Permisjon og permisjonspenger

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Skal du velge 80 eller 100% dekning? Har du bestemt deg for hva du skal velge?

80% -det vi har gjort med de to yngste også :)
Må nesten bli slik for å drøye det lengst mulig mtp bhg plass.

80 %. Far er student med deltidsjobb så taper ikke så mye på det økonomisk egentlig :-) Får til gjengjeld mye mer verdifull tid hjemme.

Skal ta 80% denne gangen. Har hatt 100% begge gangene før, og "angrer" alltid, for tiden går så alt for fort.. Nå siste gang, hadde jeg permisjon paralellt med ei venninne som førdte ca en uke etter meg. Hun hadde 80% permisjon, og det føltes som om hun var hjemme såååååå mye lenger enn meg..

Ikke greier jeg legge av penger og spare heller, så da er det bedre å ha litt mindre i måneden, og heller være litt lenger hjemme.. For mitt vedkommende ihvertfall. Og så er nok dette siste gang jeg har permisjon også, så da skal det koses ;)
Mener å huske at det var ca 15 000kr i forskjell, og delt på antall måneder, blir det ikke såååå galt..

:)

100 her og

Stemmer.
Det lønner seg å ta ut 100% og være disiplinert og legge til side litt hver måned.
Hvorfor lønner det seg å motta 100% og så spare 20 % selv i forhold til å motta 80%?

Hvorfor lønner det seg å motta 100% og så spare 20 % selv i forhold til å motta 80%?

Du får mer utbetalt i kroner tilsammen ved å ta 100 %. Mange kan tape mye på det, spesielt de ukene far skal ha permisjon dersom han tjener mer enn mor til vanlig.

For min del skal jeg ta 80, far studerer så taper ikke så mye på det. Viktig å tenke på rettighetene man mister ved å gå i ulønnet permisjon også, f.eks. rett til sykepenger når man begynner å jobbe igjen etter permisjonen.

Du får mer utbetalt i kroner tilsammen ved å ta 100 %. Mange kan tape mye på det, spesielt de ukene far skal ha permisjon dersom han tjener mer enn mor til vanlig.

For min del skal jeg ta 80, far studerer så taper ikke så mye på det. Viktig å tenke på rettighetene man mister ved å gå i ulønnet permisjon også, f.eks. rett til sykepenger når man begynner å jobbe igjen etter permisjonen.
Takk for svar :) så for meg som tjener veldig mye mer enn min mann per idag så vil det lønne seg med 80%. Hva med hvis far får ny jobb i løpet av graviditeten så vil det lønne seg med 100 %? Eller hvis han får ny jobb i løpet av permisjonstiden? Vanskelig dette her.

Jeg er sykemeldt og går over på AAP i februar i 2 mnd før fødselspenger. Har ingen jobb og gå tilbake til egentlig når permisjonstiden er over, men kommer ikke til å si opp jobben min så da går jeg vel over på AAP igjen? :-O

Vi skal nok ha 100%. Går på aap, så mannen blir å ta ut gradert permisjon da jeg ikke kommer til å jobbe 100% uansett. Da får vi strukket permisjonstiden litt lenger.

lyst på 80 % men må se om jeg har råd til det :p jeg klarer ikke å spare for å å gå uten lønn :/ vil jo ha så lang permisjon som mulig også kombinere med litt ferie så blir det nok bra. skal regne på det til uka tenkte jeg ;)
krysser fingerene for at det går rette veien :)

Back
Topp