Pergotime for første gang...

Jeg er nå 5 dpo, pauseperioden med pergo. Var inne å sjekket eggene sist periode, 6 nesten modne egg. Så gynekologen frarådet oss å prøve. Vi prøvde alikevel, men det klaffet ikke. Den pp begynte jeg å blø 8 dpo, 3 dager tidligere enn sist på pergo. Så forrige periode på pergo tror jeg at jeg hadde en kjemisk, siden jeg fikk svakt positive tester 8 dpo.

Nå skjønte gynekologen, at det kanskje var progesteron mangel, så jeg prøver crinone nå :) *krysser fingrene*. Neste pp skal jeg prøve lethrozol? Eller noe :S Husker ikke helt hva det heter. Men det skal også stimulere til eggløsning (men bare ett egg). Får ikke pergo mer, ettersom jeg fikk altfor mange modne egg :p

Jeg skal også prøve letrozol hvis det ikke klaffer med pergo! Har hatt en pergokur nå, så er det pausemåned og en siste kur, og hvis jeg ikke har lyktes til da, blir det letrozol heretter..
 
Er på min første pergokur nå, CD18.
Har fått neeesten positiv el-test i to dager og nå er den begynt å bli svak igjen...

Fikk dere ordentlig positiv test på pergo?

Jeg skal ta blodprøve på CD21 og så får vi se. Jeg blir jo litt usikker når alle andre sjekker hvor mange egg som løsner på innvendig ul, bortsett fra meg? Kanskje jg ender opp med sekslinger?!

Men nei... Føler uansett det ikke klaffer nå heller...

Er det greit å ta babyklister i samme pp som man går på pergotime? Det ødelegger ikke noe?

ImageUploadedByBV Forum1395827050.392423.jpg



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er på min første pergokur nå, CD18.
Har fått neeesten positiv el-test i to dager og nå er den begynt å bli svak igjen...

Fikk dere ordentlig positiv test på pergo?

Jeg skal ta blodprøve på CD21 og så får vi se. Jeg blir jo litt usikker når alle andre sjekker hvor mange egg som løsner på innvendig ul, bortsett fra meg? Kanskje jg ender opp med sekslinger?!

Men nei... Føler uansett det ikke klaffer nå heller...

Er det greit å ta babyklister i samme pp som man går på pergotime? Det ødelegger ikke noe?

Vis vedlegget 55063


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg fikk pos på cd17 med pergo og skikkelig eggløsningssmerter! Teststreken kom opp samtidig som kontrollstreken, men når den tørket ble kontrollstreken sterkest. Hadde eggl samme dag som pos test.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Spennende å les fra start her til slutt :) Det gir meg også håp som skal starte om 4 dager med pergotime.

Eneste ulempen er at jeg skal reise til kjæresten min som er på jobb på svalbard og er litt spent om det kommer til å klaffe. Kan jo ikke være der så lenge, så her gjelder d å få fri de rette dagene og få eggløsning de rette dagene. Hmm... den ovitrelle sprøyta høres jo ikke så verst ut? men den får man sikkert ikke i begynnelsen?

Dette er spennende og håper det klaffer for meg også! har vært gravid for litt over ett år siden, men mistet, så vi kan bli gravide i hvertfall... Håper dere fortsetter å skrive å diskuterer her. Har så mange spørsmål :p

Lise
 
Hei hei alle sammen jeg er helt ny her inne :)
Jeg og min samboer har prøvd å blitt gravide i 3 år nå. Men ikke noe har skjedd enda :smiley-angry017
Har prøvd pergotime, å de funka på eggene mine, men blei ikke gravid denne mnd, så håper det setter seg neste mnd. Så kan vi få den jule gaven vi ønsker oss <3

Er det noen her inne som har prøvd pergotime å det funka på dere ?
Spent på svar =)
 
Hei alle sammen :)
Er også helt ny her...har lest mye!
Vi har prøvd å bli gravid i 14måneder...og jeg har for 3 dager siden hatt en kikkehull-OP ;) de kunne fjerne lit Endometriose og skyllte egglederne...
Etterpå skulle jeg begynne med Pergotime, dag4 i zyklus...MEN: Alle apoteker er UTSOLGT for PERGOTIME! Jeg holder på å bli gal...er dette mulig. De sa at det var leveringsvansker! :(
Er for tiden ganske deprimert, uff...uff... I morra er dag4. Så da må jeg vel vente 1 måned til! Igjen en måned til!!

Har noen av dere blitt gravid etter en kikkehull-OP? Hørte at det hjelper ofte...?!

Hilsen, Tabi :)
 
Det finnes et kopipreparat som heter Clomiphene eller noe. Et tysk et. Det er det samme, bare med tysk pakningsvedlegg, og du trenger spesiell resept på det. Men ring legen din og hør om du kan få det! Det var det de rådet meg til på apoteket da jeg hadde samme problem. Jeg klarte heldigvis til slutt oppdrive siste pergopakke i området.. :p
 
Hei alle sammen :)
Er også helt ny her...har lest mye!
Vi har prøvd å bli gravid i 14måneder...og jeg har for 3 dager siden hatt en kikkehull-OP ;) de kunne fjerne lit Endometriose og skyllte egglederne...
Etterpå skulle jeg begynne med Pergotime, dag4 i zyklus...MEN: Alle apoteker er UTSOLGT for PERGOTIME! Jeg holder på å bli gal...er dette mulig. De sa at det var leveringsvansker! :(
Er for tiden ganske deprimert, uff...uff... I morra er dag4. Så da må jeg vel vente 1 måned til! Igjen en måned til!!

Har noen av dere blitt gravid etter en kikkehull-OP? Hørte at det hjelper ofte...?!

Hilsen, Tabi :)

Hei:)

Har lest flere steder her inne at det er tomt for pergo. Så utrolig leit! Jeg vet ikke hvor du bor, men kan de ha det i Sverige da? Har ingen erfaring med pergo selv.

Er så kjedelig å måtte vente og vente "bare" èn måned. Plutselig blir jo månedene til år. Dessuten er det vel viktig for de med endo å prøve så fort som mulig etter at vevet er fjernet. Det kommer jo gjerne tilbake, og i hvertfall da man har menstrausjon.

Tok selv lap. 23/01/15. Er ca. 6 dpo nå, første pp etter lap. Jeg har åpnet tette eggledere. Hadde sammenvoksninger mellom eggstokkene og egglederene. Fikk beskjed om at sjansen er størst de tre første mnd. etter lap. i mitt tilfelle.
 
Hei og takk for rask svar Vidorra!!! :)

Høres bra ut, så ønsker deg lykke til!!! Håper du kan snart skrive meg noe positive nyheter her!! :)

Jeg fikk i dag heldigvis de siste 2 pakker Pergotime...på sykehusapotek, måtte kjøre cirka 45km (en vei) bare for å få de! Men men...nå kan jeg i hvertfall begynne! Det er som du sier - kjedelig med venting, så blir det fort flere måneder, osv... :-/ jaja...
...leste også på internett at Pergotime har stadig noe leveringsvansker! :( Utrolig..., skal nok sikre meg de neste 2 pakker rett etterpå, så fort som mulig! :D hihi...

Håper jeg trenger ikke flere pakker egentlig, men regner jo med det verrste. Så blir jeg i hvertfall ikke skuffert!

Lykke til!!
 
Takk til deg også Enkefalos :D neste gang vet jeg det! Hadde ikke vært noe problem med tysk-vedlegg, er selv tysk ;)
Ønsker deg også lykke til videre! :)
 
Hei alle sammen :)
Er også helt ny her...har lest mye!
Vi har prøvd å bli gravid i 14måneder...og jeg har for 3 dager siden hatt en kikkehull-OP ;) de kunne fjerne lit Endometriose og skyllte egglederne...
Etterpå skulle jeg begynne med Pergotime, dag4 i zyklus...MEN: Alle apoteker er UTSOLGT for PERGOTIME! Jeg holder på å bli gal...er dette mulig. De sa at det var leveringsvansker! :(
Er for tiden ganske deprimert, uff...uff... I morra er dag4. Så da må jeg vel vente 1 måned til! Igjen en måned til!!

Har noen av dere blitt gravid etter en kikkehull-OP? Hørte at det hjelper ofte...?!

Hilsen, Tabi :)
Lykke til!! Det klaffet for meg på første forsøk :D Så nå venter jeg i august! Men ikke bruk fertilitetsmonitor... Jeg fikk aldri max fertilitet... Og da trodde jeg skuta var seilt... og jeg var på tur til København å drakk vin siden monitoren sa at jeg ikke hadde fått eggløsning denne gangen heller.. Men jammen ta var jeg ikke gravid da jeg tok test! :D

Hmm.. visste ikke at det var så lite pergotime i omløp.. da skulle jeg ha sikret meg flere pakker mens jeg hadde sjansen... Mannen min er på have 1 mnd i slengen, så ved neste anledning er jeg nødt å vente to mnd da... jaja.. satser på det er flust at pergo ved neste gang :)
 
Takk til deg også Enkefalos :D neste gang vet jeg det! Hadde ikke vært noe problem med tysk-vedlegg, er selv tysk ;)
Ønsker deg også lykke til videre! :)
Bare hyggelig! Så bra du fikk tak i to pakker :D Utrolig frustrerende at de sliter med å få levert det. Håper det snart går i orden og selvfølgelig aller helst at du ikke trenger flere pakker :)
 
Heia Lizefnize :)

åååhh så bra for dere! Kjempe bra og motiverende å høre dette! :)

I går fikk vi resultatet av sædprøven til mannen min, den var jo ikke den beste :( de skrev:
"normalt antall av generellt gode sædceller som beveger seg normalt, men bare få som beveger seg svært fort."
Og de var ikke sikkert om dette var årsaken til at jeg ikke blitt gravis enda! :-/

Så vet også ikke helt hva dette ha å bety. Fikk også ikke vite hva dette betyr nå framover... hmmm!
Så jeg hadde jo en liten nedtur i går da...men men...

Vi får se! ;)
 
Jeg brukte pergotime førigje måned fikk mye smerter rundt eggløsningstiden så kom " mensen" ble skuffet . Etter 3 dager med blødning så stoppet det. Noen dager senere fikk jeg positiv graviditet test. Hadde ingen symptomer så jeg ble bekymret hcg var 292 uke 5+5 og 529 uke 6+2. Det var litte økning. Jeg dro til gynokolog. Hun fant morkake men ingen foster . Hun tok ny hcg som ble 239 og progestron 46. Hun sa jeg har fått cyster på grunn av pergotime og at jeg et gravid men fosteret ikke vokser.Jeg er så knust jeg er både gravid og ikke gravid.
 
Jeg brukte pergotime førigje måned fikk mye smerter rundt eggløsningstiden så kom " mensen" ble skuffet . Etter 3 dager med blødning så stoppet det. Noen dager senere fikk jeg positiv graviditet test. Hadde ingen symptomer så jeg ble bekymret hcg var 292 uke 5+5 og 529 uke 6+2. Det var litte økning. Jeg dro til gynokolog. Hun fant morkake men ingen foster . Hun tok ny hcg som ble 239 og progestron 46. Hun sa jeg har fått cyster på grunn av pergotime og at jeg et gravid men fosteret ikke vokser.Jeg er så knust jeg er både gravid og ikke gravid.

Det var trist å lese :( Beklager så mye. Sender deg noen tanker.
 
Back
Topp