Pensjonssparing

Sparer 600,- i mnd i fond pluss at vi ønsker å være gjeldfrie i god tid før pensjonstilværelsen slik at vi kan gå av når vi er 62 om vi vil. Det vil nok komme flere pensjonsreformer før vi kommer så langt og de blir ikke til det bedre.
Nei, jeg tror heller ikke de blir bedre. Tror det blir mer lagt opp til "klar deg selv".

Men hva betyr det nr det står at jeg har samlet opp 170.000? Vil det si at det skal fordeles på de årene jeg er pensjonist, eller er det det årlige beløpet jeg da får?

Litt usikker på hva du egentlig ser på da. Men hvor lenge har du vært i jobb?

Vet ikke helt hvor du fant det der inne, men den første siden oppsummerer hvor mye jeg har spart opp siden pensjonsreformen trådte i kraft. Er det den summen du tenker på så er det samlet sum ja. Den blir forhåpentligvis litt større enn det før du blir pensjonist da.

Jeg ville heller ha sett på kalkulatoren der inne. Der kan du oppgi forventninger til lønn framover. Den regner ut hva du da trolig vil få i forventet utbetaling sammen med det som arbeidsgiver sparer for deg. Blir ikke all verden det heller.

Planen var vel egentlig å begynne med det når vi sluttet med bsu, men vi har ikke opprettet en ordning på det, bare sparer generelt

Vi får se på det når vi er over denne kneika. Dvs når lille i magen har begynt i bhg og vi er i jobb begge to. For øyeblikket skal jeg snart i permisjon og mannen har ei uke igjen før han begynner på dagpenger. Vi vet da at perm ikke varer lenge nok til at vi får plass i bhg, så da blir det noe ulønnet, håper mannen er i fast jobb innen den tid... Og når alt da har landet får vi ordne pensjonssparing på ordnet vis

Back
Topp