permisjon

brus

Betatt av forumet
ska dåkk ha 54 vækka me 80% lønn, eil 4? vækka me 100% lønn??
nån som tænke å ta meir einn 1 år, utn lønn?

54 uker med 80% lønn her. Mannen min tar de 6 siste ukene, så det blir jo bare 48 uker på meg da. Har fått nytt skattekort hvor jeg har regna ut hva jeg kommer til å tjene hver måned fra juli, så det ble litt redusert skatt. Har ikke økonomisk mulighet til å være hjemme lenger enn det, selvom jeg nok gjerne skulle vært det

Jeg skal ha 1 år med 80% lønn. Jeg og mannen min har veldig lyst til at jeg skal være hjemme et halvt år ekstra, men vi er ikke sikre på om vi har økonomisk mulighet til det, men vi skal prøve å få det til.

Hadde egentlig tenkt å ta 54 uker med 80 %, men tror heller jeg skal ta 44 uker med 100 %.

Har i tillegg 5 ukers betalt ferie jeg må ta ut innen 31/12-07, så jeg får da egentlig 49 uker med full lønn....

jeg skal være hjemme på 80% lønn (54uker) denne gangen også! Tida går for fort til å ha den minste[;)] Men det er jo bare min mening da..

Lasog: på permisjonspapriet så kan du skrive inn ønsket ferie. om en vil ha ferie midt i permisjonen kan eg få det[;)] 

Jeg har valgt foreldrepenger i 54 uker med 80% lønn. Min mann skal ha 6 uker av disse. Jeg tar ut all ferie for i år og neste år, dette vil forskyve permisjonstiden....så er jeg riktig heldig så får jeg perm fra juli 07 til september 08.....

Åj, visste ikke at man kan ta ut ferie i permisjonstiden ...! Kult!! Det var bra dere sa det!! Nå blir det enda lengre perm på meg! Hadde egentlig tenkt 44 uker, men vurderer faktisk å gå over på 80% lønn jeg også. Vil jo være mest mulig sammen med babyen min! [:)]

vi vet egentlig ikke ennå,jeg vil være hjemme lengst mulig!!!
men sambo vil ha 6 uker..
skulle gjerne vært hjemme i ett ekstra år...[:(]

ORIGINAL: henriette21

vi vet egentlig ikke ennå,jeg vil være hjemme lengst mulig!!!
men sambo vil ha 6 uker..
skulle gjerne vært hjemme i ett ekstra år...[:(]

Din sambo må ha de 6 ukene... vi mamma`er får ikke de uansett.. viss ikke saboen tar de, ja, da fordufter de bare bort.. så lenge en ikke er alene mamma.. sån har vertfall jeg forstått det. ( men det visste du kanskje[;)] men ville nå bare si det. Just in case[;)])

ORIGINAL: SuperSussi

Åj, visste ikke at man kan ta ut ferie i permisjonstiden ...! Kult!! Det var bra dere sa det!! Nå blir det enda lengre perm på meg! Hadde egentlig tenkt 44 uker, men vurderer faktisk å gå over på 80% lønn jeg også. Vil jo være mest mulig sammen med babyen min! [:)]
  Du kan for eks ta ut ferien din når pappan har permisjon så blir dere begge hjemme med nurket

Så lenge jeg gir beskjed til jobben min i god tid går det greit.
Jeg får lønn/permisjon direkte fra jobben, og de får tilbakebetalt fra NAV.
Jobben oppgir at jeg skal ha ferie i det aktuelle tidsrommet, nav betalter ikke ut permisjonspenger for den mnd, og jobben min betaler ut feriepengene mine istedenfor...

Skjønte du den eller ? [;)]

ORIGINAL: Lasog

ORIGINAL: *Christy*

Hadde egentlig tenkt å ta 54 uker med 80 %, men tror heller jeg skal ta 44 uker med 100 %.

Har i tillegg 5 ukers betalt ferie jeg må ta ut innen 31/12-07, så jeg får da egentlig 49 uker med full lønn....

Men når har du tenkt til å ta de da? For du kan vel ikke ta ferie når du har permisjon eller??

har 5 uker betalt ferie i år jeg å, jeg å tenker å bryte permisjonen med ferie ånn at jeg får forlenga permen til neste år, da er jeg hjemme i hele sommer å[;)][;)] skal ta mine andre 4 uker til neste år når samboeren har pappa perm. skal ha 80% lønn jeg

Skal også ha 1 år med 80% lønn,syns d høres veldi greit ut[;)] får litt lenger tid med ungen også.

ORIGINAL: Lasog

ORIGINAL: anevictoria

jeg skal være hjemme på 80% lønn (54uker) denne gangen også! Tida går for fort til å ha den minste[;)] Men det er jo bare min mening da..

Lasog: på permisjonspapriet så kan du skrive inn ønsket ferie. om en vil ha ferie midt i permisjonen kan eg få det[;)] 

Åja det visste jeg ikke. Da fikk jeg noe å tenke på. Men ligger de papirene på Nav sine sider? Når må de leveres? Er helt grønn på dette.[8|]

oi.. det husker jeg ikke når de skal være inne.. men jeg lurer på om jeg skal ta turen ned til trygdekontoret etter påske.. det tar jo alltid litt tid me de ! men det er vel lurest å gjøre det fort, så de får behandlet å gjøre det klart til permisjonen begynner. Husk lønningslipper fra deg og din sambo om dere er i jobb [;)] 

Back
Topp