Permisjon og foreldrepenger

Heartbeat<3

Flørter med forumet
Etter litt googling har jeg skjønt at det i de aller fleste tilfeller lønner seg og velge 100% lønn i 49 uker istedenfor 80% i 59 uker, og heller ta de siste 10 ukene som ulønnet permisjon.

Noen som vet om man da har krav på de siste 10 ukene med ulønnet permisjon, eller om jobben kan si nei til det?

Hva velger dere å gjøre?
 
Du har krav på det, men må søkes om i god tid. 1-2 månder sa personalsjef til meg.
Søkte om vanlig permisjon nå og da fortalte hun meg det :)
 
Du har krav på det hvis du tar det rett etter din egen permisjon, men hvis du søker etter f.eks far sin del kan de si nei. Slik jeg har forstått det...
 
Mener å si at man har krav på permisjon uten lønn frem til barnet er tre år.
 
Man har rett til ulønnet permisjon i barnets 2 første leveår. Man har også rett til å jobbe redusert fram til barnet fyller 3 år om man ønsker det.
 
Takk for fine svar! Er det sånn at man må vente med å søke permisjon til etter man er i uke 26?
 
Mye styr med alt som man skal planlegge :p her vurderer vi å søke barnehageplass høsten hun er 1,5 syntes det er for tidlig å begynne 11-12 mnd
 
Har dere råd til det så kjør på :)
Storebror begynte No ihøst. 18 mnd. med han fikk vi litt hjelp om sommeren og så vekslet jeg på å være i jobb og hjemme. sambo jobber turnus så til tider er jo han hjemme på dagtid. Men det blir jo tungt
 
Har dere råd til det så kjør på :)
Storebror begynte No ihøst. 18 mnd. med han fikk vi litt hjelp om sommeren og så vekslet jeg på å være i jobb og hjemme. sambo jobber turnus så til tider er jo han hjemme på dagtid. Men det blir jo tungt
 
Storebror begynte No ihøst. 18 mnd. med han fikk vi litt hjelp om sommeren og så vekslet jeg på å være i jobb og hjemme. sambo jobber turnus så til tider er jo han hjemme på dagtid. Men det blir jo tungt

Ja, det blir det nok :) men sikkert verd det.
Vi satser på barnehageplass fra januar 2018. Med ferie så kan vi bruke hele januar på tilvenning om nødvendig og ha begge i full jobb fra februar.
 
Ja, det blir det nok :) men sikkert verd det.
Vi satser på barnehageplass fra januar 2018. Med ferie så kan vi bruke hele januar på tilvenning om nødvendig og ha begge i full jobb fra februar.
Lykke til :) vi søkte storebror i barnehage fra han var 12 mnd og fikk tilbud når han var 9,5 mnd. det var vi ikke klarer for :)
 
Lykke til :) vi søkte storebror i barnehage fra han var 12 mnd og fikk tilbud når han var 9,5 mnd. det var vi ikke klarer for :)

Såpass :)
Nei, det er for tidlig ja. Ett år er mer passende. Ved 9 månder har man jo mye igjen av permisjonen igjen.
 
Såpass :)
Nei, det er for tidlig ja. Ett år er mer passende. Ved 9 månder har man jo mye igjen av permisjonen igjen.
Ja er mer passende men fremdeles veldig små. Sist begynte jeg i jobb når småen var 7,5 mnd (pappaen ville ha mye permisjon) men når han var 10 mnd var han avhengig av voksen rundt seg og ekstremt skeptisk til fremmede. Hadde ikke klart å gi han ifra meg. de er bare Små engang. han vokste mye på den ekstra tiden hjemme. mens en venninne sin begynte 12 mnd og var helt klar. store forskjeller
 
Back
Topp