Pergotime for første gang...

rosen89

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen :)

Jeg er helt ny her inne så dette er mitt første innlegg :)

Jeg er akkurat ferdig med min første pergotimekur etter 2,5 års prøving - gleder meg veldig men vil ikke ha for høye forvetninger så jeg prøver å være så rolig jeg kan, men det er ikke like lett hehe :) Min samboer har blitt sjekket og resultatene var fine, men han har ganske få i forholdt til det som er vanlig. Jeg har eggløsning til vanlig og noenlunde stabile sykluser, så eg lurer på om noen som allerede har eggløsning er blitt gravid med pergotime også? eller funker det best når en trenger å rette opp lange sykluser?

Gleder meg til å bli kjent med dere å høre deres historier :)
 
Hei! Jeg har ikke noen erfaring med Pergotime, skal på min første kur i januar...fortsatt noen andre prøver som gjenstår! Håper det klaffer for dere nå når dere har fått "litt hjelp" :)
 
Tusen takk :) det blir spennende å se hva som skjer..
-Lykke til i januar ;)
 
Pergotime skal vel gjøre at flere egg blir modnet og det da er større sjanse for at egg slippes og i noen tilfeller at flere egg slippes. Så det skal hjelpe både de med sjelden eggløsning og de som allerede har eggløsning :)
 
Jeg er ganske ny på pergotime selv...kun tatt en kur...jeg fikk ikke fler egg som ble modnet...så legen sa at det ikke påvirket kroppen min noe spesielt,,,bortsett fra at jeg fikk mer regelmessig mensen. Jeg fikk mensen den mnd jeg prøvde...men nå skal jeg være pillefri en mnd...for å se om spiren fester seg uten..han sa at sjansen var stor andre mnd...så håååper...det er over to år siden jeg og sambo begynte å prøve på nr 2..trenger virkelig julegaven jeg ønsker meg nå :9 Håper det fungerer for deg også da ;) spennende tid fremover :9
 
Okai ! ja det blir spennende og se hvordan det kommer til å fungere på meg - jeg er så spent, jeg prøver å tenke ikke på det men uff det er ikke lett hehe :) jeg håper det kommer til å gå bra for deg også og vi begge to får den julegaven vi ønsker oss :)
 
Jeg har gått på noen pergokurer. Etter jeg slutta på p-pillen fikk jeg ikke TR, og hadde den ikke på over ett år. Fikk da pergo og provera. Fikk beskjed fra legen om at jeg skulle begynne rett på pergo, selv om jeg ikke hadde TR. Første gang tok jeg enkel kur - fikk EL, og det kjentes godt. Fikk også TR etter første kuren. Andre kuren var også en enkel kur. Da fikk jeg ikke EL og ikke TR. Tok da en 10 dagers kur med provera og fikk TR. De neste to gangene tok jeg dobbel pergokur og fikk EL og TR begge gangene. Siden jeg bare hadde to kurer igjen på resepten, tok jeg så enkel kur, og fikk ikke EL eller TR. Så langt er jeg nå kommet. Har tatt provera og venter nå på TR som er like rundt hjørnet. Tenkte jeg skulle vente litt med å ta pergo siden det ikke er så lurt å gå for lenge på pergo.

Så for meg har det ikke funket å rette opp i syklusen med pergo.

Håper du lykkes :)
 
jeg hadde ikke syklyser så kan svare for at det gav meg en regemlessig syklus, og et pergotroll som i dag er snart 2 år :)
 
Jeg også fikk så si regelmessig mens av pergotime. Men måtte til 1 enkel og 10 trippelkurer før jeg ble gravid, og kun de to siste gav meg eggløsning.
 
jeg skal også prøve pergotime for første gang nå neste syklus. håper det kan korte ned syklusen som denne gangen blir 55 dager. har fått beskjed om å ta dobbel kur med en gang,så blir spennende! Lykke til til dere alle!
 
Jeg er på min 2. pergorunde. Slutta med prevensjon våren 2011, og har prøvd aktivt siden høsten 2011. Sæden til mannen min er fin, men de fant ikke eggløsning når jeg tok blodprøve. Men nå vet jeg ikke når jeg har eggløsning... Trodde det var rundt dag 9, men nå tror jeg etter dag 14. Tok blodprøve på dag 12. På min første pergokur tok jeg 2 tabl i 5 dager. Vet ikke om det er det som er normalt eller ikk.. Fikk så beskjed om å ta 3 tabl i 5 dager på denne runden. Nå er dag 28 den 12/12, og jeg kjenner antydning på kroppen at jeg er gravid. Får bare håpe at vi ikke mister denne gangen også - om det viser seg at jeg er gravid.
 
okai .. jeg tok bare en tablett i 5 dager, hvis det ikke fungerer skal jeg gå over i to tabletter ... håper virkelig at du er gravid og alt kommer til å gå bra :) krysser fingrene for deg :)
 
Hei og hopp! Jeg er helt ny her inne, tenkte det kunne være godt å bli med her nå når jeg snart skal starte opp med min aller første pergokur! :D

Kort fortalt, fikk påvist PCO i 2010, har mensen hver mnd, ca syklus på 29-31 dager, har tempet siste 1,5mnd for eggløsning :) Jeg og sambo har prøvd i 1,5 ca nå uten hell, gyn gav oss til mai -13, hvis ikke pergo gjør susen til den tid blir det ivf-behandling :)

Fikk resept fra gyn i dag, rett på dobbel (antar jeg hvertfall siden jeg skal ta 2 tabl om dagen, i 5 dager fom 4.sykl.dag)


Gleder meg å høre om deres erfaringer og å dele mine, kjente at jeg hadde sommerfugler i magen når jeg skulle ta ut resepten på apoteket i dag hehe :p
 
Jeg har også fått utskrevet pergotime og fikk beskjed om å starte på 5. syklus dag.. Ser det er litt variasjoner på hvilken dag man skal starte..

Min syklus er på ca 25-26 dager men jeg blør bare en dag..

Er det noen her inne som har erfaring å dele med hvilken dag dere startet og hvor mange har egentlig blitt gravid med tvillinger ved å starte på 3.syklusdag? Tenker at jo flere egg som slippes, jo større sjans er det vel for at ETT egg blir befruktet.. :)
 
Jeg har også fått utskrevet pergotime og fikk beskjed om å starte på 5. syklus dag.. Ser det er litt variasjoner på hvilken dag man skal starte..

Min syklus er på ca 25-26 dager men jeg blør bare en dag..

Er det noen her inne som har erfaring å dele med hvilken dag dere startet og hvor mange har egentlig blitt gravid med tvillinger ved å starte på 3.syklusdag? Tenker at jo flere egg som slippes, jo større sjans er det vel for at ETT egg blir befruktet.. :)


Jeg har fått beskjed om å starte på 3.syklusdag med dobbel kur. har også lurt på hvorfor det varierer med hvilken dag man skal starte. men har du hørt at det er større sjans for tvillinger ved å starte 3.dag?:)
 
Mener jeg har lest noe sted at noen mente det var økt sjanse for å få tvillinger ved å starte 3.dag.. Jeg har ingen mening om dette, bare håper det slippes mange egg og en går av med seieren :D Eller to.. hehe ;)
 
jasså! jaja,da får vi vente og se. ;) Bare det blir en spire er jeg fornøyd! Men tviler jo på at det kommer til å funke :(
 
Som jeg har forstått det, så har det ikke betydning hvilke dag du starter m pergokur om det blir tvillinger. Pergo er hormonpreparat som skal stimulere modning av eggcellene slik at de kan løsne og bli befruktet. Gyn fortalte meg at sjansen for tvillingfødsel vi øke med 10% ved bruk av pergo.. :)
 
Hatt 2 pergotime kurer hittil. Å nå tror/håper jeg det har klaffet:) lykke til med prøving*:D
 
Ååå så koselig å høre da!! :D Håper for deg at det sitter hele veien :D Har selv akkurat tatt siste dag m pergo for denne gang, er så spent så spent!! Håper ikke det tar lang tid, selvom vi er forberedt på det.. Gyn har gitt oss til mai å bli gravid på egenhånd. Hvis ikke så skal vi få ivf-behandling.

Mrs.M Hvordan går det med deg og pergo?? :)
 
Back
Topp