Sorry at jeg spør så mye [emoji85] men hvorfor får du normal lønn i perioder du har ferie? Nå får jeg utbetalt lønn fra arbeidsgiver og ikke via nav da, men jeg får 80% lønn (siden jeg har 80% dekningsgrad) uavhengig av om jeg har ferie eller ikke. Selve feriepengene fra året før får jeg utbetalt i juni, uansett når jeg har tatt ferie. Men det er jo sånn med ferie at den EGENTLIG ikke er betalt, du får bare igjen det du har tjent deg opp av feriepenger året før. Så i juni får du ikke utbetalt vanlig lønn, du får bare feriepengene fra året før. På den måten slipper man å bli trukket i lønn hver gang man tar en feriedag her og der. Sagt på en annen måte, du har egentlig bare ca 11 mnd med vanlig lønn ila et år. Den siste måneden har du krav på ferie, og den får du ikke lønn for. Heldigvis får vi feriepenger fra året før, men jeg har aldri hørt om at folk får denne utbetalt litt her og der ift når man avvikler ferie. De fleste får den samlet i juni, og det gjelder også under permisjon.
Eller har jeg misforstått helt? Jeg er ingen ekspert altså! Sist permisjon fikk jeg hvertfall utbetalt 80% av vanlig lønn hele året, bortsett fra i juni der jeg fikk feriepenger fra året før.