Permisjon

snart mamma til en!!

Forelsket i forumet
Hei! :)
Har dere søkt om permisjon? Jeg blir litt forvirret, hva skal være med til NAV, dokumentasjon på hva vi har tjent siste 10 mnd, skal det være lønnslipper eller skal arbeidsgiver levere ut en oversikt? Håper dere vet ;)
 
Når jeg søkte med forrige tror jeg at jeg fikk utskrift av lønnsslipper for siste 10 mnd utskrevet av arbeidsgiver bare. Vis du har dine liggende er det jo bare å ta en kopi :)
Har ikke søkt enda, venter en stund til tenkte jeg..
 
Hvis du går på NAV og foreldrepenger så kommer det opp hvilke vedlegg du trenger når du prøver å åpne skjema der.

Jeg lurer også på en ting: jeg har termin på en tirsdag, vil da ukene gå fra tirsdag til tirsdag, slik at siste permisjonsdag er en mandag? Permisjon er jo antall uker..


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Skal til legen i morgen og skal be om en terminbekreftelse da, også tenker jeg at jeg sender søknad over helga.
 
Hvis du går på NAV og foreldrepenger så kommer det opp hvilke vedlegg du trenger når du prøver å åpne skjema der.

Jeg lurer også på en ting: jeg har termin på en tirsdag, vil da ukene gå fra tirsdag til tirsdag, slik at siste permisjonsdag er en mandag? Permisjon er jo antall uker..


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!

du kan søke permisjon fra mandagen av, så du har permisjon til en søndag. Du må ikke startenpermisjonen akkurat tre uker før termin
 
du kan søke permisjon fra mandagen av, så du har permisjon til en søndag. Du må ikke startenpermisjonen akkurat tre uker før termin

Må den begynne en mandag da?
Ser den må begynne minst 3 uker før termin.. Hvis jeg begynner tirsdagen, vil jeg da avslutte en mandag? Vil jo ha mest mulig tid med baby.. Hver dag teller ;)


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Må den begynne en mandag da?
Ser den må begynne minst 3 uker før termin.. Hvis jeg begynner tirsdagen, vil jeg da avslutte en mandag? Vil jo ha mest mulig tid med baby.. Hver dag teller ;)


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!

vil jo tro den varer ut mandagen da?! vet ikke helt hvordan det fungerer dessverre. Kn jo høre med jordmor eller legen?
 
vil jo tro den varer ut mandagen da?! vet ikke helt hvordan det fungerer dessverre. Kn jo høre med jordmor eller legen?

Får gjøre det :) takk :) vet iallefall den kan begynne tirsdagen :)



_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Du kan bruker foreldrepengeveilederen på nav.no, da vil du få oppgitt dato for start av permisjon. Jeg har termin tirsdag 17. desember og første dag av permisjon blir da tirsdag 26. november
 
Du kan bruker foreldrepengeveilederen på nav.no, da vil du få oppgitt dato for start av permisjon. Jeg har termin tirsdag 17. desember og første dag av permisjon blir da tirsdag 26. november

Jeg vet når den starter nå, tirsdag 12/11. Lurer bare på når den er ferdig ;) blir siste perm.dag en mandag da?


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Jeg vet når den starter nå, tirsdag 12/11. Lurer bare på når den er ferdig ;) blir siste perm.dag en mandag da?


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
Vet ikke, men prøv bidragsveilederen, da får du datoen. Jeg skal ta ut gradert permisjon jeg, så har planer om å være hjemme til august 2015(ca 50%) (blir litt ulønnet permisjon også da..)
 
Vet ikke, men prøv bidragsveilederen, da får du datoen. Jeg skal ta ut gradert permisjon jeg, så har planer om å være hjemme til august 2015(ca 50%) (blir litt ulønnet permisjon også da..)

OK, takk, skal prøve det ;) disse NAV papirene er ikke så lett å fylle ut ;)


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Er det ikke et felt for ferie der?? Mener det er det. Men er ikke sikker, har ikke søkt enda. Men tror de spør om du skal avvikle ferie i permisjonen og når. Men da må du ha en arbeidsgiver da.. Antar du har det?
Regner med det er til og med den siste datoen ja. Er jo mest logisk det.
 
Er det ikke et felt for ferie der?? Mener det er det. Men er ikke sikker, har ikke søkt enda. Men tror de spør om du skal avvikle ferie i permisjonen og når. Men da må du ha en arbeidsgiver da.. Antar du har det?
Regner med det er til og med den siste datoen ja. Er jo mest logisk det.

Ikke på det nye skjemaet nei :/
Mulig det står på det skjema arbeidsgiver skal fylle ut.. Men vet ikke om jeg må fylle ut det utsettelsesskjemaet eller ikke.. Tror jeg må høre med noen som har fylt ut etter juli i år eller dra på NAV kontoret ;)


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Er ikke noen vits i å dra til Nav, i 90% av tilfellene har de ikke kompetanse på dette da disse sakene kun behandles av Nav forvaltning. Bedre å ringe... Men vil anta at om du fyller ut punkt 5.3 og lager en "pause" når du skal ha ferie må det være greit..
 
Ikke på det nye skjemaet nei :/
Mulig det står på det skjema arbeidsgiver skal fylle ut.. Men vet ikke om jeg må fylle ut det utsettelsesskjemaet eller ikke.. Tror jeg må høre med noen som har fylt ut etter juli i år eller dra på NAV kontoret ;)


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
Nå såg jeg at det er et eget skjema for dette...
https://tjenester.nav.no/foreldrepe...ldrepenger=GcXqm6MjCiT6676yQjYNZLz7.undefined
 
Leste et sted at man kunne dra på NAV så kunne de se over at papirene var riktig utfylt.. Kanskje det ikke er riktig da.. De har visst en sånn siden på Facebook også hvor man kan spørre.

Er et sånn utsettelseskjema, ja, men har ikke sett så mye på det ;)


_____________________________
Venter en liten førjulsgave <3
Termin 3.desember!
 
Hvis du går på NAV og foreldrepenger så kommer det opp hvilke vedlegg du trenger når du prøver å åpne skjema der.

Jeg lurer også på en ting: jeg har termin på en tirsdag, vil da ukene gå fra tirsdag til tirsdag, slik at siste permisjonsdag er en mandag? Permisjon er jo antall uker..


Jeg var inne på NAV og leste litt idag, og forsøkte å beregne permisjonstiden. Jeg har også termin en tirsdag, og fikk da opp at siste permisjonsdag var en mandag ja.
 
Back
Topp