permisjon/ulønnet

For det blir jo å lure systemet...og ikke noe greit å måtte betale Tilbake penger heller...

Du må takk ja til jobb uansett hvor og hva det er (i hele landet).

Du må takk ja til jobb uansett hvor og hva det er (i hele landet).
Akkurat det med at du må takk ja til en jobb over hele landet synes jeg er ganske tullete. Greit du ikke kan si nei til kjipe vaskejobber, men forventer de at jeg skal flytte fra mann og barn da? Han har jo jobben sin, så han kan jo ikke flytte.
Det er et litt vel urealistisk krav.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Akkurat det med at du må takk ja til en jobb over hele landet synes jeg er ganske tullete. Greit du ikke kan si nei til kjipe vaskejobber, men forventer de at jeg skal flytte fra mann og barn da? Han har jo jobben sin, så han kan jo ikke flytte.
Det er et litt vel urealistisk krav.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vel, du får "gratis" penger av staten for å ikke gjøre noe. Så jeg synes faktisk ikke det!
Nå er det vel svært sjeldent at det skjer...

Vel, du får "gratis" penger av staten for å ikke gjøre noe. Så jeg synes faktisk ikke det!
Nå er det vel svært sjeldent at det skjer...
Nei, jeg skjønner jo det da, men jeg har jo ikke lyst å være arbeidsledig heller. Kan godt jobbe når sambo har permisjon jeg. Men det er jo ikke så kult når du søker på jobber og ikke får noe svar en gang. Nå har jeg hatt to årskontrakter, og blir uten jobb for tredje gang. Den ene jobben måtte jeg jo ukependle til.
Men nå som jeg skal ha barn blir jo det uaktuelt.
Og før ungen er ett år har jeg rett på en time ammefri fra jobben. Hvordan har nav tenkt jeg skal løse det hvis jeg må jobbe på en annen kant av landet? Synes bare de stiller litt urealistiske krav.

Vi har valgt 100% støtte så da vil permisjonen min gå til oktober en gang. Deretter tar jeg fem uker ferie og etter det 5 uker ulønnet permisjon. Vil da begynne å jobbe januar. Mannen tar sin permisjon da, så begynner hun i barnehagen i april. Skulle gjerne gått til barnehageoppstart i august, men det har vi ikke råd til rett og slett.

Vil da begynne å jobbe januar. Mannen tar sin permisjon da, så begynner hun i barnehagen i april. Skulle gjerne gått til barnehageoppstart i august, men det har vi ikke råd til rett og slett.
Hvor i landet bor du, siden du får barnehageplass fra April? Eller betaler dere fra Januar?

Her å får vi plass når som helst på året, men må søke innen fristen da. Betaler kun fra den mnd en bynner.

Å, så deilig! Det hadde gjort ting enklere, og bedre økonomisk, for vår del! Men nei gitt, her er det oppstart i August, enkelt og greit :/

Hva med familiebhg da? De har vel oppstart hele året?

Godt mulig.. Men vi vil jo ha ho inn i samme barnehage som storebror fra August, og da vet jeg ikke hvordan det blir hvis vi får plass i en familiebhg. Om vi da havner bakerst i køen siden vi alt har plass et annet sted..? Men vi har regna på det altså, og det går fint uten barnehage før høsten! Og jeg får en ganske fin sommer 2015 med masse fri ;)

Hvor i landet bor du, siden du får barnehageplass fra April? Eller betaler dere fra Januar?
Østlandet, nederst i Oppland fylke. Her er det 100% barnehagedekning så plass får vi et eller annet sted. Om det er et ønsket sted er en annen ting. Storesøster går i privat barnehage, og de fyller sjelden opp alle plassene. Så jeg håper vi får plass der.

Østlandet, nederst i Oppland fylke. Her er det 100% barnehagedekning så plass får vi et eller annet sted. Om det er et ønsket sted er en annen ting. Storesøster går i privat barnehage, og de fyller sjelden opp alle plassene. Så jeg håper vi får plass der.
Så bra! Heldige :) Satse på at dere får plass i samme bhg som storesøster ja, det blir liksom mer praktisk!

Back
Topp