Pensjonsalder

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva er pensjonsalderen i ditt yrke?
Synes du det høres ut som en rimelig alder ift hva slags yrke det er?
 
Jeg jobber på kontor og har standard pensjonsalder, som jeg ser for meg trolig stiger innen det blir min tur .håper jeg klarer å henge med .den teknologiske utviklingen er enorm. Ingen problem enda. 37 år gammel er jeg av de yngre og godt vant med bruk av data men det er før den generasjonen kommer som har brukt data siden de var helt små.
 
Sambo er nesten 8 år eldre enn meg og har en pensjonsalder som er 4 år tidligere enn i mitt yrke (så han er pensjonist i maaaange år før meg).
Men det som irriterer meg er at han med en verken fysisk eller psykisk belastende jobb har lav pensjonsalder i motsetning til feks barnehageansatte og sykepleiere med tunge løft osv.
 
Aner ikke [emoji28][emoji85] 67 kanskje? Jobben jeg er i nå er jeg nok ikke i når jeg nærmer meg pensjonistalder, håper på å ha kommet meg over i noe administrativt innen den tid. Vil være tungt å jobbe «i pleien» i den alderen.
 
Aner ikke [emoji28][emoji85] 67 kanskje? Jobben jeg er i nå er jeg nok ikke i når jeg nærmer meg pensjonistalder, håper på å ha kommet meg over i noe administrativt innen den tid. Vil være tungt å jobbe «i pleien» i den alderen.

Det er helt sykt at pensjonsalderen er så høy i det yrket. Henger virkelig ikke på greip. Den alderen burde blitt satt ned.
 
Offisielt 67, men det er på ingen måte uhørt å bli værende til 70. Jobber på kontor i et yrke der vi har fleksible arbeidstider og arbeidsgivere som tilrettelegger.
 
Jeg kommer til å pensjonere meg 2 år tidligere enn mannen som er 3 år eldre. Jeg har en fysisk krevende jobb. Men det kan bli forandringer før vi kommer dit, så vi får se!
 
Den er vel 67 mener jeg. Helse.
 
Vet ikke faktisk. Er barnehagelærer.
67 pr i dag
Er dere med i pbl hsr de en senior-ordning pr i dag som gjør at ansatte i bhg som står i 100% stilling til de fyller 60 får jobbe 80% for 100% lønn deretter, plb refunderer de siste 20% lønn kvartalsvis.

(regnskapsfører for barnehager)
 
Usikker, men jeg har til gode å se gamle folk jobbe i en konferanseavdeling. Mye fysisk arbeid, løft og "løping" osv.
 
67 pr i dag
Er dere med i pbl hsr de en senior-ordning pr i dag som gjør at ansatte i bhg som står i 100% stilling til de fyller 60 får jobbe 80% for 100% lønn deretter, plb refunderer de siste 20% lønn kvartalsvis.

(regnskapsfører for barnehager)

Hvor lenge må de ha jobbet 100%?

Mener noen kommuner også har det i noen yrker?
 
Hvor lenge må de ha jobbet 100%?

Mener noen kommuner også har det i noen yrker?
Akkurat hvor lenge de må ha stått i der vet jeg ikke. Og fint at en del kommuner har det også
Det er jo svært mange som trapper ned i prosent
Forståelig det
Men de trengs
Hender og erfaring!
 
Ambulansearbeider med 60 år. Men fordi jeg er sykepleier får jeg ikke gå av før jeg er 65. Med mindre jeg sier fra meg autorisasjonen som sykepleier.

Men lønn og pensjon er som ambulansearbeider da.

Forstå det den som vil.
 
Back
Topp