M
Moderator Marthe
Guest
Skal du velge 80 eller 100% dekning? Har du bestemt deg for hva du skal velge?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvis du velger 100% og sparer 20% får du lønn de 10 ukene uten lønnjeg tror nok vi går for 80% dekning. har ikka anledning til å være hjemme uten lønn.
Hvis du velger 100% og sparer 20% får du lønn de 10 ukene uten lønn
Hvorfor lønner det seg å motta 100% og så spare 20 % selv i forhold til å motta 80%?Stemmer.
Det lønner seg å ta ut 100% og være disiplinert og legge til side litt hver måned.
Hvorfor lønner det seg å motta 100% og så spare 20 % selv i forhold til å motta 80%?
Takk for svar så for meg som tjener veldig mye mer enn min mann per idag så vil det lønne seg med 80%. Hva med hvis far får ny jobb i løpet av graviditeten så vil det lønne seg med 100 %? Eller hvis han får ny jobb i løpet av permisjonstiden? Vanskelig dette her.Du får mer utbetalt i kroner tilsammen ved å ta 100 %. Mange kan tape mye på det, spesielt de ukene far skal ha permisjon dersom han tjener mer enn mor til vanlig.
For min del skal jeg ta 80, far studerer så taper ikke så mye på det. Viktig å tenke på rettighetene man mister ved å gå i ulønnet permisjon også, f.eks. rett til sykepenger når man begynner å jobbe igjen etter permisjonen.