Permisjon

Fordi det er veldig god barnehagedekning i kommunen. I barnehagen som moren min jobber (200 meter fra oss) går de med tomme plasser.

Sånn ja :)
Godt å slippe den utfordringen. Fant ut i går at barnehagen jeg ønsker meg ikke har ledige plasser. Så krysser fingrene for at et barn slutter så vi kan starte :p

Far tar sin del gradert over lengst mulig tid, jeg jobber redusert iaf i et halvt år. Hadde aldri trodd vi skulle klare oss på så lite lønn, men da vi satte oss ned og regnet på det og så på hva som egentlig var "nødvendig" så gikk det faktisk helt fint!

Hvordan gikk dere fram da?
Hvordan satte dere opp budsjett?

Vi har bestemt oss for at jeg tar permisjon fram til 1.januar, og deretter tar mannen permisjon 3 måneder. April, mai, juni tar han ulønna permisjon 3 dager i uka, jeg tar ulønna perm én dag i uka, og forhåpentligvis passer besteforeldre den siste dagen. Vi regnet på det, og med kontantstøtte og avdragsfrihet på lån, så vil vi ikke få så mye mindre å rutte med. Og det er jo bare snakk om 3 måneder :-)

Har lyst å vere hjemme til h*n er 2 år ca. Har 25% stilling og det er tredje hver helg + noen ukedager. Så tenkte mannen kunne ta permisjon de dagene jeg jobber. ☺

Vi har planer om å søke om barnehageplass fra tidlig 2018, så vi slipper å ta ut permisjon for å få det til å gå rundt. Begge to har 5 uker ferie til gode etter permisjonen er slutt, så det er en mulighet. Men vi er helt og holdent avhengig av barnehageplass tidlig etter permisjonen.

Jeg tar hele fellesperioden + min ferie, får vel også 5 uker ekstra permisjon trur jeg, så tar samboer rett etter meg trur jeg. Også satser vi på BHG plass etter det. :) visst ikke så får vi bare ha kontantstøtte frem til august :D

Noen som vet om far kan ta hele permisjonen, og ta den gradert? Jeg er
Er vel 6 uker etter fødsel som mor må ta med en gang, også er det 10 uker til mor, 10 uker til far også er resten felles som kan deles der imellom.

Men er mulig dere kan søke om at han skal ta over din permisjon, men da må det være ett spesielt grunnlag trur jeg, som f.eks at mor er syk e.l ..

Vi har bestemt oss for at jeg tar permisjon fram til 1.januar, og deretter tar mannen permisjon 3 måneder. April, mai, juni tar han ulønna permisjon 3 dager i uka, jeg tar ulønna perm én dag i uka, og forhåpentligvis passer besteforeldre den siste dagen. Vi regnet på det, og med kontantstøtte og avdragsfrihet på lån, så vil vi ikke få så mye mindre å rutte med. Og det er jo bare snakk om 3 måneder :)

Det høres jo ut som en god plan, kom ikke på kontantstøtta en gang, men den hjelper jo godt på!

Må det være en spes grunn for at mor tar hele permisjonen? At far ikke tar sine 10 uker? Min er student, og blir vanskelig å være 10 uker borte fra skole...

Må det være en spes grunn for at mor tar hele permisjonen? At far ikke tar sine 10 uker? Min er student, og blir vanskelig å være 10 uker borte fra skole...

Leste litt om det på nav sine sider og student var ikke nok grunn. Om foreldre er studenter må man ta permisjon.
Men kan ikke far ta permisjon på sommeren eller en dag i uka da?

Jo det går jo an... går det an at han tar permisjon "midt" i min permisjon? Altså at han tar 10 uker sommeren 2017, og så tar jeg over igjen etterpå? Er det nav som bestemmer alt dette?

Leste litt om det på nav sine sider og student var ikke nok grunn. Om foreldre er studenter må man ta permisjon.
Men kan ikke far ta permisjon på sommeren eller en dag i uka da?
Jo det går jo an... går det an at han tar permisjon "midt" i min permisjon? Altså at han tar 10 uker sommeren 2017, og så tar jeg over igjen etterpå? Er det nav som bestemmer alt dette?

Hvordan dere fordeler bestemmer dere :) be om veiledningstime hos nav.

Anbefaler å få inn på facebooksiden til nav ang. Foreldrepenger. Der finner dere mange stilte spørsmål og kan selv spørre om det dere lurer på.( Nav foreldrepenger)

vi har snakket om å dele permisjonen mellom oss, med ca 6 mnd hver. Men har ikke fått lagt alle planer enda... Men da bikker vi ca januar, med litt ferieuker, avspasering og snille besteforeldre, så da burde det gå greit med barnehageplass

Back
Topp