Permisjon?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Har dere valgt 80% eller 100%?
Hvorfor? :-)
Og skal pappaen ta ut sammenhengende, eller gradert?

100% - fordi det er enklere for oss og for stort tap på 80%. Pappaen skal ta ut sammenhengende - umulig for ham å jobbe gradert!

Vi har valgt 80%:) rett og slett for å få lengst mulig tid hjemme. Det blir ikke barnehagestart før høsten 2016, så da må vi strekke permisjonen så langt vi kan:D Pappaen skal ha to uker av fellesperioden + fedrekvoten, og tar alt sammenhengende:)

100% pga av den økonomiske delen, og at jeg ikke har fast jobb når jeg kommer ut igjen. Høres ut som jeg skal inn i fengsel:D hahaha, men ja 100;)

80% fordi jeg vil ha penger lenger. :P Babyen skal uansett ikke i barnehagen før til høsten 2016, selv om det er mulig å få plass om våren. Syns det er tidlig! Har ikke jobb etter jeg er ferdig i permisjon, så aner ikke hva som skjer da....
Mannen skal ta det gradert. Skal ha permisjon i friperiodene (jobb i nordsjøen) ellers taper vi maaaaaaasse penger.

100% har ikke råd til å 80%.. må se det ann med bhg plass hvordan han gjør det :)
80% fordi jeg vil ha penger lenger. :p Babyen skal uansett ikke i barnehagen før til høsten 2016, selv om det er mulig å få plass om våren. Syns det er tidlig! Har ikke jobb etter jeg er ferdig i permisjon, så aner ikke hva som skjer da....
Mannen skal ta det gradert. Skal ha permisjon i friperiodene (jobb i nordsjøen) ellers taper vi maaaaaaasse penger.
Mye likt som her da!
Jeg har fast jobb, men vurderer å skifte beite.
Sambo kan muligens ikke ta alt sammenhengende, så gradert.
Og da er jo barnehagen det store spørsmålet.

ja, dette med bhg blir spennende. da all permisjon og ferie er brukt er jeg kommet til 30. mars. Så får vi bare leve på luft og kjærlighet frem til august. :p

100%, da taper vi ikke penger:) Ikke bestemt hvordan mannen skal gjøre det med perm enda. Jeg har så mye ferie til gode å bruke i 2016, så forlenger min perm med 8 uker ferie. Jobber heller ikke fullt, så mulig det blir litt som forrige gang, da var mannen hjemme de dagene jeg jobba. Blir bhg aug 2016, selv om jeg synes det er bittelitt tidlig..

ja, dette med bhg blir spennende. da all permisjon og ferie er brukt er jeg kommet til 30. mars. Så får vi bare leve på luft og kjærlighet frem til august. :p
Kommer langt med det da! Hi hi!
Melken blir kanskje litt mager for babyen men... Hi hi! :-)

Var så enkelt å få sommerbarn, passet perfekt med barnehage, ferie osv. :-)

100%, da taper vi ikke penger:) Ikke bestemt hvordan mannen skal gjøre det med perm enda. Jeg har så mye ferie til gode å bruke i 2016, så forlenger min perm med 8 uker ferie. Jobber heller ikke fullt, så mulig det blir litt som forrige gang, da var mannen hjemme de dagene jeg jobba. Blir bhg aug 2016, selv om jeg synes det er bittelitt tidlig..
Deilig med så mye ferie til gode da! :-)
Herlig når ting ordner seg sånn. :-)

har valgt 100% dekning... Så her blir sambo å være hjemme 10 uker fra desember, og har 5 uker ferie jeg tar når han er ferdig, så blir d å gå ulønnet fram til bhg start.. :)

100% pga far mister for mye lønn viss ikke. Hab skal ha sammenhengende fedrekvote

Vi tar 100%, jeg tar de første ca 9 mnd også tar pappaen 5 mnd.

Vi må ha ca 8 uker ulønna, de tar pappaen når permisjonen går ut.

Kommer langt med det da! Hi hi!
Melken blir kanskje litt mager for babyen men... Hi hi! :-)

Var så enkelt å få sommerbarn, passet perfekt med barnehage, ferie osv. :-)
kan jeg tenke meg! hadde jo kunne gått noe lengre med 80 %, men hjelper lite hvis ikke regningene blir betalt :p er jo sjangs får å få bhg plass i mars også, bare betraktelig mye mindre :p

Har tatt 100% av økonomiske årsaker , men skal jobbe 20% så får dratt ut tiden litt. Satser på barnehagestart i april. Og pappaen tar gradert.

Vi tar 100%, jeg tar de første ca 9 mnd også tar pappaen 5 mnd.

Vi må ha ca 8 uker ulønna, de tar pappaen når permisjonen går ut.
Lønner det seg med ulønnet framfor 80%?
Er det pappens inntekt som har mest betydning for om man taper penger på 80%?

kan jeg tenke meg! hadde jo kunne gått noe lengre med 80 %, men hjelper lite hvis ikke regningene blir betalt :p er jo sjangs får å få bhg plass i mars også, bare betraktelig mye mindre :p
Her blir det kun barnehage inntak hver høst framover....

Back
Topp