Permisjon - hvordan gjør dere det?

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har dere søkt permisjon? Hvordan valgte dere å løse det? Hvor lenge skal du være hjemme og skal du ha 100% eller 80% dekningsgrad?

Her blir det 80% dekningsgrad, far tar 15 uker. Jeg utsetter min permisjon med 4 uker og 1 dag ferie og overfører resten til 2019. Så da løper min permisjon frem til slutten av mai. Tar deretter 5 uker ferie samtidig med at mannen begynner sin pappaperm. Mannen tar 3 uker ferie i juli, da tar jeg 3 uker ulønna. På den måten får jeg vært hjemme til slutten av juli 2019 og mannen og jeg får 8 uker sammen neste sommer [emoji173]️ Er så fornøyd med at vi fikk det til sånn! [emoji4]

Jeg er ufør og funksjonshemmet så mannen tar hele permisjonen. Må bare klargjøre det med hans arb.giver, er litt redde for at de skal sette seg på bakbeina, men det bør gå bra.

Her blir det 100 % dekning, får det nesten til å gå rundt tilbarnehagestart i august. Vi har valgt å kun ha 3 uker felles ferie neste år. Så får vi pruke pensjonert bestefar og bestemor med ferie til barnepass de siste to ukene:)

80 % dekning. Far tar 15 uker om jeg føder etter 1. juli, 10 uker om
Jeg føder før. Jeg blir mest sannsynlig igangsatt før uke 40 pga helserelaterte årsaker og da kommer babyen før 1. juli. I tillegg blir jeg antageligvis noen uker sykmeldt pga behandling i høst, så da må far ta noen uker perm da. Begge skal bruke ferie + at jeg har en masse fleksitid å bruke opp. Så dersom det blir som det ser ut nå skal jeg ikke på jobb før august. Far i oktober.

Her blir det 100% dekning, så får vi bare håpe det går rundt fram til studier og tenker på ha gutten hjemme ett år til mens jeg studerer :)

100 % her! Får det til å gå opp med far sin ferie og permisjon, pluss at eg er student, så det burde gå bra!

Har søkt om 100% og jeg tar fellesperioden. Har også 10 uker ferie som jeg bruker for å komme så langt som mulig :p har fått ok fra sjefen på å flytte mine 5 uker for 2018 over til neste år så forlenger permisjonen med de og tar de 4 ukene for 2019 når sommeren kommer igjen. Men min og samboer sin ferie og perm skal vi komme oss til August og barnehagestart :) håper vi skal få til noen uker ferie sammen oppi det hele også :)

Har søkt om 100% og jeg tar fellesperioden. Har også 10 uker ferie som jeg bruker for å komme så langt som mulig :p har fått ok fra sjefen på å flytte mine 5 uker for 2018 over til neste år så forlenger permisjonen med de og tar de 4 ukene for 2019 når sommeren kommer igjen. Men min og samboer sin ferie og perm skal vi komme oss til August og barnehagestart :) håper vi skal få til noen uker ferie sammen oppi det hele også :)

Får vi ikke 5 uker ferie i 2019 og?

100% dekning her, pluss ferie. Håper å føde før 1. juli, men er forberedt på begge deler.

Vær obs ang ferie neste år. På min arbeidsplass opparbeider jeg ikke ferie når jeg er i permisjon. Så jeg får ikke fem uker neste år [emoji53]

Vær obs ang ferie neste år. På min arbeidsplass opparbeider jeg ikke ferie når jeg er i permisjon. Så jeg får ikke fem uker neste år [emoji53]

Får du utbetalt foreldrepenger fra NAV eller arbeidsgiver? Jeg forstod det slik at jeg ikke ville merke forskjell da det er jobben som betaler lønn som vanlig og krever refusjon fra NAV.

Vi tar 80 % dekning, far har vi regnet med får de 15 ukene som er tiltenkt far [emoji4] Jeg har ingen jobb å gå tilbake til, men mye kan endre seg innen neste års vår [emoji4]

Får du utbetalt foreldrepenger fra NAV eller arbeidsgiver? Jeg forstod det slik at jeg ikke ville merke forskjell da det er jobben som betaler lønn som vanlig og krever refusjon fra NAV.

Tror det er ulik praksis hos ulike arbeidsgivere, men om du har en arbeidsgiver som betaler ut lønna har du sannsynligvis det. Men har du 80 % dekning tror jeg de trekker fra tilsvarende antall dager på feriepengene neste år. Mener å huske det var sånn sist jeg var i permisjon.

Vi tar 80 % dekning, far har vi regnet med får de 15 ukene som er tiltenkt far [emoji4] Jeg har ingen jobb å gå tilbake til, men mye kan endre seg innen neste års vår [emoji4]
Bortsett frå at vi tar 100% då! Men er student så får litt der i mnd og!

Jeg får utbetalt fra jobb og har forstått det som at jeg får 5 uker ferie til neste år også. Håper da virkelig det:hilarious:

Jeg får utbetalt fra jobb og har forstått det som at jeg får 5 uker ferie til neste år også. Håper da virkelig det:hilarious:
Jeg får 5 uker neste år også. Jeg er fortsatt ansatt selv om jeg er i permisjon og følger den samme tariffavtalen som de som er i jobb. Og den gir meg 5 uker ferie. Jeg får også lønnsoppgjør, man skal ikke tape i lønnsoppgjøret selv om man er i permisjon.

Når det gjelder feriepenger for du jo utbetalt en viss prosent av det du har tjent året før, så det stemmer at man får mindre ved 80% lønn enn 100% lønn.

Så du må også søke jobb etterhvert? [emoji4] jobber du nå? Jeg har et vikariat nå og jobber 100 % [emoji4]
Eg jobber 80 % i vikariat no, kombinert med studier. Jobber som lærer, så er vel begrensa kor lett det er å få i februar/mars, men vikar er vel alltids ein muligheit. Så lenge ein får litt inntekt, hjelper det på! Men har eit år igjen av studie, så eg trur eg får stipend (alt blir stipend, ingen lån) frå lånekassen også, så eg har litt inn uansett.

Back
Topp