Permisjon

Narren

Narren
Er dere begynt å diskutere det? Jeg tenker vi sikkert ikke får barnehageplass før aug 2015. Når jeg nevnte det for typen bare himlet han med øynene. Ungen skulle jo i barnehagen, jeg sier da må vi søke omtrent i det ungen kommer ut og OM vi får plass betale for plassen fra aug 2014 til ungen begynner i mars 2015. Han bare ja... Vell anvendte 40.000 virket det som han synst. Jeg mener dette blir helt idiotisk. De pengene kunne vi heller benyttet for å strekke fri tidentil aug 2015 slik at vi kunne være hjemme med ungen. Men det ble bare avfeid som en dårlig idee. Er så skuffet over han, hadde ikke trodd han skulle være slik:( dette er vårt første barn.

Dersom dere har begynt å diskutere det hva kommer dere fram til?
 
Blir vel til at jeg går hjemme 1 år.. Til mars 2015.. Så skal mannen ha 12 uker pappaperm , så tar vi ferie og barnet starter i bhg aug 2015 .


Skravler med fineste Ungmor90 og sukkersnusk <3
 
Blir vel til at jeg går hjemme 1 år.. Til mars 2015.. Så skal mannen ha 12 uker pappaperm , så tar vi ferie og barnet starter i bhg aug 2015 .


Skravler med fineste Ungmor90 og sukkersnusk <3

Det blir nok noe av det samme her hos oss. Må i alle fall strekke perm og ferie så langt det går.
 
Har egentlig ikke diskutert det. Jeg har nevnt at jeg ønsker denne gangen å ta 80% :) tenker å begynne å spare nå sånn at vi kan velge den løsningen :) er nok ikke så lett å få barnehageplass før august 2015 heller :-/
 
Vi hadde samme problem med han første. Der tok jeg 2 mnd uten lønn, så tok pappaen perm fra desember av. Etter det jobbet jeg 50%, så min mor og svigermor byttet på å passe han frem til han begynte i barnehage i august.

Har ikke snakt noe om dette enda :)
 
Man har ikke krav på plass før ungene er fylt ett år. Og den må helst være født
Før 1 september også , så barnehage får vi nok ikke før august 2015
 
Nja, mannen mister sin permisjonsrett. Så jeg tar hele permisjonen, så tar han avspassering/ferie.
Jeg har ikke noe fast jobb å komme tilbake til, så vi vet ikke helt.
 
Litt usikkert enda, men gubben har sagt han ikke vil ha hele sin perm i ett. Han hadde det med snuppa og han syns det var veldig lenge.
Så til sommeren tar nok han en del av sin perm mens jeg tar ferie (5-7uker). Også tar han resten når jeg er ferdig i jan/feb/mars 2015. Så med litt ferie ++, begynner nok babyen i barnehage i løpet av våren/sommeren.


Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 28.03.2014
 
Planen er så langt barnehage start fra aug 2015
 
80% lønn, og så må både mannen og jeg ta gradert. Jeg tenker jeg begynner å jobbe helger fra ca november 14. Og pappan tar siste 4-5 ukene sine når jeg jobber tidligvakter.. Pluss da ferie. Har ikke nøyaktig regnestykke på det, og det blir litt av et puslespill! Men det skal gå :)
 
Vi tar ut 100 %, men jeg vil ikke tilbake i jobb allerede i oktober, så jeg tar ulønnet ut året/til jeg får jobb. Pappaen tar permisjon jan-april, også blir det barnehage, vi bor i en kommune hvor det ikke blir noe problem :)
 
Her blir det 80% lønn, jeg jobber gradert 40% fra juni 2014. Sambo tar sine 14 uker neste høst, så fortsetter jeg med gradert til april 2015, og deretter de ukene vi da har utsatt pga gradert. Med ferie neste år og 2015 blir det sa bhg august 2015.

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :)
 
Sist gang fikk vi i april 12 og hun begynte i barnehagen nå i august. Så regner med at vi gjør det samme en gang til og drøyer barnehagestarten. Vi får plass når vi trenger etter 1 år da vi bor på et lite sted.
 
Jeg er skikkelig usikker her. Samboer startet i jobb for 3 uker siden, men det er et bemanningsbyrå. Allerede nå sitter han uten oppdrag igjen. Så vi bør vel vurdere å søke alt på meg. Men hva vi skal gjøre når jeg er ferdig vet jeg ikke.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Her er planen at jeg blir hjemme til og med påsken 2015, så går mannen hjemme fram til barnehagestart i august. Lillemann er født februar 2012, og begynte i barnehage nå i august. Fint med litt ekstra hjemmetid mens de er så små :)
 
Jeg går ut i jobb igjen i august :) mamma skal passe mini! Jobber bare. 50% mens barna er små


Kine snart mamma til fire <3
 
Aner ikke hvordan permisjon vi tar. Eneste jeg vet er at min samboers arbeidsgiver vil han skal ta gradert permisjon. Men aner ikke hvordan det løses? Er jo ikke sikkert det passer for min arbeidsgiver. Andre som har hatt gradert permisjon?
 
Jeg går skole, så blir et års pause fra studiene.... Når den lille kommer :)
 
Aner ikke hvordan permisjon vi tar. Eneste jeg vet er at min samboers arbeidsgiver vil han skal ta gradert permisjon. Men aner ikke hvordan det løses? Er jo ikke sikkert det passer for min arbeidsgiver. Andre som har hatt gradert permisjon?

Har ingen ting å si for din permisjon at han tar gradert. Du kan ta full perm fordi om.

Her blir det på meg kort perm med full lønn etterfulgt av 10 uker ulønnet perm, fordi 100% lønn totalt sett gir mer penger. Så innbakes ferien 2014 inni der og da tror jeg vi lander et sted i Februar 2015. Da tar mannen sin perm gradert (jeg jobber turnus) frem til juni. Så ferie, så bhg start i aug 2015.
 
Back
Topp