Permisjon

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Hva permisjon velger dere?

100 % permisjon med 80 % lønnsdekning eller 80 % permisjon med 100 % lønnsdekning? :-)

100% permisjon med 100% lønn + ubetalt permisjon noen mnd.

Engangsstønad :p
Skal gå hjemme til han er rundt 2 år :)

Her blir det 100% lønn med 80% dekning, men kommer til å gå ulønnet en stund

Vi også går mest sannsynlig for 100 % permisjon med 80 % lønnsdekning:-) Vi gikk gjennom det og fant ut at det er ikke snakk om mye i forskjell på 100 og 80 % permisjon når det kommer til utbetalingen:-)

Når er det siste fristen for å søke foreldrepenger er? :-/

Har valgt 100 % lønnsdekning ☺️

Vi også går mest sannsynlig for 100 % permisjon med 80 % lønnsdekning:) Vi gikk gjennom det og fant ut at det er ikke snakk om mye i forskjell på 100 og 80 % permisjon når det kommer til utbetalingen:)

Når er det siste fristen for å søke foreldrepenger er? :-/

I min kommune er behandlingstiden 6 uker, er forskjell fra kommune til kommune så du må sjekke det på nav sine nettsider. Man får etterbetalt om søknaden ikke er ferdigbehandlet til permisjonstart.

Vi har valgt 100% permisjon med 80% lønnsdekning, vet at vi taper litt penger på det, men ingen av oss har så veldig godt betalte jobber at det betyr SÅ mye :)

Vi har også gått for 100% permisjon med 80% lønnsdekning. For vår del er det ikke snakk om så mye penger, og vi får sannsynligvis ikke barnehageplass før høst -18 så da er vi avhengige av å dra permisjonen ut så langt som mulig.

Vi har valgt 100% permisjon med 80% lønnsdekning, vet at vi taper litt penger på det, men ingen av oss har så veldig godt betalte jobber at det betyr SÅ mye :)

Hos meg er det snakk om å få utbetalt toppen 2 tusen mindre hver mnd og når mannen sin permisjon skal være så får vi uansett kontantstøtten så da vil jo den være på 12 tusen og det lille han ikke får utbetalt av jobb blir dekket inn igjen av ks. Jeg kommer også til å søke jobber sånn at jeg skal hvertfall prøve å få jobbet mest mulig under julebord osv :-) Han skal ha gradert permisjon. 10 uker blir 70 dager så det blir jo litt det når han skal ha det gradert + at vi får 7 uker ekstra om vi velger 100 % permisjon og 5 ekstra uker om man velger 80 % permisjon:-) Håper også på bhg fra høsten 2018 :-) Er det 36 og 46 uker det blir totalt med mor og far sine uker eller er det kun med fellesperioden og mor sine 13 uker ?

Vi har også gått for 100% permisjon med 80% lønnsdekning. For vår del er det ikke snakk om så mye penger, og vi får sannsynligvis ikke barnehageplass før høst -18 så da er vi avhengige av å dra permisjonen ut så langt som mulig.

Klart at bhg har mye å si også på når man kan forvente å få det. Våres bhg har opptak august og desember så egentlig kan de begynne i desember når de er ca 13 mnd men vi vil prøve å unngå det og ha de hjemme til høsten 2018 med gradert permisjon fra mannen pluss hans ferie uker. I og med at jeg sikkert må tilbake på tiltak gjennom nav så kommer jeg ikke til å jobbe mer enn toppen 50 % til å begynne med men jeg håper at jeg skal få kommet meg innom ett av disse vikar byråene og jobbe som servitør/kokk i 50 % :-) Da vil jeg jo ha bil og mulighet for å kunne kjøre tidlig til jobb osv så da blir alt så enkelt :-)

Hos meg er det snakk om å få utbetalt toppen 2 tusen mindre hver mnd og når mannen sin permisjon skal være så får vi uansett kontantstøtten så da vil jo den være på 12 tusen og det lille han ikke får utbetalt av jobb blir dekket inn igjen av ks. Jeg kommer også til å søke jobber sånn at jeg skal hvertfall prøve å få jobbet mest mulig under julebord osv :-) Han skal ha gradert permisjon. 10 uker blir 70 dager så det blir jo litt det når han skal ha det gradert + at vi får 7 uker ekstra om vi velger 100 % permisjon og 5 ekstra uker om man velger 80 % permisjon:-) Håper også på bhg fra høsten 2018 :-) Er det 36 og 46 uker det blir totalt med mor og far sine uker eller er det kun med fellesperioden og mor sine 13 uker ?

Et lite obs, 10 uker er 50 dager, bare arbeidsdager som telles.

100% lønnsdekning. Det som lønner seg hos oss når det kommer til totalen. Så er svigers pensjonister så de trør til før hun kan begynne å barnehage

80% lønn fant også ut at vi ikke tapte noe særlig på det. Så får vi se hvordan vi løser utfordringene etter permisjonen.

100% lønn, 80% permisjon. Det var mest fordi da får vi alt til klaffe med tanke på at jeg skal ha en tverrfaglig eksamen før jul, og da vil jeg time det slik at jeg får tatt ca 10 uker praksis rett før eksamen :)

Et lite obs, 10 uker er 50 dager, bare arbeidsdager som telles.

Ja så klart :-) Men regnet på det på nytt og han kommer ut til begynnelsen på mai med 2 dager i uken når jeg har hatt mine 53 uker og er ferdig i permisjon i november:-) Så har han ferie til gode også som han da kan ta de dagene han evt trenger det:-)

Valgt 100% lønn, tapte en del på og velge 80. Men satser på og få spart litt og ha ulønnet perm etterpå. Har ikke så lyst å få han i b.hage i oktober allerede, og tror neppe vi hadde fått plass heller :-P

Vi har valgt 100% lønnsdekning siden vi ville tapt en del økonomisk ellers. Får se hvordan det blir til høsten med ulønnet permisjon eller om svigers trår til..

Back
Topp