Pergotime for første gang...

Jeg har tatt dobbel kur, sjekket ikke med eggeløsningstester, men kjente at jeg hadde el og det viste prøvene mine også, men ble ikke gravid. Tr kom i går, prøvd å få tak i gyn for å høre hva som skjer videre. Er så usikker på om jeg skal ta pergo igjen nå, mange sier man må ha pause i mellom kurene. Har virkelig mistet alt håp nå, når ikke dette hjalp engang :(
Jeg skal ha pausemåned. Og fikk 3 doble kurer utskrevet. Så neste pp uten pergo, så pergo igjen. Hvis jeg ikke var gravid innen de 6mnd skal jeg inn igjen!! Håper jo det klaffer denne pp. Ikke mist håpet du:) *krysser fingrene*

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg skal ha pausemåned. Og fikk 3 doble kurer utskrevet. Så neste pp uten pergo, så pergo igjen. Hvis jeg ikke var gravid innen de 6mnd skal jeg inn igjen!! Håper jo det klaffer denne pp. Ikke mist håpet du:) *krysser fingrene*

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
er ikke så lett når det tar så lang tid, føler vi treffer hver gang også. Bestiller meg el tester igjen nå, så jeg er helt sikker på vi treffer :)
 
Spennende. Merket noe til eggøsning idag drømmebarn? Jeg har hatt smerter i venstre sideav eggstokkene. Ømme bryster, oppblåst.. Eggløsningstesten min var sterkere i dag!! :)Håper på pos i morgen eller tirsd :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Dt er jo positivt, de symptomer du nevner har jeg i forbindelse med mensen, men kjenner ingenting nå. Det eneste jeg merker er at jeg veldig oppblåst og mye luft i magen :( vet ikke om det er en bivirkning av sprøyta.. Jeg er redd at egl kom noen få timer etter at sprøyta ble satt. Men egget skal jo overleve i 12-24 timer, og jeg rakk jo å hoppe på mannen min før den tid… og vi har pause i kveld.. mannen er rett og slett utslitt haha, men vært 2 morsomme uker- vi har vært målbevisste..

men merker at det tærer på hvis det liksom bare blir "business" å ha sex..og ikke for kosens skyld.. og det er litt kjedelig, men mye moro blir det jo, men håper det klaffer snart, slik at det kun er for kosens skyld igjen..:)

Jeg er nå på dag 17.. og fortsatt 11/12 dager til en positiv test kan forventes :)
 
Dt er jo positivt, de symptomer du nevner har jeg i forbindelse med mensen, men kjenner ingenting nå. Det eneste jeg merker er at jeg veldig oppblåst og mye luft i magen :( vet ikke om det er en bivirkning av sprøyta.. Jeg er redd at egl kom noen få timer etter at sprøyta ble satt. Men egget skal jo overleve i 12-24 timer, og jeg rakk jo å hoppe på mannen min før den tid… og vi har pause i kveld.. mannen er rett og slett utslitt haha, men vært 2 morsomme uker- vi har vært målbevisste..

men merker at det tærer på hvis det liksom bare blir "business" å ha sex..og ikke for kosens skyld.. og det er litt kjedelig, men mye moro blir det jo, men håper det klaffer snart, slik at det kun er for kosens skyld igjen..:)

Jeg er nå på dag 17.. og fortsatt 11/12 dager til en positiv test kan forventes :)
Jeg er også veldig oppblåst og mye luft i magen. Kanskje symtomer på eggløsning også? Ikveld når vi koste oss var det vondt under samleie på venstre side. Så tipper eggløsbing er rett rundt hjørner. Så nå håper jeg lutealfasen min blir lang og fin. Spent på tempen imorgen. Idag var den veldig lav. Egget overlever jo i vertfall 12 timer, så det klaffet helt sikkert ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg er også veldig oppblåst og mye luft i magen. Kanskje symtomer på eggløsning også? Ikveld når vi koste oss var det vondt under samleie på venstre side. Så tipper eggløsbing er rett rundt hjørner. Så nå håper jeg lutealfasen min blir lang og fin. Spent på tempen imorgen. Idag var den veldig lav. Egget overlever jo i vertfall 12 timer, så det klaffet helt sikkert ;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Mulig det kan være symptom på egl.. Den som venter, venter på en baby :)

Krysse fingrene for at TR holder seg borte i 9 måneder nå.
Sove godt så lenge du kan, snart er vi ikk alene:)
 
Jeg har tatt dobbel kur, sjekket ikke med eggeløsningstester, men kjente at jeg hadde el og det viste prøvene mine også, men ble ikke gravid. Tr kom i går, prøvd å få tak i gyn for å høre hva som skjer videre. Er så usikker på om jeg skal ta pergo igjen nå, mange sier man må ha pause i mellom kurene. Har virkelig mistet alt håp nå, når ikke dette hjalp engang :(

Ikke mist håpet! Pergoen virket jo som den skulle, du har hatt eggløsning.
Men ved hver eggløsning er det bare rundt 20 prosent sjanse for graviditet, og det forandres ikke av pergoen. Den gjør bare at vi med manglende/sjelden eggløsning stiller likt med alle andre.

Finnes mange eksempler på damer som har blitt gravide på senere kurer, og til og med i pausemåneder! Lykke til!
 
Ikke mist håpet! Pergoen virket jo som den skulle, du har hatt eggløsning.
Men ved hver eggløsning er det bare rundt 20 prosent sjanse for graviditet, og det forandres ikke av pergoen. Den gjør bare at vi med manglende/sjelden eggløsning stiller likt med alle andre.

Finnes mange eksempler på damer som har blitt gravide på senere kurer, og til og med i pausemåneder! Lykke til!
Joda sant det, men når man har prøvd så lenge og ingenting hjelper så mister man litt piffen. Jeg blir også fryktelig dårlig av tr, blør som en foss og har veldig vondt, så jeg pleier å bruke ting som reduserer dette, så hadde ikke trodd jeg måtte ha tr så mange mnd.
Begynner å bli redd det er noe feil med mannen, da blir det ikke flere barn. Jeg er helt sikker på at jeg aldri i verden får med han på prøverør eller noe som koster mye penger. Han vil jo egentlig ikke ha flere barn, han sier det er greit fordi jeg ønsker meg det så mye og for at Leo ikke skal bli enebarn...
 
Mulig det kan være symptom på egl.. Den som venter, venter på en baby :)

Krysse fingrene for at TR holder seg borte i 9 måneder nå.
Sove godt så lenge du kan, snart er vi ikk alene:)
Hvordan gikk det med deg denne pp?
 
Hvordan gikk det med deg denne pp?

Hei Molly, det gikk veldig bra med meg- spiren satt på første forsøk med pergo og ovitrelle egl sprøyte. Jeg er i dag 7+5 uker på vei, snart åtte. Jeg er overlykkelig, uansett utfallet vet vi i det minste at vi kan bli gravide nå. Jeg håper jo at spiren sitter løpet ut.

Var på tidlig innvendig ultralyd i uke 5+5 for å sjekke hvor mange egg som ble befruktet- og det var en vinner. Det var altfor tidlig til å se om hjertet banker, så vi skal på innvendig ultralyd uke 10. Det blir spennende.

Hvordan gikk det med deg? Hvilken gynekolog går du til, jeg vil anbefale min på det sterkeste, dersom du bor i Oslo.

Jeg savner å være aktiv med folk fra forumet, da september forumet er skjult og det kreves at man skal skrive innlegg bare for å skrive..for å få tilgang.. det er litt spesielt.
 
Hei Molly, det gikk veldig bra med meg- spiren satt på første forsøk med pergo og ovitrelle egl sprøyte. Jeg er i dag 7+5 uker på vei, snart åtte. Jeg er overlykkelig, uansett utfallet vet vi i det minste at vi kan bli gravide nå. Jeg håper jo at spiren sitter løpet ut.

Var på tidlig innvendig ultralyd i uke 5+5 for å sjekke hvor mange egg som ble befruktet- og det var en vinner. Det var altfor tidlig til å se om hjertet banker, så vi skal på innvendig ultralyd uke 10. Det blir spennende.

Hvordan gikk det med deg? Hvilken gynekolog går du til, jeg vil anbefale min på det sterkeste, dersom du bor i Oslo.

Jeg savner å være aktiv med folk fra forumet, da september forumet er skjult og det kreves at man skal skrive innlegg bare for å skrive..for å få tilgang.. det er litt spesielt.
GRATULERER :D Nå ble jeg veldig glad på dine vegne. Lutealfasen min ble lengre da, 11 dpo kom mens. Jeg var sikker på at det gikk for meg også, for kunne skimte skyggestreker på flere av graviditetstestene, og den ene ble rosa (etter tidsfristen) Så jeg og mannen fikk stort håp, men så kom mens. Pausemnd mellom pergo varte bare 21 dager, og jeg tror ikke eggløsning var. Fikk ingen helt positive tester.. de ble bare sterkere og sterkere og svakere og svakere om hverandre. Men i dag er jeg på cd 5, og skal ta min andre dose med pergo. Så veldig spent på denne pp. Jeg skal også inn til gynekolog på cd12, for å se hvor mange egg det er og hvordan det står til inni der :) Så spent på denne pp utfall, og krysser alt jeg har nå :) Brukte du noe etter eggløsning? Crinone, progesterons krem? wild yam?

Jeg bor desverre ikke i Oslo, men på sørlandet. Og ikke så fornøyd med min nei :(
 
GRATULERER :D Nå ble jeg veldig glad på dine vegne. Lutealfasen min ble lengre da, 11 dpo kom mens. Jeg var sikker på at det gikk for meg også, for kunne skimte skyggestreker på flere av graviditetstestene, og den ene ble rosa (etter tidsfristen) Så jeg og mannen fikk stort håp, men så kom mens. Pausemnd mellom pergo varte bare 21 dager, og jeg tror ikke eggløsning var. Fikk ingen helt positive tester.. de ble bare sterkere og sterkere og svakere og svakere om hverandre. Men i dag er jeg på cd 5, og skal ta min andre dose med pergo. Så veldig spent på denne pp. Jeg skal også inn til gynekolog på cd12, for å se hvor mange egg det er og hvordan det står til inni der :) Så spent på denne pp utfall, og krysser alt jeg har nå :) Brukte du noe etter eggløsning? Crinone, progesterons krem? wild yam?

Jeg bor desverre ikke i Oslo, men på sørlandet. Og ikke så fornøyd med min nei :(


Hei, takk :) denne gangen er din tur!

Jeg brukte ingenting etter egl, kun etter at spiren satt ble jg anbefalt av akupunkturen min om å smøre progesteron krem jevnlig IQ feminia, og ta babyklister (dråper man putter i vann).

Jeg tar også D- vitamin dråper som er bestilt på arnika.no- de er sterkere enn tabletter. Mangel på dvitamin, kan gjøre det vanskelig å bli gravid ifølge gynekolog og akupunktøren min.

Vi hadde forresten vært i kapp verde fra 4-12 des. Så fikk ladet opp med sollys. Og pp etter satt spiren med pergo og ovitrelle.

Krysser fingrene for dere!!
 
Hei drømmebarn, kunne jeg ha spurt hva slags gynekolog du går til her i Oslo? Må jeg ha henvisning dit? Og hvor mye har du betalt for timene?

Jeg har strevd en god stund med å få barn. Har vært uten prevensjon siden 2009, jeg har pcos, så det er rett og slett eggløsning jeg mangler. Så vil så gjerne ha prøvd pergo igjen.
 
Hei Molly, det gikk veldig bra med meg- spiren satt på første forsøk med pergo og ovitrelle egl sprøyte. Jeg er i dag 7+5 uker på vei, snart åtte. Jeg er overlykkelig, uansett utfallet vet vi i det minste at vi kan bli gravide nå. Jeg håper jo at spiren sitter løpet ut.

Var på tidlig innvendig ultralyd i uke 5+5 for å sjekke hvor mange egg som ble befruktet- og det var en vinner. Det var altfor tidlig til å se om hjertet banker, så vi skal på innvendig ultralyd uke 10. Det blir spennende.

Hvordan gikk det med deg? Hvilken gynekolog går du til, jeg vil anbefale min på det sterkeste, dersom du bor i Oslo.

Jeg savner å være aktiv med folk fra forumet, da september forumet er skjult og det kreves at man skal skrive innlegg bare for å skrive..for å få tilgang.. det er litt spesielt.
Så utrolig kjekt å lese. Krysser fingrene for deg :)
 
Hei drømmebarn, kunne jeg ha spurt hva slags gynekolog du går til her i Oslo? Må jeg ha henvisning dit? Og hvor mye har du betalt for timene?

Jeg har strevd en god stund med å få barn. Har vært uten prevensjon siden 2009, jeg har pcos, så det er rett og slett eggløsning jeg mangler. Så vil så gjerne ha prøvd pergo igjen.[/quote


Hei vihåper1, jeg har godt til gynekolog på best helse på Holtet, Åsle-Marit Ullern. Jeg ble henvist for vurdering på barneløshet, altså første steg mot alternative metoder.
Men 2009 er lenge, hvis du har tatt opp barneønske med din fastlege så bør vel hun ha henvist deg videre alt..
Jeg hadde fått en henvisningslapp og sagt at du vil gå til en spesiell gynekolog som du har valgt ut selv, fritt valg:)
Det koster vanlig egenandel.
Jeg er ferdig der nå, får oppfølging av min fastlege.
Åsle-Marit Ullern har lang erfaring med å hjelpe kvinner å bli gravide og vært overlege og jobbet på gamle kvinneklinikken.
Krysser fingrene for deg:)

Nå vet jg ikk hvor gammel du er, men Hvis legen din ikke ønsker å henvise deg så kan det være fordi du fortsatt er ung har god tid- sier de- men det er ditt valg.
Lykke til, holdmeg oppdatert:)
 
GRATULERER :D Nå ble jeg veldig glad på dine vegne. Lutealfasen min ble lengre da, 11 dpo kom mens. Jeg var sikker på at det gikk for meg også, for kunne skimte skyggestreker på flere av graviditetstestene, og den ene ble rosa (etter tidsfristen) Så jeg og mannen fikk stort håp, men så kom mens. Pausemnd mellom pergo varte bare 21 dager, og jeg tror ikke eggløsning var. Fikk ingen helt positive tester.. de ble bare sterkere og sterkere og svakere og svakere om hverandre. Men i dag er jeg på cd 5, og skal ta min andre dose med pergo. Så veldig spent på denne pp. Jeg skal også inn til gynekolog på cd12, for å se hvor mange egg det er og hvordan det står til inni der :) Så spent på denne pp utfall, og krysser alt jeg har nå :) Brukte du noe etter eggløsning? Crinone, progesterons krem? wild yam?

Jeg bor desverre ikke i Oslo, men på sørlandet. Og ikke så fornøyd med min nei :(
Hei molly.. Hvordan går det med deg og pp? Håper det har klaffet :)
 
Hei molly.. Hvordan går det med deg og pp? Håper det har klaffet :)
Jeg er nå 5 dpo, pauseperioden med pergo. Var inne å sjekket eggene sist periode, 6 nesten modne egg. Så gynekologen frarådet oss å prøve. Vi prøvde alikevel, men det klaffet ikke. Den pp begynte jeg å blø 8 dpo, 3 dager tidligere enn sist på pergo. Så forrige periode på pergo tror jeg at jeg hadde en kjemisk, siden jeg fikk svakt positive tester 8 dpo.

Nå skjønte gynekologen, at det kanskje var progesteron mangel, så jeg prøver crinone nå :) *krysser fingrene*. Neste pp skal jeg prøve lethrozol? Eller noe :S Husker ikke helt hva det heter. Men det skal også stimulere til eggløsning (men bare ett egg). Får ikke pergo mer, ettersom jeg fikk altfor mange modne egg :p
 
Back
Topp