Er nok utrolig tidlig ute, men hva tenker dere om permisjonstiden, 100 eller 80 %. Og når kommer dere til å søke om barnehageplass. Er førstegangsgravid her, så er så mye man lurer på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tar ut 80% lønn. Og jeg tar hele permisjonen mwd unntak av det som er forbeholdt far, da han er selvstendig næringsdrivende og vil tape for mye på å ta mer permisjon. Men han flekser en del, så kommer til å ha mye tid med oss uansett[emoji4]Med all ferie vi har/får til gode, klarer vi da p strekke permisjon og ferie frem til barnehagestart i august 2019[emoji4]
Vi kommer til å ta 100%, for så ha ulønnet perm så lenge vi har lyst/ nødvendig [emoji4] her har barnehage også opptak på våren, så satser på plass fra februar, og at barnet kanskje starter ila mars [emoji4]
En ting man bør ha i bakhodet når man vurderer 80/100% er at ulønnet permisjon ikke gir rett til sykepenger og pleiepenger.
Dette med 80/100%
Er det flere fordeler enn det med sykepengegrunnlag for å velge 80?
For jeg har tenkt at det er negativt med 80% for da har du bare 80% grunnlag for sykepenger... men skjønner jo at ulønnet perm = 0 grunnlag.
Tok en gang en sånn kalkulator, og det er ikke så stoe forskjell på totalsummen ved 80/100% for oss fordi jeg tjener mest. Så da er det kanskje lurt å vurdere!