Permisjon

hmm, vet ikke enda hvilken løsning vi velger. Må regne på begge først. Men uansett blir det ikke bhg før august 16 :)
 
Vi satser på barnehageplass når barnet er ca ett år. Er overdekning av barnehageplasser i vår bydel, så det bør gå greit. Vi tar 100 % utbetaling + litt ulønnet permisjon. Blir vel til at vi deler permisjonen ca 40/60, jeg er hjemme ca et halvt år, deretter noen måneder der vi jobber 50 % hver, og så 4 mnd full permisjon for samboeren. Blir bra! :)
 
Jeg går hjemme ut desember 2014, så tar sambo og kona til pappa som driver åpen barnehage gradert permisjon, fremtil bhg start august 2015!
 
Vi tar 100% lønn, jeg tar 35 uker først. Så tar mannen 14 uker, før jeg tar ulønnet perm frem til august 2015.


Har to augustgutter født i 2008 og 2010, venter nr tre i mars 2014! Ammehjelper, og sladrer med Hunnykaos :)
 
jeg skal ha 80 prosent lønn og vi får bhg plass når den tid kommer da det ikke
er problem med det i bhg vi har nå. det er ledige plasser der
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Det lønner seg alltid å ta 100% utbetaling og heller legge av penger til de månedene (10 uker) som blir uten utbetaling. Størrelsen på inntekten er det som avgjør hvor mye mindre en får om en velger 80%. For vår del utgjør det en forskjell på ca 20.000kr og det er litt for mye penger å ikke få fra staten syns jeg :)

http://www.aftenposten.no/nyheter/i...orlenge-permisjonen-7270659.html#.UkXG3D8Ve8A

Litt morsomt for dette regnestykke gjelder ikke for tvillingforeldre :) Til tross for 10 000 i kontantstøtte per mnd i de 3 mnd! For oss blir det hipp som happ.
 
Back
Topp