Noen som vet hvor lenge før fødsel vi må planlegge permisjon og sende inn til NAV? Og har noen hørt noe mer om det nye forslaget om å ikke tape på å ta 80% i stedet for 100%?
 
Når får man foreldrepenger fra? Siden vi har termin i august og tar permisjon 3 uker før, vil vi da få foreldrepenger fra august? Tror det er utbetaling den 25. hver mnd. Jeg har vanligvis lønn den 12. Blir de 13 dagene betalt? Får man da en høyere utbetaling første mnd? Eller tenker jeg helt merkelig.. hvis siste utbetaling blir i mars den 25. Så vil det bli riktig. Men ikke hvis foreldrepengene betales på forskudd og man ikke får penger 25. Mars. Er så forvirra -.-
Har termin 24. august og tar hele fellesperioden.
Noen som vet noe om dette?
 
Når får man foreldrepenger fra? Siden vi har termin i august og tar permisjon 3 uker før, vil vi da få foreldrepenger fra august? Tror det er utbetaling den 25. hver mnd. Jeg har vanligvis lønn den 12. Blir de 13 dagene betalt? Får man da en høyere utbetaling første mnd? Eller tenker jeg helt merkelig.. hvis siste utbetaling blir i mars den 25. Så vil det bli riktig. Men ikke hvis foreldrepengene betales på forskudd og man ikke får penger 25. Mars. Er så forvirra -.-
Har termin 24. august og tar hele fellesperioden.
Noen som vet noe om dette?
Kommer an på om din lønn utbetales av arbgiver eller direkte fra NAV, når den utbetales. Jeg har alltid fått min lønn betalt fra arbgiver, som blir kompensert fra NAV, så har ikke trengt å forholde meg til noe annet :)

Og foreldrepenger får du fra permisjonen begynner - altså senest 3 uker før termin
 
Jeg blir arbeidsledig fra jeg går ut i permisjon siden jeg flytter så langt.. må ta alle uker med ferie rett før perm, så det ser ut til at jeg går ut i permisjon i løpet av juni/begynnelsen av juli :love017 Planen er 100% lønnet permisjon, prøve å spare så mye jeg kan av det. Kanskje jeg får tatt 1-2 mnd ulønnet. Håååper det lar seg gjøre hvertfall, grøsser av tanken på få være hjemme med baby i kun 7(?) mnd:sad010Om noen har vært borti det samme med jobbledighet og permisjon så si gjerne fra!
 
Jeg blir arbeidsledig fra jeg går ut i permisjon siden jeg flytter så langt.. må ta alle uker med ferie rett før perm, så det ser ut til at jeg går ut i permisjon i løpet av juni/begynnelsen av juli :love017 Planen er 100% lønnet permisjon, prøve å spare så mye jeg kan av det. Kanskje jeg får tatt 1-2 mnd ulønnet. Håååper det lar seg gjøre hvertfall, grøsser av tanken på få være hjemme med baby i kun 7(?) mnd:sad010Om noen har vært borti det samme med jobbledighet og permisjon så si gjerne fra!
Hørt om flere som har fått ny jobb mens de er i permisjon og sagt opp tidligere jobb. Arbeidsgiver skal jo ikke la være å ansatte deg pga permisjon så det ordner seg helt sikkert :Heartpink bare til å søke masse som du ellers ville gjort og vær ærlig med når du kan begynne.
 
Jeg blir arbeidsledig fra jeg går ut i permisjon siden jeg flytter så langt.. må ta alle uker med ferie rett før perm, så det ser ut til at jeg går ut i permisjon i løpet av juni/begynnelsen av juli :love017 Planen er 100% lønnet permisjon, prøve å spare så mye jeg kan av det. Kanskje jeg får tatt 1-2 mnd ulønnet. Håååper det lar seg gjøre hvertfall, grøsser av tanken på få være hjemme med baby i kun 7(?) mnd:sad010Om noen har vært borti det samme med jobbledighet og permisjon så si gjerne fra!
Jeg hadde midlertidlig jobb, som gikk ut i permisjonstiden. Husker arbeidsgiver betalte lønn, helt frem til jeg ikke var ansatt lenger. Så tok nav over. Har en holdning om at alt løser seg, uansett. Hadde ganske flaks og fikk første jobb jeg søkte på, startet to uker etter intervju. Men om det ikke hadde løst seg, så er det jo dagpenger som du kan søke på :)
 
Er det noen som vet hvordan det er å få ny jobb mens man er i permisjon? Hadde tenkt å ta 80%, men kommer til å søke på en jobb som starter i august neste år (før permisjonen går ut). Mister man da de resterende permisjonspengene? Av ulike grunner kan jeg ikke ta 100% og ulønnet permisjon.
 
Er det noen som vet hvordan det er å få ny jobb mens man er i permisjon? Hadde tenkt å ta 80%, men kommer til å søke på en jobb som starter i august neste år (før permisjonen går ut). Mister man da de resterende permisjonspengene? Av ulike grunner kan jeg ikke ta 100% og ulønnet permisjon.
De fleste jeg har hørt om har fått oppstart i ny jobb etter permisjon. Er det krav at du starter opp før permisjonen er over?
 
De fleste jeg har hørt om har fått oppstart i ny jobb etter permisjon. Er det krav at du starter opp før permisjonen er over?
Ja, jobben har oppstart i august neste år og man får ikke utsettelse.
 
Er det noen som vet hvordan det er å få ny jobb mens man er i permisjon? Hadde tenkt å ta 80%, men kommer til å søke på en jobb som starter i august neste år (før permisjonen går ut). Mister man da de resterende permisjonspengene? Av ulike grunner kan jeg ikke ta 100% og ulønnet permisjon.
Er du i permisjon neste august ? :confused004 :dance008 Hvordan får du den til å vare så lenge ?
 
Er du i permisjon neste august ? :confused004 :dance008 Hvordan får du den til å vare så lenge ?
Feks jeg som har termin 28.7 så kan vi strekke den veldig langt med å velge 80% lønn. Nye regler fra 1. juli nokså sikkert, det er vel til behandling nå tenker jeg.
 
Feks jeg som har termin 28.7 så kan vi strekke den veldig langt med å velge 80% lønn. Nye regler fra 1. juli nokså sikkert, det er vel til behandling nå tenker jeg.
Vi har valgt 80% og permisjonen er fra 20.07 (termin 10.08). Men jeg er ferdig med min del i slutten av april 2025. Mannen er ferdig i september 2025. Men vi får drøyd det til november/desember med ferier og evt ny ordning med 11 dager ekstra :happy: Kanskje jeg tar noe ulønnet i tillegg, for hadde vært supert om vi fikk drøyd barnehagestart til hun er 1,5 år :Heartred
 
Er du i permisjon neste august ? :confused004 :dance008 Hvordan får du den til å vare så lenge ?
Mannen har ikke rett på permisjon (bor i utlandet og han er ikke medlem av folketrygden) så jeg får hele permisjonen. Har også ferie så kan strekke det til oktober. Men vil jo ikke det om jeg får en ny jobb som _må_ starte i august.
 
Mannen har ikke rett på permisjon (bor i utlandet og han er ikke medlem av folketrygden) så jeg får hele permisjonen. Har også ferie så kan strekke det til oktober. Men vil jo ikke det om jeg får en ny jobb som _må_ starte i august.
Daa skjønner jeg :) vi klarer også å strekke permisjonen langt, men ikke slik at jeg er hjemme til august, siden ja, pappakvoten :laughing002
 
Back
Topp