Permisjon

Eiksi

Betatt av forumet
Noen som har begynt å tenke på permisjonen? 80% eller 100%? Sist hadde jeg 80%, tror jeg går for det denne gangen også.. noen sier det svarer seg å ta 100%, men har prøvd å regne på det å får det ikke til å gå opp, hvis jeg skal kunne spare slik at jeg kan gå hjemme ca 3mnd uten lønn. Å med ferie så kan jeg være hjemme til utpå nyåret 2016. Hva er din plan?:)

Har ikke orket å tenke i de baner enda ;)

Haha. Men, burde nok komme i gang med det etter hvert.

Forrige gang hadde jeg 100% med 80% lønn

Tenker å iallefall ha babyen hjemme til høsten 2016, storebror va 18mnd når han begynte i barnehagen. Synes det var en fin alder.

Her blir det nok 100% (49uker) og evt nokon permisjonsuker uten lønn itillegg. Tjener mer på det enn å ta 80% (59uker) :)

Her tar jeg 100 % lønn og håper å få barnehageplass fra april neste år. Storebror begynte når han var nesten året og syntes det var en fin alder å begynne. Mest sannsynlig får vi ikke plass før august, så da blir deg et par måneder ulønnet permisjon.

Jeg vil heller ikke at babyen skal begynne i barnehagen før høsten 2016, så vi får se hvordan vi løser det :) Har regnet litt på det og vi taper ikke så mye på å velge 80% istedet for 100%

Tenker det blir permisjon med 100% lønn, så får jeg heller ta noen måneder med ulønnet permisjon frem til august. Her får man ikke plass i barnehagen før august uansett.

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april/mai - 15

Tar med 80 % lønn, med ferie begynner jeg å jobbe utpå sommeren 2016, men blir å ta et års tid ulønnet permisjon. Til ungen er 2 år jaffal.

Vi skal ha 80% lønn, bare for å kunne være hjemme lengst mulig! Syns det har mye å si om jeg går ut i jobb igjen i januar 2016 (100%), eller mars 2016(80%) så skal mannen ha 10uker, så da er vi ut i mai. Fra mai til august, så håper vi svigermor kan stille opp som barnevakt;) barnehage fra august 2016. Ca 16 måneder er babyen da, så det blir sikkert bra xsmile8Så her er planene lagt. :D

100% absolutt.. blir nok ulønnet perm i tillegg og ferieuker for å strekke til august :-)

Skal ha 80% også denne gangen :-)

Blir nok 80% denne gangen også. Vi vil nok ha det litt trangere økonomisk denne gangen, men har utrolig mye utstyr fra sist gang som vi ikke trenger å kjøpe inn denne gangen i tillegg til at vi sparer mye bensin på at jeg ikke kjører på jobb på et års tid ;)

Jeg tar 100% og heller ulønnet den siste tiden. Dette fordi om man tar 80%, får 20% mindre utbetalt hver mnd, og det lønner seg da heller å ta 2 mnd ulønnet ;)

Må diskutere det med mannen. Må uansett være hjemme til august. Her er det umulig å få barnehageplass utenom. Tenkte å begynne å spare penger etter jul, Sånn at jeg får spart opp en del.

Det er vel sånn at man har rett på å få permisjon til barnet er 2 år ?

Jeg vil heller ikke at babyen skal begynne i barnehagen før høsten 2016, så vi får se hvordan vi løser det :) Har regnet litt på det og vi taper ikke så mye på å velge 80% istedet for 100%

Det er det jeg også har regnet på.. at det er faktisk ikke så mye vi taper på å ha 80%lønn.. vil vær hjemme lengst mulig med en fast inntekt, å slippe å måtte spare for å være hjemme 2mnd ulønnet..

Det er vel sånn at man har rett på å få permisjon til barnet er 2 år ?
Tror det er slik at både mor og far har rett på 1 år ulønnet permisjon hver. Men skal ikke si det sikkert. Kanskje det er opp til hver enkel arbeidsgiver også?

Tror det er slik at både mor og far har rett på 1 år ulønnet permisjon hver. Men skal ikke si det sikkert. Kanskje det er opp til hver enkel arbeidsgiver også?
Ja eg og er litt usikker på kor mykje permisjon man kan ta i fra jobben uten å miste stillinga...

Back
Topp