Permisjon

MiniMEEE

Betatt av forumet
*Aprilbaby 2018*
hvordan tenker dere å fordele permisjonen? Sist hadde jeg 7,5 mnd, så tok mannen over. Da var jeg overklar til å bruke hjernen igjen, og tror jeg hadde gått på veggen om jeg hadde blitt lenger hjemme. Men nå har jeg nesten glemt det slitsomme, og tenker kanskje at 8 mnd er greit... Litt å tenke på, også er vi jo to til å bestemme hva vi vil...
 
Vi har ikke snakket så mye om permisjonen til lille, men regner meg jeg tar det meste og far tar sine 10uker. Vi gjør det iallefall slik til storebror nå.

Jeg skal starte å jobbe om en mnd. Da har jeg gått hjemme på dagen 1år!! Kjenner jeg er klar for å bruke hjernen igjen og få brukt fagkunnskapen min. Men gruer meg litt til mindre tid med godgutten min.
 
Regner med jeg tar hele fellesperioden som sist med tanke på amming.
 
Regner med jeg tar hele fellesperioden som sist med tanke på amming.

Jeg fullammet til dagen den dagen jeg begynte i jobb. Babyen ville ikke ha noe annet fram til da, men da jeg begynte i jobb ammet jeg før og etter jobb og på kvelden, mens hun godtok litt grøt og skive på dagen, så det gikk kjempegreit altså! Ammet til hun var litt over to år. Så å begynne i jobb er ikke hinder for amming.
 
Last edited:
Vi har tenkt litt og begge gleder seg til permisjonstiden. Mulig vi prøver på en delt ordning etter ca 7,5 mnd for så at han går ut i full permisjon rundt juleferien. Håper å få barnehageplass når ungen er ca 1 år!
 
Jeg fullammet til dagen den dagen jeg begynte i jobb. Babyen ville ikke ha noe annet fram til da, men da jeg begynte i jobb ammet jeg før og etter jobb og på kvelden, mens hun godtok litt grøt og skive på dagen, så det gikk kjempegreit altså! Ammet til hun var litt over to år. Så å begynne i jobb er ikke hunder for amming,m
Det hadde nok gått fint :) Her var det slutt på all amming når han var rundt 8 mnd sist
 
Blir nok at jeg tar hele fellesperioden her. Stor sjanse for at jeg ikke har noen jobb når permisjonen er ferdig, så da har vi vel ikke så mye valg siden det er krav til aktivitet. Også er det greit å ikke tape så mye penger og.

Hadde hele fellesperioden sist og, men har ikke jobbet noe særlig etter at frøkna ble født i 2015 siden jeg ble gravid før permisjonen var ute. Har siden det gått på svangerskapspenger, foreldrepenger og sykepenger o g jobber maks 50% en liten periode før jeg ble gravid igjen.
 
Jeg kommer til å få pappapermisjon i tillegg til min egen, og tar ut ulønnet frem til august 2019:) siste barnet, så skal nyte denne siste permisjonen til det fulle[emoji5][emoji173]️
Håper kontantstøtten er på samme som nå når den tid kommer, og barnetrygd på 3 barn hjelper også[emoji4]
 
Jeg hadde mitt og felles sist, så ferie og litt ulønna. Så tok pappan gradert i 14 uker.
Jobben frikjøpte han til slutt så han tok ikke all sin permisjon.
Vi fikk kontantstøtte og utsatte BHG-start til hun ble to år. Jeg jobbet 50% kveld og helg.

Nå jobber jeg nordsjøturnus så vi har tenkt å gjøre det på omtrent samme måte, han har gradert perm når jeg har jobbeuke, kontantstøtte ved siden og utsette BHG-start til januar eller april når h*n blir 2.
 
Nå jobber mannen min turnus, så er på vakt 1-2døgn i uka, så for oss er valget enkelt. Jeg tar all permisjon jeg kan få, og han tar det han har krav på. Han er jo da hjemme såpass mye uansett:)
 
Nå sist tok jeg min og hele fellesperioden 100% utbetaling, pappaen tok pappaperm gradert og hadde 1 dag i uken fra hun var ti uker og har en dag i uken ut oktober nå :) da hadde jeg ulønnet perm i fra jobb (siden det ikke er krav om mors aktivitet i fars permisjon) og så hadde jeg litt ulønnet før ferie og jobbstart :)

Vurderer nå 80% utbetaling og samme løsning, blir jo litt mindre utbetalt i mnd, men det skal vi klare :) Så håper vi på bhgplass fra august 2019.
 
Vi ønsket i utgangspunktet 50/50, men har sett mange negative erfaringer med det. Jordmor var også veldig negativ til det, blant fordi alle som kom til henne og hadde prøvd det sa de aldri skulle gjøre noe sånt igjen. Både amming og søvnhormoner var problematisk med det..

Men jeg kommer antageligvis til å bli rablende gal om jeg skal gå hjemme mye lenger enn et halvt år. I tillegg ønsker både jeg og mannen at han skal få en god bolk med ungen også.

Så nå tenker vi kanskje at jeg tar 8 mnd, og han tar 4... Men det skal vissnok være lettere nå enn før å angre underveis, så man kan justere litt når man ser hvordan det går.

Vi tenker kanskje 80%, siden vi har råd til det og helst vil unngå for mye ulønnet permisjon med tanke på å miste rett til sykepenger.
 
Vi ønsket i utgangspunktet 50/50, men har sett mange negative erfaringer med det. Jordmor var også veldig negativ til det, blant fordi alle som kom til henne og hadde prøvd det sa de aldri skulle gjøre noe sånt igjen. Både amming og søvnhormoner var problematisk med det..

Men jeg kommer antageligvis til å bli rablende gal om jeg skal gå hjemme mye lenger enn et halvt år. I tillegg ønsker både jeg og mannen at han skal få en god bolk med ungen også.

Så nå tenker vi kanskje at jeg tar 8 mnd, og han tar 4... Men det skal vissnok være lettere nå enn før å angre underveis, så man kan justere litt når man ser hvordan det går.

Vi tenker kanskje 80%, siden vi har råd til det og helst vil unngå for mye ulønnet permisjon med tanke på å miste rett til sykepenger.

Det med rett til sykepenger er et viktig poeng. Tror kanskje vi lander på 80 %. Hvis det er ulønna perm før barnehagestart mister man vel også rett til permisjon for oppstart i barnehage og sykt barn dager?

Jeg synes sist at 7,5 mnd var mer enn nok. De siste to ukene var helt krise, da var jeg så lei av å gå hjemme at jeg nesten ble gal...
 
Siden jeg ikke har tjent meg opp retten til foreldrepenger blir det til at jeg tar alt av permisjon og er hjemme med knøtten til h*n starter i bhg. Da jeg studerer hjemme :)
 
Siden jeg ikke har tjent meg opp retten til foreldrepenger blir det til at jeg tar alt av permisjon og er hjemme med knøtten til h*n starter i bhg. Da jeg studerer hjemme :)
Får du penger i det hele tatt da? Eller hvordan fungerer det? Det kan jo ikke børe noen lett situasjon
 
Får du penger i det hele tatt da? Eller hvordan fungerer det? Det kan jo ikke børe noen lett situasjon

Blir engangsstønad, også får jeg permisjon fra studier med betalt av Lånekassen :) samt at sambo har 100% fast jobb, det er dette vi klarer oss på nå - og har ei på 1.5 år fra før. Vi klarer oss veldig bra å ser ikke at det skal bli noe problem med en til :) har jo også farsbidrag på frøkna, da min samboer bare er bonuspappa.

Jeg driver også med Forever living på siden så får inn noen kr der i mnd også :)
 
Blir engangsstønad, også får jeg permisjon fra studier med betalt av Lånekassen :) samt at sambo har 100% fast jobb, det er dette vi klarer oss på nå - og har ei på 1.5 år fra før. Vi klarer oss veldig bra å ser ikke at det skal bli noe problem med en til :) har jo også farsbidrag på frøkna, da min samboer bare er bonuspappa.

Jeg driver også med Forever living på siden så får inn noen kr der i mnd også :)
Så bra dere har så dere klarer dere da
 
Pappa 10 uker, jeg resten. Regner med å ta 80% utbetaling denne gangen for å få strekt det lengst mulig mot barnehagestart i august 2019[emoji4]
 
Sist var jeg hjemme til lille var 1,9 mnd og storkoste meg!!!!
Har lyst til å være hjemme så lenge jeg kan denne gangen også siden dette blir vår siste! :Heartbigred
 
Samboer skal ha en del mer enn 10 uker ihvertfall, men vi vet ikke helt akkurat hvordan vi deler det enda :)
 
Back
Topp