Permisjon

Skjønner at jeg har vært litt naiv i min tankegang. Jeg er lærer og får ny 8. Klasse til høsten. I mitt hode var det logisk å ha permisjon til august 2016 og la mannen ta resten av kvoten + hjelp av bestemødre sånn at tassen kan begynne i bhg høsten 2017. Prosent har jeg ikke tenkt på enda.
Jeg er også lærer, og starter i ny jobb i august med 1. trinn og det er selvfølgelig tenkt at jeg skal følge klassen... Men kan si det sånn at mitt (/mine) barn kommer langt foran elevene ;-) Dvs. permisjon så lenge som mulig, og barnehagestart august 2017 :) Dette er siste ungen, og har resten av livet til å jobbe....!
 
Jeg er også lærer, og starter i ny jobb i august med 1. trinn og det er selvfølgelig tenkt at jeg skal følge klassen... Men kan si det sånn at mitt (/mine) barn kommer langt foran elevene ;-) Dvs. permisjon så lenge som mulig, og barnehagestart august 2017 :) Dette er siste ungen, og har resten av livet til å jobbe....!
Jeg starter også opp med 8.trinn til høsten og kjenner litt på samvittigheten at de ikke får en lærer som følger de, men jeg ønsker veldig sterkt å være hjemme så lenge som mulig. Permisjonstiden er fantastisk. Siste barn her og, så etter denne permisjonen kan jeg følge mange klasser ;)
 
Hvordan får du råd til det? Ser vi ikke har råd med at en går uten lønn da lønnen til en av oss ikke strekker til alle faste felles utgifter osv :s
Prioritere. Bo billig, kutte faste utgifter, eksta inntekter via utleie av et rom, noe jobb hjemmefra, ha en mann som tjener veldig bra, være dagmamma, ha spart opp på forhånd, mange muligheter for hvorfor noen har råd.

Vi var hjemme to år med eldste.
Det tærte godt på sparepengene.
 
Prioritere. Bo billig, kutte faste utgifter, eksta inntekter via utleie av et rom, noe jobb hjemmefra, ha en mann som tjener veldig bra, være dagmamma, ha spart opp på forhånd, mange muligheter for hvorfor noen har råd.

Vi var hjemme to år med eldste.
Det tærte godt på sparepengene.