Permisjon

Tar 100%lønn denne gangen også. Nytt nå er at permisjonstiden er lengre og fedrekvoten mindre. På den måten blir jeg litt lengre hjemme og 4uker ferie.

Sent from my iPhone using BV Forum

Gikk opp 100 000 kr fra januar - håper ikke tidligere år drar ned! :(

♡02.03.2015♡
Mener det er slik at har du fast lønn går de ut fra den. Gjsnittsregning er mer når en har ustabil inntekt . Troooor jeg ;)

Det jeg ser er at du får kun 6 ganger 1G, tjener du over det får du ikke det utbetalt. Ved å ta 80% går jeg ned ca 7000 i mnd :( Det er endel bleier og tytter det...

Excuse me, Damn that autocorrect!

Gikk opp 100 000 kr fra januar - håper ikke tidligere år drar ned! :(

♡02.03.2015♡

Tror ikke dette har noe å si! For jeg har vært student de siste årene! Begynte i fast jobb nå i sommer! Fikk beskjed om at de tidligere årene da ikke teller på samme måte, fordi man har en varig endring i inntekten! Så de går ut ifra de siste Mnd før man går ut i permisjon! Da dette er det det er realistisk at du hadde hatt i inntekt om du hadde jobbet!

Hvis det ikke er sånn så må nesten alle studenter venter halvannet år før de får barn! For når man starter jobbe om sommern rekker man jo ikke få riktig årslønn det første året!

Hvertfall dette jeg fikk beskjed om når jeg spurte på den chaten på NAV

Det jeg ser er at du får kun 6 ganger 1G, tjener du over det får du ikke det utbetalt. Ved å ta 80% går jeg ned ca 7000 i mnd :( Det er endel bleier og tytter det...

En del arbeidsgivere betaler mellomlegget. Verdt å sjekke, og evt be fagforeningen få det inn i lokalavtalen. :)

Jeg klarer ikke bestemme meg for hva vi skal velge. Vil jo helst være lengst mulig hjemme med babyen, men jeg tjener ikke så mye. Vet ikke om vi har råd til å velge 80%. Kan hende de skal begynne med to opptak her i kommunen. Da har vi en sjanse til å få barnehageplass før august. Ellers så er jeg usikker på hvor mye jeg kommer til å jobbe etter permisjon. Jeg har egentlig bare fast helg, men jobber 80-90% og har en kontrakt på 50%. Om jeg ikke får så mye mer enn helgenen mine så blir jeg jo mye hjemme uansett. Esj. Får se når det nærmer seg litt mer.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Veldig usikker på hva vi gjør. Mannen studere så regner med at jeg får det overført. blir blir midt i semester og han ikke tjent opp noe. Lurer på om jeg skal være dagmamma for et ekstra barn. Får se hva vi finner ut av.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

100% her :) Jobber døgn og de 2 døgnene i uken skal vi få det til å gå opp med litt hjelp og hvis ikke så får lille være i barnehagen 2 dager i uken. Kommer nok til å jobbe en god del helg og da er jo mannen hjemme. Er heldig å gå en far som er hjemme hver mandag, en mormor som bor rett ved oss og er hjemme hele tiden så lenge hun ikke er i spania og en tante som også bor rett ved oss som er hjemme hele tiden. Fleksibel jobb har samboer og kan ta en god del hjemmekontor så det skal vi nok ordne på et vis. Jeg har plan om å begynne å jobbe allerede i midten av juni og da tar samboer permisjon til midten/slutten av september så tar jeg resten etter det :)

Her blir det 80% for å få lengst mulig permisjon. Mulig det blir litt ulønnet etterpå også hvis jeg ikke er helt klar til å begynne på jobb, men det får vi ta etterhvert :-)

Løfter denne opp, så tema var på banen igjen!

Det er en annen ting dere også bør tenke på.
Om dere vi få permisjonspengene utbetalt direkte fra NAV, eller fra arbeidsgiver.

Dersom man får dem direkte fra NAV vil man få minimalt feriepenger året etter, og bør sette av penger til det.
Får man dem fra arbeidsgiver vil man i de fleste tilfeller få normalt med feriepenger året etter.

Jeg regnet på dette i dag og kommer til å ta 100% og deretter ulønnet fram til oppstart i barnehage i midten av august 2016. Jeg tjener såvidt over 6G men jobben dekker mellomlegget. Siden de gjør det, antar jeg at det er arbeidsgiver som utbetaler permisjon også. Men siden jeg tar så mye ulønnet permisjon mister jeg en stor del av feriepengegrunnlaget for 1017 da. Men til gjengjeld kommer jeg til å skatte veldig mye mindre de få månedene jeg jobber i 2016 og kan sette til side litt av det til ferien.

Jeg har regnet ut total sum jeg kommer til å få utbetalt, så har jeg fordelt dette på totalt antall måneder jeg skal være i permisjon og vil betale ut min "egen lønn" basert på det. Det ble faktisk mer enn jeg trodde, så jeg tror jeg skal klare meg fint.

Jeg regnet på dette i dag og kommer til å ta 100% og deretter ulønnet fram til oppstart i barnehage i midten av august 2016. Jeg tjener såvidt over 6G men jobben dekker mellomlegget. Siden de gjør det, antar jeg at det er arbeidsgiver som utbetaler permisjon også. Men siden jeg tar så mye ulønnet permisjon mister jeg en stor del av feriepengegrunnlaget for 1017 da. Men til gjengjeld kommer jeg til å skatte veldig mye mindre de få månedene jeg jobber i 2016 og kan sette til side litt av det til ferien.

Jeg har regnet ut total sum jeg kommer til å få utbetalt, så har jeg fordelt dette på totalt antall måneder jeg skal være i permisjon og vil betale ut min "egen lønn" basert på det. Det ble faktisk mer enn jeg trodde, så jeg tror jeg skal klare meg fint.
Å så god du er. Kanskje jeg skal sende over mine tall til deg, så regner du for meg også hehe. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ta 100% og ulønnet kanskje et år! eller jaffal til januar 2017. Men blir så usikker når jeg leser her... Får be mannen om å regne.

Excuse me- damn that autocorrect.

Back
Topp