Permisjons tråd

Vi skal velge 100% - min perm.starter også 06.november og er ferdig 05.august.
Har planer om at jeg deretter tar 5 uker ferie, så tar sambo 10 uker + 1 uke ferie etter dette :)
Forhåpentligvis vil vi få bhg.plass fra 01.11.17 :)
Ja tror det blir 100% på oss også, og jeg har 7 uker ferie tilgode som jeg skal ta ut. Heldige om dere får bh.pl 1. Nov da, det vil jo hjelpe mye :) vi ønsker veldig å kunne dra til mannen min sitt hjemland 1. Des-1.februar, men vi sliter litt med å finne en mulighet hvordan vi kan utsette permisjonen hans siden han ikke har 100% jobb...

Skal ha 100%, vi er sikret bhg plass i august16. Men hun begynner ikke før i nov uansett :) Tar ut ferie og litt ulønnet ferie etter permisjon :)

Husk at du da ikke får kontantstøtte, hvis dere tar i mot bhg plass:) Er avtalt plass mer enn 19/20 timer pr uke får dere ingenting.. Under 19 timer i uka er halvparten :) Kan være greit å vite:) Full pott er 6000 i mnd :)

Husk at du da ikke får kontantstøtte, hvis dere tar i mot bhg plass:) Er avtalt plass mer enn 19/20 timer pr uke får dere ingenting.. Under 19 timer i uka er halvparten :) Kan være greit å vite:) Full pott er 6000 i mnd :)
Kan man jobbe når man mottar kontantstøtte?

Når jeg søkte bhg til guttungen søkte jeg litt tidligere enn han startet fordi vi ikke visste hvordan ting ble med min jobb o.l. Mulig bhg bare var snille med oss men vi slapp å betale før han faktisk begynte. Så jeg skrev dato han faktisk begynte på søknad om kontantstøtte og fikk helt frem til han starta. Men som sagt, godt mulig vi egentlig ikke burde fått det.

Kan man jobbe når man mottar kontantstøtte?

Hvis ikke reglene er endret så antar jeg det. Vibmottok kontantstøtte fra tuppa var 13-17 mnd. Jeg starter i jobb i mai 2013. Så hadde pappa ferie og perm. Det er ment som et alternativ til bhg så antar og håper det fortsatt er slik :)

Vi får ikke evnt kontantstøtte før barnet er 12mnd uansett :) og da bruker hun jo plassen sin:)

Ja tror det blir 100% på oss også, og jeg har 7 uker ferie tilgode som jeg skal ta ut. Heldige om dere får bh.pl 1. Nov da, det vil jo hjelpe mye :) vi ønsker veldig å kunne dra til mannen min sitt hjemland 1. Des-1.februar, men vi sliter litt med å finne en mulighet hvordan vi kan utsette permisjonen hans siden han ikke har 100% jobb...
Har vært i kontakt med to bhg.i nærområdet siden jeg var litt bekymret mtp
Mente jo selvfølgelig bhg-plass fra 01.11.16 ;) har allerede vært i kontakt med to av bhg'ene i nærområdet, siden vi ikke har mulighet for perm uten lønn så ble jeg litt bekymret...og liker dessuten å planlegge det som kan planlegges ;) men de svarte begge at de hadde løpende opptak hele året, ikke garantert plass, men store muligheter. Hvor er mannen din fra da om jeg kan spørre? :)

Skal ha 100% lønn, samme som sist.
Planen er at jeg skal ta ferie fra midten av juni til ut august neste år. Da skal jeg jobbe så godt som full stilling. Også utsetter jeg min permisjon på den måten litt.
Etter det så begynner jeg på helg igjen og tar på meg litt ekstra kvelds/nattevakter.
Skal ha bhg fra august 2017.

Vil unngå og måtte ha 2 stk i bhg og 1 på SFO, blir veldig dyrt når jeg har såpass variert med timer som jeg har på jobb.

Hadde 1 år ulønnet perm sist også :)

Opparbeider man seg rett til 5 uker ferie det året man er i permisjon?

Opparbeider man seg rett til 5 uker ferie det året man er i permisjon?
Man har rett til ferie uansett(stort sett), men ikke alltid man får lønn. Spørs vel om det er arb.giver som betaler foreldrepenger eller NAV.
Man får ikke dekt så mange av ukene fra NAV med tanke på feriepenger.

I min forrige jobb så fikk jeg ferie, men da uten lønn. Nettopp fordi det var NAV som betalte foreldrepenger og ikke de. Noe drit igrunn :p

Vi skal ha 80% utbetaling og 59 uker. Også tar jeg permisjon og ferie fra fra tar sine 10 uker og ut året ca. Kan hende jeg prøver å begynne å jobbe litt. Så går vi over på kontantstøtte frem til august 2017.

NAV har fått nytt skjema på nett som virker greit å fylle ut. De klarte tilogmed finne fram til alle jobbene mine (har flere jobber som tilsammen er 100%). Ser ut som jeg fortsatt må legge ved kontrakter og lønnsslipper, men mer selvforklarende enn tidligere skjema!!
Her blir det 100% dekning og ferie og evt ulønnet permisjon etterpå, blir mest støtte å få ut av det!

Vi skal ha nok ha en løsning de færreste her inne skal ha. Jeg studerer så jeg har ikke rett på foreldrepenger. Jeg skal ha mine 6 uker å samboeren min skal ha resten, med 80% utbetalt å derfor lengre permisjon. Som student får jeg hele lånet og stipendet som stipend, uavhengig om jeg består eksamner eller ikke. Heldigvis har jeg bare forelesning 10 timer i uka, så får mye tid hjemme selv om noe av tiden selfølgelig må gå til lesing.
Vet ikke om du har snakket med Lånekassen, men det har jeg, og de sa at om far skulle ta ut permisjon fra jobben, blir ikke lånet omgjort til stipend. Det blir bare som vanlig med lån og stipend. Alt blir stipend kun hvis ikke han har permisjon. Staten gir ikke både i pose og sekk ;) hvis du har fått fortalt noe annet er jo det helt topp, men det fikk i alle fall jeg beskjed om. :)

Vet ikke om du har snakket med Lånekassen, men det har jeg, og de sa at om far skulle ta ut permisjon fra jobben, blir ikke lånet omgjort til stipend. Det blir bare som vanlig med lån og stipend. Alt blir stipend kun hvis ikke han har permisjon. Staten gir ikke både i pose og sekk ;) hvis du har fått fortalt noe annet er jo det helt topp, men det fikk i alle fall jeg beskjed om. :)

Da må jeg høre med de igjen - det skal jo ikke ha noe å si å det står så vist ikke noe om det noe sted at det blir vanlig stipend og lån om far tar permisjon...

Vet ikke om det blir det samme, siden jeg faktisk hadde perm. Men jeg fikk både det stipendet fra Lånekassen (uten omgjøring til lån) og permisjonspenger fra staten samtidig sist. Sånn i pose og sekk på en måte, selvom permisjonspengene var veldig lite da:)

Vet ikke om det blir det samme, siden jeg faktisk hadde perm. Men jeg fikk både det stipendet fra Lånekassen (uten omgjøring til lån) og permisjonspenger fra staten samtidig sist. Sånn i pose og sekk på en måte, selvom permisjonspengene var veldig lite da:)
Jeg vet ikke hvordan det blir, men det står i alle fall at man ikke kan få "foreldrestipend" samtidig som far mottar foreldrepenger fra nav...

Nå har jeg lest å hørt så mye forskjellig at nå skal både nav å lånekassen få høre det imorra pr tlf! Nå må jeg faktisk ha et riktig svar som samsvarer med hverandre! :p det står jo også et sted at far kan ta 50% per eller mindre og at det ikke da skal gå ut over foreldrestipendet. Så nå må det komme en tydeligere oversikt et eller annet sted snart... Bah. For et styr

Back
Topp