Leste faktisk akkurat om det der! Eneste er at jeg føler meg litt drittsekk… skjønner at jeg ikke burde det, men jeg fikk fast jobb ved en skole jeg ikke har jobbet på før nå i vår. Måtte ringe rett etter jeg fikk tilbudet og si at jeg er gravid og skal rett ut i permisjon (eller, jeg skal jobbe 5 uker. 4 med elever). Føles bare så kjipt å skulle «utnytte» det enda merNei, det skal en ikke måtte. Jeg tenker å «begynne i jobb» den første avspaseringsdagen. Om de blir vanskelige på det så er det jo bare til å si at du vil starte siste skoledag før ferien. Da har du igjennopptatt arbeidet. Sist permisjon tok jeg siste dag ulønnet siste dag før påskeferien. Ingen sa noe da. Om en er sykemeldt frem til siste dag før ferien så er det ingen som sider at du må være sykemeldt i avspaseringstiden i ferien også.
Her må nok mannen også ta ferie i juli, men da har jo bhg også ferie, så kan jo bare bli kos med ferie sammen alle sammen.
Tror vi kommer i mål med ukene og oppstart bhg uansett, så lenge hun ikke kommer flere uker før termin![]()

Edit.: tenker det samme ang ferie. Tror det blir en fin sommer

mener men du må ikke føle deg som en drittsekk. Norge trenger flere mennesker og om du får barn 1mnd eller 5 år etter at su har startet i en jobb blir ikke den store forskjellen. Du blir like lenge borte.

har jo igjen 40 år i arbeidslivet. Synes det er bedre ettersom det er fast jobb og ikke et vikariat. Da kommer jeg jo uansett tilbake!