Permisjon ??

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Når søker man om permisjon ? Og hvordan vet jeg hvor mye jeg søker om ?

Og må bf også søke ? Og hvis jeg har lyst til å være hjemme 1 år, får ikke han permisjon da ?

Jeg skjønner så lite om dette :/

Du må søke seinest uke 33 fikk jeg i brev fra NAV. Arbeidsgiver må du søke 3 måneder før mener jeg.. Jeg måtte i hvertfall det i kommunen jeg jobber :-) de sendte inn inntektsopplysninger for meg.

Far må ta ut 10 uker permisjon, hvis han har opparbeidet seg permisjon. Tror det skal være veldig gode grunnen for at du skal kunne overta hans permisjon :-)

Fikk beskjed om at far må søke permisjon 6-8 uker før han skal ta ut sin permisjon. Dere søker på hvert deres skjema :-)

Du må søke seinest uke 33 fikk jeg i brev fra NAV. Arbeidsgiver må du søke 3 måneder før mener jeg.. Jeg måtte i hvertfall det i kommunen jeg jobber :-) de sendte inn inntektsopplysninger for meg.

Far må ta ut 10 uker permisjon, hvis han har opparbeidet seg permisjon. Tror det skal være veldig gode grunnen for at du skal kunne overta hans permisjon :-)

Ja men jeg vil ikke ta hans, men vil fortsatt være hjemme lenger ! Og hvordan søker jeg om permisjon på jobben ?

Når søker man om permisjon ? Og hvordan vet jeg hvor mye jeg søker om ?

Og må bf også søke ? Og hvis jeg har lyst til å være hjemme 1 år, får ikke han permisjon da ?

Jeg skjønner så lite om dette :/

Sniker litt!
Du må søke innen 3mnd etter du har fått ungen og bf må søke senest siste dag i fellesperioden! ;-) Og vil anbefale NAV chaten. De hjelper og svarer på alt man lurer på! Han kan søke om utsettelse av sine 10uker på et skjema innepå nav når han skal søke om foreldrepeng :-)

Da må du søke ulønnet permisjon fra jobb :-) dere får til sammen 49 uker permisjon lønnet, 10 uker hver og resten kan deles. MEN du burde være tidlig ute med å søke, nav har ofte bedre tid enn deg ;)

Det er vel etter uke 26 du kan søke? Siden det skal sendes med en termin bekreftelse? Eller husker jeg helt feil?

Du har rett til ulønnet permisjon inntil 2 år. Hvordan du søker? Du skriver brev til arbeidsgiver og ber om det! Det skal mye til hvis du ikke får innvilget det :)

Det vanlige er å ta 100% lønn og heller ta 2-3 mnd ulønnet permisjon! Det tjener man på ! Lykke til!!

Takk for svar ! Hva vil det si med 100% og 80 % hva er forskjell ? Hva er vanligst ?

Har du 100% får du kortere permisjon men 100% lønn! Velger du 80% får du lengre permisjon og mindre lønn.. Mange som har regna på dette og det skal lønne seg å ta 100% og heller ta ulønnet i noen mnd hvis det er behov for det!

Har du 100% får du kortere permisjon men 100% lønn! Velger du 80% får du lengre permisjon og mindre lønn.. Mange som har regna på dette og det skal lønne seg å ta 100% og heller ta ulønnet i noen mnd hvis det er behov for det!

Men det går ikke ut over permisjon til bf ?

Men går ikke valget ut over bf's lønn? Mulig jeg har misforstått, men har fått for meg at om enn velger å få 80% lønn, så får bf og bare 80% lønn det året. Eller er jeg helt på jordet nå? Føler bare noen har sagt at det påvirker begge og ikke bare kvinnens lønn. Men kan godt Vær at jeg tar feil.

Men går ikke valget ut over bf's lønn? Mulig jeg har misforstått, men har fått for meg at om enn velger å få 80% lønn, så får bf og bare 80% lønn det året. Eller er jeg helt på jordet nå? Føler bare noen har sagt at det påvirker begge og ikke bare kvinnens lønn. Men kan godt Vær at jeg tar feil.

Far får 80% lønn de ukene han har permisjon. Resten av året da han jobber får han 100% lønn.

Far får 80% lønn de ukene han har permisjon. Resten av året da han jobber får han 100% lønn.

Ååååh. Er det sånn det er. Syns jo det var teit at han skulle påvirkes så mye av et valg kvinnen tar :-P men det var mer forståelig at det bare påvirker han periode av permisjonen :-)

Det går vel ikke ut over fars lønn hele året, men da må han ta ut sine uker med 80% også... tror jeg... jeg skal uansett ha 100% + permisjon uten lønn hvis vi trenger det

Ååååh. Er det sånn det er. Syns jo det var teit at han skulle påvirkes så mye av et valg kvinnen tar :-P men det var mer forståelig at det bare påvirker han periode av permisjonen :-)

Det hadde vært skikkelig teit! Heldigvis så er det ikke slik :)

Det går vel ikke ut over fars lønn hele året, men da må han ta ut sine uker med 80% også... tror jeg... jeg skal uansett ha 100% + permisjon uten lønn hvis vi trenger det

Men permisjon uten lønn får man ingen værdens ting fra noe som Helst da ?

Hvor lenge er 80% i forhold til 100 ? Og hva hvis bf ikke vil ha 3 mnd alikevel ? Er det for sent å gjøre noe med når han allerede har gått ut da ?

Back
Topp