Permisjon

kastetinniivfland

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Marsmagi 2025
Jeg syns dette med permisjon er vanskelig å skjønne seg på! Hvordan planlegger dere dette? Og hvor lenge før dere evt putter i bhg?
 
Hvis barnehagen går med på å la han ha plass fra desember, men ikke starte før feks februar så blir det 100% lønn i 49 uker. Om ikke får vi regne litt på det. Økonomisk sett kommer vi bedre utav det med 100% og ulønnet, men kjedelige måneder å gå uten noe lønn.
 
Hvis barnehagen går med på å la han ha plass fra desember, men ikke starte før feks februar så blir det 100% lønn i 49 uker. Om ikke får vi regne litt på det. Økonomisk sett kommer vi bedre utav det med 100% og ulønnet, men kjedelige måneder å gå uten noe lønn.
Er det dersom man tjener over en viss sum at det lønner seg med 100% og ulønna?
 
Vi planlegger å vente et år ekstra (samme som vi gjorde med første). Jeg er student ved siden av jobb, og den jobben jeg har nå går uansett ut til sommeren fordi barnet jeg jobber med går over i skolen, så da blir det oppsparte midler og studielån som blir min inntekt når permisjonstiden er over. Har ikke satt meg så veldig inn i det ennå, men har lest noe om at regjeringen skulle gjøre endringer sånn at det økonomisk ble likt uansett om man tok 80 eller 100% :think005
 
Jeg tror også at en ikke taper på å ta 80 prosent lenger. Blir mindre utbetalt per måned, men summen blir lik totalt sett :)
 
Jeg syns dette med permisjon er vanskelig å skjønne seg på! Hvordan planlegger dere dette? Og hvor lenge før dere evt putter i bhg?
Vi har begge lyst til å gå tilbake i jobb når barnet er 1 år, og håper vi får plass i barnehage i februar 2026. Vi har søskenprioritet, men tror egentlig ikke det har så mye å si når vi ikke har krav på plass før i august. Plan B er å jobbe delvis og ha barnet hjemme. Håper det kommer noen nye regler om barnehageopptak og at de kan begynne med to i stede for bare ett, helt håpløst slik det er i dag :arghh: