Pergotime for første gang...

joda,fikk jo eggløsning tidligere enn vanlig. ser ut til at det blir en syklus på 38 dager. Men virker ikke som det har blitt noen spire av den grunn. snart ikm,og samme følelse som de andre mnd-at mansen kommer!! Er drittlei nå! Håper at dere klarer det før dere må til med ivf da! :)
 
Ikm i går men ingen mens enda, tok g.test i dag tidlig med negativt resultat. Venter å ser om mensen kommer innen en uke ellers prøver jeg en g test til. er den negativ blir det vel snart min tur med pergotime også, det ligger klart hjemme i medisinskapet, men har ingen erfaring med det.

Håper det klaffer for dere alle snart :)
 
Mrs.M Usj... ja den følelsen av at du vet mensen kommer, den e noe dritt! Håper dere også får det til snart da, skal dere til ivf etterhvert kanskje da?? Skal ifølge gyn og pergo ha eggløsning i morgen, så vi står no på haha ;P men jeg må ærlig si at etter så lang tid m prøving uten hell så tørr jeg liksom ikke tro på at pergo skal funke, men men... vel ca to ukers tid til jeg kan ta grav.test! :)

Goldenticket89: Aaah kanskje kanskje det er noe der da?? :)) Godt pergo'en ligger klar da hehe, det er alltid verdt et forsøk!! :) Har ikke brukt det før men tatt min første kur, null bivirkninger null stress :))
 
Jeg har vært hos gyn, men gyn kunne ikke finne noe galt. Fikk beskjed om å starte på pergo selv om jeg har cirka stabile sykluser (kun noen dagers variasjon) og har påvist el ved el-testing. Gyn tror jeg har el av meg selv, men ønsket å gi meg pergo for å gi eggene et ekstra puff. Håååper dette virker :)
 
Hei og hopp! Jeg er helt ny her inne, tenkte det kunne være godt å bli med her nå når jeg snart skal starte opp med min aller første pergokur! :D

Kort fortalt, fikk påvist PCO i 2010, har mensen hver mnd, ca syklus på 29-31 dager, har tempet siste 1,5mnd for eggløsning :) Jeg og sambo har prøvd i 1,5 ca nå uten hell, gyn gav oss til mai -13, hvis ikke pergo gjør susen til den tid blir det ivf-behandling :)

Fikk resept fra gyn i dag, rett på dobbel (antar jeg hvertfall siden jeg skal ta 2 tabl om dagen, i 5 dager fom 4.sykl.dag)


Gleder meg å høre om deres erfaringer og å dele mine, kjente at jeg hadde sommerfugler i magen når jeg skulle ta ut resepten på apoteket i dag hehe :p

Er helt ny her jeg også. Tenkte det er greit å utveksle litt erfaringer! Hold oss oppdat. da Truddelutten og mrs.m (og dere andre) :) Jeg begynner på pergo om noen uker jeg også. Skal dere ha pausemnd? Min gyn. var usikker på om jeg skal ha pausemnd ell ikke... Han virker litt vimsete :schocked028. Jeg begynner rett på dobbel. Har syklus på minst 44 dager + cyster og trolig manglende el, men ellers ikke tegn til pco selv om vi trodde d var d.

Noen som vet om man bør ta noen andre piller/kosttilskudd? Tar folsyre, jerntabl og vet om grapejuice og solvipect. Leste noe om Krom et sted...? Burde det tas? Vurderer akupunktur oxo. SKAL ha baby hehe :love017
 
Her kommer en( forhåpentligvis) siste oppdatering fra meg. Fikk positiv test i helga,så er visst gravid!! Hadde jeg aldri trodd,ingen symptomer på det. :) Lykke til dere andre! :)
 
Er helt ny her jeg også. Tenkte det er greit å utveksle litt erfaringer! Hold oss oppdat. da Truddelutten og mrs.m (og dere andre) :) Jeg begynner på pergo om noen uker jeg også. Skal dere ha pausemnd? Min gyn. var usikker på om jeg skal ha pausemnd ell ikke... Han virker litt vimsete :schocked028. Jeg begynner rett på dobbel. Har syklus på minst 44 dager + cyster og trolig manglende el, men ellers ikke tegn til pco selv om vi trodde d var d.

Noen som vet om man bør ta noen andre piller/kosttilskudd? Tar folsyre, jerntabl og vet om grapejuice og solvipect. Leste noe om Krom et sted...? Burde det tas? Vurderer akupunktur oxo. SKAL ha baby hehe :love017


Jeg skal ha pausemnd ja, men gyn sa til meg at det er normalt at gyn gir kvinnene pausemnd men at det igrunn ikke er en nødvendighet! :)
Det jeg tar er folat tilskudd det vil jeg si er det viktigste tilskuddet man tar, folat tas for å forebygge ryggmargsbrokk hos babyen. Man tar en tabl om dagen, kan aldri bli for mye for kroppen skiller ut det den ikke trenger av mengden du tar :) Solvipect har jeg hørt kan være en god effekt, hvis du har tykt lag/mye slimhinne i livmor kan det være vanskelig for svømmerne å svømme "i mål" så å ta solvipect som er slimløsende vil gjøre det enklere for svømmerne å komme i mål :D :D hihi ... krom er jeg mindre kjent med igrunn :)
 
Her kommer en( forhåpentligvis) siste oppdatering fra meg. Fikk positiv test i helga,så er visst gravid!! Hadde jeg aldri trodd,ingen symptomer på det. :) Lykke til dere andre! :)

Ååååå gu kor koselig da!!! :D Så utrolig godt å høre at det klaffet for dere, det gir meg også håp hihi :D Masse lykke til, og måtte du holde godt godt på den lille hele veien! :smiley-bounce013 :smiley-bounce012
 
Takk, ja jeg håper sånn at det klaffer, er akkurat denne helgen jeg skal ha eggløsning iflg gyn/pergo... sååå 2 uker til grav.test!! :D *krysser fingre for at det bare skal en gang til her også* :)
 
Takk, ja jeg håper sånn at det klaffer, er akkurat denne helgen jeg skal ha eggløsning iflg gyn/pergo... sååå 2 uker til grav.test!! :D *krysser fingre for at det bare skal en gang til her også* :)
Da blir det spennende å høre hvordan det går med deg også da! krysse finga! Det blir jammen dyrt for oss som sliter med å bli gravide da.. eggløsningstester, grav.tester, gynekologundersøkelser, blodprøver, tabletter osv osv :p men det er verdt det da! Har du barn fra før el er det første du prøver på?
 
Da blir det spennende å høre hvordan det går med deg også da! krysse finga! Det blir jammen dyrt for oss som sliter med å bli gravide da.. eggløsningstester, grav.tester, gynekologundersøkelser, blodprøver, tabletter osv osv :p men det er verdt det da! Har du barn fra før el er det første du prøver på?

Ja, blir spennende hihi :) :) Ikke akkurat billig nei, gruer meg bare litt hvis vi må igang m ivf... det koster hvertfall rundt 20.000!! aiaiii.. Men det er sant det du sier, det er definitivt absolutt verdt det! Jeg tar ingen eggløsningstester, jeg temper heller :)

Jeg har ingen barn fra før nei, enn du?? :)
 
Gratulerer !!! :) :) så koselig... håper det kommer til å gå bra !! og godt nyttår jenter ... jeg fikk ikke noe positivt i jula så jeg starter med kur nr.2 om 4 dager.. håper virkelig at det skjer noe nå.. :)
 
Gratulerer !!! :) :) så koselig... håper det kommer til å gå bra !! og godt nyttår jenter ... jeg fikk ikke noe positivt i jula så jeg starter med kur nr.2 om 4 dager.. håper virkelig at det skjer noe nå.. :)

Godt nyttår til deg også :) :) Da krysser vi fingre for at kur nr.2 vil bringe lykke! :D
 
Gratulerer !!! :) :) så koselig... håper det kommer til å gå bra !! og godt nyttår jenter ... jeg fikk ikke noe positivt i jula så jeg starter med kur nr.2 om 4 dager.. håper virkelig at det skjer noe nå.. :)
Lykke til med kur nummer 2 :)
 
Hei jenter.

Jeg ble gravid med min første pergokur sep2012, men det endte med at babyen hadde noe alvorlig så (videre kan dere lese på 'vi som har mistet' for de av dere som ønsker)

Men det jeg lurer på er om jeg muligens trenger å ta pergo igjen for at det blir en liten spire på meg igjen. Noen som har peiling på det? :anyone

Ellers ønsker jeg alle prøvere, lykke til :) <3
 
Hei jeg og min samboer har prøvd siden des 2011, når er det man kan få prøve pergo:)
ser det er noen som har lykkes med det ;) mvh meg
 
Det er normalt å begynne å få hjelp når du har prøvd i 1 år, så kommer det ann på hva det er som dere trenger hjelp med om du starter på pergotime eller ikke :) Men tror mange begynner først med pergotimekur når de først får hjelp av legen... :)
 
Back
Topp