Permisjon?

Lønner det seg med ulønnet framfor 80%?
Er det pappens inntekt som har mest betydning for om man taper penger på 80%?
Hvis man tenker totalsum, så får man mer utbetalt med 100% lønn 49 uker + 10 uker ulønnet, enn 80% lønn i 59 uker.. forskjellen blir større jo høyere lønn man har, så hvis pappaen tjener mer er det ofte der utslaget ligger.. men det er jo forskjellig hos alle..

Lønner det seg med ulønnet framfor 80%?
Er det pappens inntekt som har mest betydning for om man taper penger på 80%?

Ja, tror det, men vi tjener ca likt, jeg tjener bittelitt mer enn han. Han tar ulønna fordi det blir om våren, og han bruker da ferien til å tjene opp igjen de rettighetene man mister ved ulønna.

Vi vurderte 80 lenge, men siden jeg er lærer og uansett må ha ferie fra ca 20 juni trenger vi bare 57 uker.(Jeg har 4+1 ferie midt i min perm.) Da ble regnestykket på hva som lønner seg enkelt, spesielt når vi får to eller tre mnd kontantstøtte på slutten før barnehagestart i august.

Her tar vi 80% ja vi taper penger, men man taper rettigheter med ulønnet og det er jeg redd for.
Her tar pappa perm litt i 2015 og litt i 2016, da får vi fordelt den litt :)

Her ble det 80%, far tar sine uker sammenhengende neste vår også tar jeg ut ferie! Så kommer vi oss helt frem til august 2016 :D

100% men jeg tar hele permisjonen siden far er student. Far er hjemme med barnet etter min perm og frem til barnehagestart i august. Mulig jeg tar noen ferieuker i eksamenstiden hvis han føler at han klarer å ta noen eksamener det semesteret :)

Vi tar 80% for å strekke permisjonen lengst mulig. Når jeg er ferdig med perm tar jeg 5 uker med ferie overført fra 2015, deretter tar pappaen sine 10 uker perm. Så får vi fylle på med ferie for 2016 fram til barnehagestart. Mulig svigermor kan stille noen uker (er meningen hun skal gå av med pensjon i 2016) for at vi skal kunne ha noen uker ferie sammen ellers blir det litt stusslig med ferie hver sine uker. Men sånn blir det for å få det til å gå opp tidsmessig.

Back
Topp