Permisjon og barnehageplass

Alice&Spiren

Flørter med forumet
Marsboerne 20 18
Er nok utrolig tidlig ute, men hva tenker dere om permisjonstiden, 100 eller 80 %. Og når kommer dere til å søke om barnehageplass. Er førstegangsgravid her, så er så mye man lurer på
 
Fristen for å søke plass i bhg er vel 1. mars?

Jeg er student i høst, vet ikke hva som lønner seg for meg og oss mtp dekningsgrad og hvordan vi deler permisjonen.
 
Jeg selv er førstegangsgravid og har tenkt en del på dette allerede nå, selvom det er veldig tidlig. Jeg og mannen har snakka om å ta 100%-lønna permisjon. Men vi må finne ut av hvordan vi gjør det etter at han har hatt pappaperm. Må vel bruke ferie, avspasering og ulønna perm..
 
Tar ut 80% lønn. Og jeg tar hele permisjonen mwd unntak av det som er forbeholdt far, da han er selvstendig næringsdrivende og vil tape for mye på å ta mer permisjon. Men han flekser en del, så kommer til å ha mye tid med oss uansett[emoji4]Med all ferie vi har/får til gode, klarer vi da p strekke permisjon og ferie frem til barnehagestart i august 2019[emoji4]
 
Tar ut 80% lønn. Og jeg tar hele permisjonen mwd unntak av det som er forbeholdt far, da han er selvstendig næringsdrivende og vil tape for mye på å ta mer permisjon. Men han flekser en del, så kommer til å ha mye tid med oss uansett[emoji4]Med all ferie vi har/får til gode, klarer vi da p strekke permisjon og ferie frem til barnehagestart i august 2019[emoji4]

Samme her :)
 
Er veldig usikker. Med tanke på at man først er sikret plass fra august, altså når ungen er nærmere halvannet år, risikerer man jo et halvt år hvor man verken har permisjon eller barnehageplass.

Så vi lurer på å ta 80% for å få lengst mulig permisjon. Selv om det ikke er det som lønner seg økonomisk. Så får vi spe på med ferie, og evt jobbe 50% begge to frem til august.