Pensjonsalder

En tråd i 'Jobb, utdanning og økonomi' startet av Lutzern, 18 Mai 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Hva er pensjonsalderen i ditt yrke?
    Synes du det høres ut som en rimelig alder ift hva slags yrke det er?

2. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Jeg jobber på kontor og har standard pensjonsalder, som jeg ser for meg trolig stiger innen det blir min tur .håper jeg klarer å henge med .den teknologiske utviklingen er enorm. Ingen problem enda. 37 år gammel er jeg av de yngre og godt vant med bruk av data men det er før den generasjonen kommer som har brukt data siden de var helt små.

3. Krösa Maja Forumet er livet

62, den vil stige men det er vanskelig å stå i jobb så lenge i mitt yrke og det blir stadig tøffere .

4. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Sambo er nesten 8 år eldre enn meg og har en pensjonsalder som er 4 år tidligere enn i mitt yrke (så han er pensjonist i maaaange år før meg).
    Men det som irriterer meg er at han med en verken fysisk eller psykisk belastende jobb har lav pensjonsalder i motsetning til feks barnehageansatte og sykepleiere med tunge løft osv.

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  5. BMC Februar 14's Miss Skravle Februar 2014 - Skjult forum Tilgangsansvarlig VIP ♡Junigull 2016♡

Aner ikke 67 kanskje? Jobben jeg er i nå er jeg nok ikke i når jeg nærmer meg pensjonistalder, håper på å ha kommet meg over i noe administrativt innen den tid. Vil være tungt å jobbe «i pleien» i den alderen.

6. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Det er helt sykt at pensjonsalderen er så høy i det yrket. Henger virkelig ikke på greip. Den alderen burde blitt satt ned.

7. Skjermtrollet Gift med forumet ❤ Aprilbarna19 ❤ Januar 2017

Offisielt 67, men det er på ingen måte uhørt å bli værende til 70. Jobber på kontor i et yrke der vi har fleksible arbeidstider og arbeidsgivere som tilrettelegger.

8. Elisabethh Gift med forumet ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Jeg kommer til å pensjonere meg 2 år tidligere enn mannen som er 3 år eldre. Jeg har en fysisk krevende jobb. Men det kan bli forandringer før vi kommer dit, så vi får se!

9. Cadillac Forumet er livet August 2018 Sommerfuglene

Den er vel 67 mener jeg. Helse.

10. babydrøm2018 Elsker forumet Novemberlykke 2018

11. Kengu Forumet er livet VIP

67 tror jeg

12. Mrs. Lynch Heldig mamma! Juli13-jentene

Vet ikke faktisk. Er barnehagelærer.

13. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

67 pr i dag
    Er dere med i pbl hsr de en senior-ordning pr i dag som gjør at ansatte i bhg som står i 100% stilling til de fyller 60 får jobbe 80% for 100% lønn deretter, plb refunderer de siste 20% lønn kvartalsvis.

(regnskapsfører for barnehager)

• Liker Liker x 1
  14. FruFrøken1991 Forumet er livet Februar 2014 - Skjult forum Januarhula 2014 Februarlykke 2016

Usikker, men jeg har til gode å se gamle folk jobbe i en konferanseavdeling. Mye fysisk arbeid, løft og "løping" osv.

15. Tina78 Forelsket i forumet

Hvor lenge må de ha jobbet 100%?

Mener noen kommuner også har det i noen yrker?

16. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Akkurat hvor lenge de må ha stått i der vet jeg ikke. Og fint at en del kommuner har det også
    Det er jo svært mange som trapper ned i prosent
    Forståelig det
    Men de trengs
    Hender og erfaring!

17. Gladlaksen_90 Forelsket i forumet ❤ Juliskattene 2018 ❤

67 her tror jeg. Vet om flere som jobber lengre enn det også :) Jobber rotasjon i olja.

18. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP August 2018

67, Max 70 mener jeg

19. SloppyJane Elsker forumet Himmelbarn

Ambulansearbeider med 60 år. Men fordi jeg er sykepleier får jeg ikke gå av før jeg er 65. Med mindre jeg sier fra meg autorisasjonen som sykepleier.

Men lønn og pensjon er som ambulansearbeider da.

Forstå det den som vil.

Del denne siden