Pepsi Max / Cola Zero

LykkemammatilT

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Holder dere dere helt borte fra Pepsi Max/cola Zero i svangerskapet? Det er så mye fram og tilbake på om det er farlig eller går greit. Jeg drakk Pepsi Max konstant da jeg gikk gravid forrige gang, for det var det eneste som hjalp på kvalmen. Denne gang gjøre Pepsi Max meg så kvalm, men cola Zero hjelper[emoji30]
 
Jeg forsøkte det på trass fordi jeg hørte det kunne hjelpe mot kvalmen og for å i det hele tatt få i meg væske. Men ble ikke bedre og cola er i utgangspunktet det verste jeg vet, så jeg holder meg unna det.

Hadde jeg likt det, hadde det sikkert vært ok med 1-2 glass for dagen, som med kaffe, men det er mindre koffein i cola, enn kaffe, som er hovedårsaken til at man fraråder det. Så vil tro det skal gå fint å drikke litt.

Gyn sa på sykehuset at så lenge man føler ting hjelper mot kvalmen, så skulle man bare drikke og spise det man hadde lyst på, innen rimelighetens grenser sikkert. Skulle ønske det var meg som kunne drikke/spise noe som hjalp!

God bedring. :)
 
Har null sjelekvaler over å drikke pepsi max. Det inneholder bare ca 15 mg koffein pr dl, altså kan man drikke ganske mye av det før man kommer opp i anbefalt maxdose koffein pr dag. Kunstig søtning er jeg heller ikke redd for, jeg drikker ikke så mye at det er et problem.
 
Har liksom prøvd å begrense litt på Pepsi Max, men det blir jo litt likevel :)
 
Drikker nå og da. Viss jeg er på besøk, viss mannen har handlet inn til helgen el. Jeg kjøper ikke selv.
 
Har tatt en slurk 2-3 ganger, men det er ikke noe jeg er avhengig av. Så da er det lett å holde seg unna :)
 
Drikker det som kosedrikke, altså at om jeg er tørst så drikker jeg vann først :)
Så drikker jeg ikke kaffe lenger så har god samvittighet. Og nå har cola zero kommet med sitron også [emoji169][emoji169][emoji169]
 
Drikker det så mye jeg vil :) gjorde det i forrige svangerskap. Er vel den eneste koffeinen jeg får i meg. Men drikker ikke like mye som før svangerskapet. Går mest i farris..
 
Drikker det noen ganger hvis jeg er veldig kvalm..eller hvis mannen kjøper,prøver begrense til 2glass..mem drikker ikke annen koffein(bortsett fra iste noen ganger)!føler virkelig cola hjelper på kvalme..men tenker mer over koffein nå enn sist!
 
Drikker pepsi max hver dag. :Heartbigred
 
Drikker det som kosedrikke, altså at om jeg er tørst så drikker jeg vann først :)
Så drikker jeg ikke kaffe lenger så har god samvittighet. Og nå har cola zero kommet med sitron også [emoji169][emoji169][emoji169]
Har det?! Det må jeg prøve!!
 
Har null sjelekvaler over å drikke pepsi max. Det inneholder bare ca 15 mg koffein pr dl, altså kan man drikke ganske mye av det før man kommer opp i anbefalt maxdose koffein pr dag. Kunstig søtning er jeg heller ikke redd for, jeg drikker ikke så mye at det er et problem.
Bytt ut Pepsi Max med Cola Zero, og jeg kunne skrevet dette.
 
Jeg hadde en periode for ikke lenge siden hvor Cola zero var det eneste som hjalp for kvalmen (helt til den dagen jeg ble SKIKKELIG kvalm av den [emoji28]). Tenker ikke over det en gang, det er bedre at man finner noe som hjelper når det herjer som verst med kvalme og oppkast. Drikker ikke kaffe, for det har jeg mistet lysten på. Så har null dårlig samvittighet for 2 bokser vil zero om dagen i et par uker.
 
Trodde det var søtningsmiddel man skulle passe seg for når man var gravid jeg? Altså siden du spør om zero og light så antar jeg at det ikke er koffeinen du lurer på?
 
Back
Topp