permisjon?

Elisabeth å Hannah

Glad i forumet
eg jekk ut i permisjon 12 januar , eg skal ha 10 måna permisjon , stemme da då at eg skal i arbeid ijenn 3 oktber ??? fekk brev om da jaffal .. men e kje da 1 måne for tili ??

Jeg gikk ut i perm 26. januar, og skal egentlig ut i jobb 18. oktober. Men jeg tar 5 uker ferie i tillegg.

ORIGINAL: Elisabeth å Hannah

eg jekk ut i permisjon 12 januar , eg skal ha 10 måna permisjon , stemme da då at eg skal i arbeid ijenn 3 oktber ??? fekk brev om da jaffal .. men e kje da 1 måne for tili ??

Tror nok det stemmer. Du har valgt 100% permisjon, 10 mdn, men så skal pappa`n ha 6 uker av den permisjonen.

Jeg gikk selv ut i permisjon 17 januar, men valgte 80%. Jeg skulle ha begynt å jobbe igjen i desember, hvis jeg ikke hadde satt opp 5 ukers ferie nå i sommer. Så nå begyner jeg i slutten av januar.

så sambo har rett på 6 veke permisjon ??

ORIGINAL: Tulip

Tror nok det stemmer. Du har valgt 100% permisjon, 10 mdn, men så skal pappa`n ha 6 uker av den permisjonen.

Jeg gikk selv ut i permisjon 17 januar, men valgte 80%. Jeg skulle ha begynt å jobbe igjen i desember, hvis jeg ikke hadde satt opp 5 ukers ferie nå i sommer. Så nå begyner jeg i slutten av januar.

Tror det er 100 % dekning og 80% permisjon, samme som jeg har. Vi har ikke økonomi til å ta 100 % permisjon.

så sambo har rett på 6 veke permisjon ??

Ja, 6 uker av permisjonen er til pappa`n.

Har det ikke noe å si om man gikk på overtid? For min del gikk jeg 13 dager over tiden. Gikk jo ut i permisjon tre uker før termin da, men jeg regner med at jeg skal regne ut 40 uker fra fødsel, eller er jeg i ørska nå?

ORIGINAL: Jaggumeg

Har det ikke noe å si om man gikk på overtid? For min del gikk jeg 13 dager over tiden. Gikk jo ut i permisjon tre uker før termin da, men jeg regner med at jeg skal regne ut 40 uker fra fødsel, eller er jeg i ørska nå?

Nei, det har ingenting å si dessverre... De går ut fra termindatoen uansett om du gikk over...

80 % permisjon er 44 uker og 100 % er 54 uker. Barnefar skal ha 6 av dem.

Gubben har ingen ansettelse, så han kan trolig ikke ta de ut, så mister vi dem...

Jeg gikk ut i permisjon 11 dager FØR i permisjon, de hadde beregnet 11-12februar men jeg gikk ut 1 feberuar ut i fra at jeg var sikker på at UL terminen var feil. Jeg fikk jo rett hun kom 19 februar i steden for  5mars som var UL termin. mistet bare 3dage i stede for 15dager.[:)]

Veldig glad for at jeg stolte mere på meg selv, det er jo nesten to uker, fikk brev fra nav at 3 dager va permisjonen hadde falt bort pga for tidelig fødsel. 

Back
Topp