Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kunne ikke sagt det bedre selv..Jeg synes enhver familie selv burde få fordele ukene med permisjon som man ønsker.
(Unntatt de 3 ukene mor får før og de 6 etter)
Men at man skal tvinges inn i en ordning der far skal ha 15 uker er feil, samtidig er det feil at det stilles aktivitetplikt til mor om far skal ta noen av fellesukene.
Kort sagt: La familiene velge selv da alle har forskjellige behov, jobber og timeplaner.
Mener begge må velge sammeHei. Dere som kan dette, er det slik at begge må velge enten 80% eller 100% dekning, eller kan en velge individuelt? Litt tidlig å tenke på permisjon, men jeg er en planlegger av naturOg akkurat nå var dette mer spennende enn jobb
![]()

Hei. Dere som kan dette, er det slik at begge må velge enten 80% eller 100% dekning, eller kan en velge individuelt? Litt tidlig å tenke på permisjon, men jeg er en planlegger av naturOg akkurat nå var dette mer spennende enn jobb
![]()
Mener begge må velge samme![]()
Begge må velge det samme. Hvis man tenker kun økonomisk kommer man i de aller fleste tilfellene best ut av det med 100%, og heller ta ulønnet permisjon.
Problemet da er at man mister rettigheter mtp sykmelding osv når man er i ulønnet permisjon, og hvis man planlegger to tette f.eks så vil ikke de månedene med ulønnet være med i beregningen.
Mannen min er sjømann også. Hva tenkte du på i forhold til regler?Mannen min er sjømann. Noen som kan reglene her? Syns det skal være 100% opp til hver enkelt familie.
Mannen min er sjømann også. Hva tenkte du på i forhold til regler?
Han har like rett på permisjon som alle andre fedre. Tar du 100 % så må også han det. Vet ikke om han jobber turnus eller om han er på fiske. Men han har rett på 14 dager fri i forbindelse med fødselen. Litt forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver om man får lønn i disse 14 dagene. Det må han sjekke opp. Jobber han turnus så kan han ta ut foreldrepermisjonen i de dagene han er på fri og på den måten få lønn fra både jobb og NAV i permisjonen. Eller han kan ta alt i ett å ha fri fra jobb sine 15 evt 19 uker. Men da får van kun penger fra NAVHvordan blir det med tanke på perm?
Helt enig!Jeg synes enhver familie selv burde få fordele ukene med permisjon som man ønsker.
(Unntatt de 3 ukene mor får før og de 6 etter)
Men at man skal tvinges inn i en ordning der far skal ha 15 uker er feil, samtidig er det feil at det stilles aktivitetplikt til mor om far skal ta noen av fellesukene.
Kort sagt: La familiene velge selv da alle har forskjellige behov, jobber og timeplaner.