Permisjon

Her blir det nok noe gradert og kanskje litt ned i stilling på slutten for å klare det. Det er dessverre ikke opptak i barnehagen før august, så da må man dra ut permisjonen lengst mulig

Får man rett på ferie i permisjonsåret siden en har tjent opp til den ferien året før?

Da kan en jo strekke permisjonen med 10 uker til sammen om en ikke tar ferie samtidig.. Opparbeider man seg rett til ferie året etter permisjon?

Får man rett på ferie i permisjonsåret siden en har tjent opp til den ferien året før?

Da kan en jo strekke permisjonen med 10 uker til sammen om en ikke tar ferie samtidig.. Opparbeider man seg rett til ferie året etter permisjon?

Man har rett på ferie, men om man har råd er noe annet. Nav/foreldrepenger gir vel ikke feriepenger med mindre man har tariffavtale om at jobben betaler pengene under permisjon med feriepenger.

Men dette med permisjon og ferie lurer jeg og på. For da har man jo 59 uker sånn egentlig.

Jeg har termin nesten på samme tid som jeg hadde med barn nr 1 :-P
Slik vi gjorde det sist gang var at vi tok 80% utbetalt lønn, dermed lenger permisjon, så tok jeg ferie på slutten og ca 1/2 år ulønnet permisjon med at jeg da fikk kontantstøtte og barnebidrag, denne perioden fikk vi betale kun renter på lånet i banken også. Når jeg var ferdig med min permisjon 1 juni, begynte pappaen frem til barnet skulle i barnehagen :-)

Back
Topp