Permisjon

Mmage

Flørter med forumet
Hei.

Andre enn meg som allerede har begynt å tenke på hvordan en skal løse dette med permisjon. Det blir jo 1,5 år før ungen får kommet inn i barnehagen etter som jeg forstår. Og jeg har også ett sterkt ønske om å ha den lille hjemme i 2 år først.

Tenker kanskje at jeg starter å jobbe 60 % i januar/ februar. Også er mannen hjemme 40% og svigers passer 20%. :)

Da jeg sjekket for et år siden og for ikke så lenge siden så var det ledige barnehageplasser i området. Så satser på å få barnehageplass når permisjon er ferdig. Men må undersøke dette nærmere senere.
Ellers må vi satse på ulønnet permisjon og morfar :p

Jeg tenker at lille skal begynne i barnehagen i august, selv om vi garantert hadde fått plass fra februar.

Planen min er at jeg har permisjon+ferie+kanskje noe ulønna permisjon sånn at jeg begynner å jobbe i januar 2018. Deretter har mannen 3 måneder, før jeg har fri en dag i uka, han to dager i uka og mine foreldre passer to dager i uka (i april, mai, juni).

Vi får se hvordan det blir :-)

Jeg tenker at lille skal begynne i barnehagen i august, selv om vi garantert hadde fått plass fra februar.

Planen min er at jeg har permisjon+ferie+kanskje noe ulønna permisjon sånn at jeg begynner å jobbe i januar 2018. Deretter har mannen 3 måneder, før jeg har fri en dag i uka, han to dager i uka og mine foreldre passer to dager i uka (i april, mai, juni).

Vi får se hvordan det blir :)

Hvordan vet du at dere har gatantert plass i februar?

Har lest om barnehager i området og fant en barnehage jeg vil ha :p Rett i nærheten, naturbarnehage, åpner tidlig nok om morgenen, selv om jeg vil komme forsent på jobb uansett..

Haha.. Huff, ikke passert 12 uker engang og allerede funnet drømmebarnehagen :p

Tenker jeg har hele fellesperiode ferie og eventuelt ulønnet :)

Huff ja, dette er det "dumme" med å føde så tidlig på året. Jeg har selv lurt på hvordan dette skal gå, og håper på at vi kan få barnehageplass. Hvis ikke vet jeg ikke helt hvordan vi skal løse det. Jeg tenker å ta 2 mnd ulønnet etter den korte permisjonen. Så da er vel ungen 11 mnd cirka. Så har far sine 10 uker er det vel. Så da er det ganske lenge igjen til august. Jeg krysser fingre for at vi er heldige og får bhg plass :/

Jeg trodde far hadde 12 uker jeg? :p

Dumt dette med å føde så tidlig ja. Vi begynte å prøve i april og trodde ikke vi skulle klare det allerede på andre forsøk. Men ble lettet da jeg så listen over ledige barnehageplasser i kommunen hvertfall.
Hadde vi ikke flyttet fra Trondheim hadde det vært verre. Ei venninne og samboeren må ta ulønnet nå fram til august og er usikker på hvordan de skal klare seg.

Hvordan vet du at dere har gatantert plass i februar?

Har lest om barnehager i området og fant en barnehage jeg vil ha :p Rett i nærheten, naturbarnehage, åpner tidlig nok om morgenen, selv om jeg vil komme forsent på jobb uansett..

Haha.. Huff, ikke passert 12 uker engang og allerede funnet drømmebarnehagen :p
Fordi det er veldig god barnehagedekning i kommunen. I barnehagen som moren min jobber (200 meter fra oss) går de med tomme plasser.

Tenker kanskje at jeg starter å jobbe 60 % i januar/ februar. Også er mannen hjemme 40% og svigers passer 20%. :)

Det høres jo ut som en god plan. Selv håper jeg at min mor og svigermor kan hjelpe litt til, og jeg må evt. jobbe litt i helger når mannen er hjemme (han er kun hjemme i helger), men må nok uansett jobbe litt mindre.

Da jeg sjekket for et år siden og for ikke så lenge siden så var det ledige barnehageplasser i området. Så satser på å få barnehageplass når permisjon er ferdig. Men må undersøke dette nærmere senere.
Ellers må vi satse på ulønnet permisjon og morfar :p

Hm, jeg har ikke sjekket enda en gang. det kan jo faktisk være det er plass ja.
Ulønnet permisjon tror jeg aldri vi hadde klart, kanskje å gå litt ned i stilling.

Vi får se hvordan det blir :)

Ja, jeg tenkte at jeg kanskje ville gå i full permisjon i 6 mnd, for så ha deltids permisjon, altså jobbe litt helger når mannen er hjemme, og litt i ukedager om mamma eller svigermor kan hjelpe, da blir jo permisjonstiden litt lenger :)

Her får vi også barnehageplass fra når vi trenger det, så slipper heldigvis den bekymringen.

Jeg trodde far hadde 12 uker jeg? :p

Dumt dette med å føde så tidlig ja. Vi begynte å prøve i april og trodde ikke vi skulle klare det allerede på andre forsøk. Men ble lettet da jeg så listen over ledige barnehageplasser i kommunen hvertfall.
Hadde vi ikke flyttet fra Trondheim hadde det vært verre. Ei venninne og samboeren må ta ulønnet nå fram til august og er usikker på hvordan de skal klare seg.
Ja, det er kanskje 12. Husker ikke jeg :P

her blir det nok at vi forsøker å utvide farspermisjon litt, og muligens at jeg starter å jobbe hver tredje helg litt før min permisjon egentlig går ut slik at vi får "strekt" permisjonstiden vår litt ekstra... også huske dette med ferie, det kan du også få utsatt permisjonstiden din med.
jeg vil heldigvis jobbe turnus så jeg har noen dagvakter og noen seinvakter. så på seinvaktene så kan mannen komme hjem litt tidligere. og de dagene jeg har fri så kan han jobbe... så er han hjemme de dagene jeg har tidlig når han har perm... så på det viset håper vi at vi får utvidet permisjonen til gubben med et par uker... og om jeg jobber hver tredje helg fra ca 2-3 mnd før jeg skal jobbe fult igjen så får vi forhåpentligvis strekt ut min permisjonstid litt til den også... Men vi har ikke helt funnet ut av det praktiske ennå.
Men heldigvis er det lenge til vi skal søke om permisjon og lenge til vi må finne en løsning på kabalen... ;-)

Far tar sin del gradert over lengst mulig tid, jeg jobber redusert iaf i et halvt år. Hadde aldri trodd vi skulle klare oss på så lite lønn, men da vi satte oss ned og regnet på det og så på hva som egentlig var "nødvendig" så gikk det faktisk helt fint!

Hodebry hele greiene :( trodde egentlig ikke at det skulle klaffe på første EL etter spiralen var ute, så hadde jo tenkt at det ville være senere på året spiren kom. Men vi finner vel en løsning (dagmamma, au pair, ulønnet perm, etc)

Kan mor ta hele permisjonen og far ingen? Min mann er student, så det blir vanskelig for han å være hjemme når han skulle vært på forelesninger :/

Back
Topp