Permisjon

LilleNea

Elsker forumet
Marslykke 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Hvordan fordeler dere denne? Hvor lenge skal du/far ha? :)
 
Vi tenkte at jeg tok 10 mnd med full lønn, så tar han 2 dager i uken da jeg går på skolen da. Så overfører vi ferie til neste år og jeg skal jobbe litt helg i 2014 for å forlenge permisjonen. Hva med dere?
 
Må regne litt på det, men blir uansett 100% lønn og ev. ulønna perm pluss ferie slik a vi kanskje med hjelp av familie kan ha bhg start 1. August.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Her blir det at pappaen skal ha 12 uker,jeg resten+ulønnet permisjon frem til nytt barnehageår:) blir jo ikke så
mye da det sksl avvikles 10 uker ferie og inni permisjonen:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Vi har valgt 80%. Forlenger permisjonen med 6 uker ferie. Jeg kommer til å gå hjemme fra 12.april 2013. Begynner å jobbe igjen 7.april 2014. Mannen går da hjemme fra 7.april til 30.juni. Etter dette tar jeg ulønnet permisjon fra 1.juli til 22.august.
 
Må regne litt på det, men blir uansett 100% lønn og ev. ulønna perm pluss ferie slik a vi kanskje med hjelp av familie kan ha bhg start 1. August.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Fordelen med å føde i mai er jo at jeg har 5 uker ferie både i 2013 og 2014 :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Off... Har satt meg så lite inn i systemet at jeg får angst. Eneste vi har bestemt er at jeg tar 80% lønn, og mesteparten av permisjonen...
 
Her tar sambo 12 uker og jeg resten med 100% lønn:) Så jeg tar permisjon 19 april, og med 5 uker ferie lagt til så begynner jeg på jobb 24 jan. Så tar sambo fra 24 jan.-18. april. Så håper vi på å få kabalen til å gå opp frem til lillesøster tar skoleferie i slutten av juni(har en søster på 17 som gleder seg nesten mer enn meg til å bli tante igjen:) I tillegg har jeg en venninne som er lærer, som allerede har tilbydd seg å være dagmamma ved behov:)
Jobber skift så med litt ulønnet perm, kombinert med ekstravakter i helgene og kveldstid, samt ferie så håper vi på å få det til:) Kjekt med gode venner og familie, når barnehagedekningen ikke strekker til:)
 
vet ikke om det blir 80 eller 100%, men sambo skal ha de 12 ukene sine - og jeg resten pluss ulønna frem til august 2014
 
Tar ut 80 % lønn og fleksibelt uttak slik at jeg tar lønn mandag-torsdag hver uke. For da varer permisjonen min til mai neste år faktisk og skal prøve å leve på kontantstøtten til barnehagestart i august :) tror iallfall det blir bra, men veldig lite penger da. Ca 50%lønn hele permisjonen blir det :/
 
Vi tar i hvertfall ut 100% lønn. Foreløpig tar jeg mitt og hele fellespotten også ser vi litt hva vi gjør etter hvert. Spørs litt på når jeg får meg en jobb. Dukker det opp noe før perm er ferdig, kan det hende jeg velger å starte opp og ha litt perm og litt jobb. Vi får se hva tiden bringer.
 
Her skal jeg kun ha de ni "mamma" ukene, mannen skal ha resten av permisjonen med fleksibelt uttak. Jeg er selvstendig næringsdrivende, og bedriften må holdes i gang....

Sent from my HTC Desire S using BV Forum
 
Far tar sine 12 uker, 8 den første vinteren og 4 neste vinter der igjen. Han kan bare ta ut i des/jan pga sesongbasert arbeid og de er bare 2/3 i firmaet - så de andre står uten jobb når han ikke er på jobb. Jeg tar resten, og ulønna perm fram til bhg-start aug 2014. Vi tar 100% lønn, taper mye på 80% og det måtte uansett blitt endel ulønna, så da var det ikke noe å lure på.

Men i forhold til ferie, jeg har fått beskjed om at NAV kun godkjenner utsettelse av perm med lovfesta ferie på 4 uker og 1 dag? Hø om mange som har fått trøbbel når de har bedt om 5 uker / mer? Men det er kanskje per år, sånn at man får nye 4+1 i 2014?
 
Vi tar 100 % lønn, far får fedrekvoten bare. Også må vi spare opp penger, slik at jeg kan ta ulønnet perm + ferie fram til barnehagestart ca 15. august.
 
Vi skal ha 100%, far tar kun fedrekvoten. Resten aner jeg ikke, vi må bare løse det på et vis.
 
Vi tenkte å dele 50/50 og 100% lønn. Hvorfor får mennene deres så lite permisjon?
 
Vi tenkte å dele 50/50 og 100% lønn. Hvorfor får mennene deres så lite permisjon?
Min mann kommer nok til å være hjemme rundt 15-17 uker. For vår del hvor vi har likeverdig jobb og utdannelse så har vi ingen god grunn for at jeg skal gå hjemme lengre enn han.

Men, sist hadde jeg også bekkenløsning og mindre enn nå og det tok veldig lang tid for meg å komme meg etter fødselen. Jeg husker at det var først etter 6 mnd at jeg begynte å føle meg som ett menneske igjen. I tillegg fullammet jeg til 6 mnd og hun tok verken smokk eller flaske. Så jeg var ikke klar til å gå tilbake til jobb da, ikke på langt nær. Så da tar jeg kvinnekampen på andre arenaer og så nyter jeg brorparten av permisjonen.

Siden jeg har svært tunge svangerskap så føler vi at det er riktig for oss. Ingen av oss ønser å ha det på en annen måte og det er jo det viktigste :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Her tar vi ut 100% lønn. Pappaen tar 12 uker, jeg tar resten. I tillegg blir det ca 10 uker ulønna perm på meg.
 
Det er det viktigste at dere er tilfreds begge to, og selvfølgelig skal frua hensyntas ... vi som gjør drittjobben her;)
 
Back
Topp