitt voksenresurser til flere barn.

Noen som vet om jeg kommer til å ha glede av at jeg skal stige i lønn i februar? Går opp iforhold til ansiennitet da... Eller regner de bare ut iforhold til hva man har tjent mnd før fødsel? :)
Du skal gå opp, å få barn øker i hvert fall anseniteten i kommunen.

Er du sikker på det er umulig å få bhg plass? Her får man avslag først, men hvis man spør ansvarlige for bhg i kommunen utover høsten om hvor det er ledig, så er deg bare å omprioritere søknden og vips har man plass selvman ofte må ta en annen bhg enn man helst ville. Det blr nemlig ofte noe ledig i løpet av sommeren pluss at når noen barn fyller tre år i løpet av året blir det frigitt voksenresurser til flere barn.

Det høres bra ut. Får ta en ringerunde å høre hva som er vanlig her ute.. er mye ulikt fra kommune til kommune har jeg skjønt. Så lenge vi får barnehage så er jeg ikke kresen. Kan vel heller bytte etterpå da..

Det høres bra ut. Får ta en ringerunde å høre hva som er vanlig her ute.. er mye ulikt fra kommune til kommune har jeg skjønt. Så lenge vi får barnehage så er jeg ikke kresen. Kan vel heller bytte etterpå da..
Ja, vi bytta igjen etter et halvt år med første. Begge mine unger er født i desember, så vi har måttet ta den plassen vi kunne få først. Men man må spørre, for det er ingen automatikk i at man får tilbud om en annen plass enn de man har på søknaden.

Back
Topp