Permisjon

For meg har det litt å si på feriepenger f.eks. Og om man skulle trengt mer lån så er det jo årslønna de ser på :) så da er det greit å fordele på to år. Jeg er ikke den flinkeste til å spare heller, så å fordele ulønnet permisjon litt utover er også greit mtp at 2 mnd med ulønnet i strekk kan bli trangt.
Må regne med det på feriepenger, ikke tenkt på det annet enn at fordelingen blir forskjellig. At det skal gjøre noe med totalen var ny info for meg.
Det med lån tror jeg går greit. Har hatt 4 mnd ulønnet nå i 2021 og da vi kontaktet banken ifbm mulig nytt huskjøp og forklarte, så så de heller på månedslønn og så bort fra de ulønnede månedene.
Det med å spare kan fint være et poeng for de som har trøbbel med det:wacky::D

Snakket med nav nå. Veldig gode nyheter! :smiley-bounce022 Vi kan dele opp i flere bolker med opptil 2 uker ulønnet permisjon i hver, med foreldrepenger mellom, så mister vi ingen rettigheter! :) Usikker på om det er noen mingrense på hvor lenge vi må ha foreldrepenger igjen før vi kan ta neste ulønnede permisjon da. Kom bare med eksempel om å ha 2 uker ulønnet på høst og 2 på vår, og hun sa ikke noe om det. Kan også ta så mye ferie vi vil og ha opphold i foreldrepenger i motsetning til 4 uker og 1 dag som var før. Alt må avtales med jobb så klart da! Men da tror jeg at jeg skal ta i alle fall 1 uke mer ulønnet permisjon enn jeg tenkte først, kanskje mer! :happy:

Snakket med nav nå. Veldig gode nyheter! :smiley-bounce022 Vi kan dele opp i flere bolker med opptil 2 uker ulønnet permisjon i hver, med foreldrepenger mellom, så mister vi ingen rettigheter! :) Usikker på om det er noen mingrense på hvor lenge vi må ha foreldrepenger igjen før vi kan ta neste ulønnede permisjon da. Kom bare med eksempel om å ha 2 uker ulønnet på høst og 2 på vår, og hun sa ikke noe om det. Kan også ta så mye ferie vi vil og ha opphold i foreldrepenger i motsetning til 4 uker og 1 dag som var før. Alt må avtales med jobb så klart da! Men da tror jeg at jeg skal ta i alle fall 1 uke mer ulønnet permisjon enn jeg tenkte først, kanskje mer! :happy:
Fantastisk! Talk for at du sjekket opp og fortalte oss :woot:

Jeg tar hele min del, så ferie 5 uker før jeg tar fellesperioden. Da klarer vi å strekke det til begynnelsen av februar. Deretter tar mannen 50/50 jobb og permisjon, mens jeg jobber 80% i samme tidsrom da jeg går turnus og mannen kan flekse med feks å jobbe 4 dager en uke og 2 uken etter. Så tar han 4 uker med full permisjon i juli før han bruker de siste ukene med delvis permisjon og jobb. Da bruker han ikke ferie neste år og vi slipper å tape på at jeg går litt redusert fra februar-juli. Håper løsningen er så god som vi har sett for oss;)

Hvis vi får foreldrepenger er planen at jeg har perm til mars, mulig gubben tar en uke her og der for å gjøre min lengre. Så er han hjemme i 10 uker mens jeg har siste praksis. Så er jeg hjemme igjen. Får ca 8k av lånekassa i ett år, så får stipend til juni 2023, da har mannen ferie og mulig jeg jobber litt da frem til vi får kontantstøtta, om den enda holdes oppe :) planen er barnehage i 2024, hvis min kropp tillater det

Back
Topp