Penger under svangerskapet

Jani

Glad i forumet
Jeg lurte på om hva man tar utgangspunkt i når man rekner ut hvor mye man får i svangerskapspenger?? Jeg jobber 100% i en jobb, og i tillegg jobber jeg litt om kvelder et annet sted, ca. 20%, og litt av og til et tredje sted, rekner man 80% av alt det jeg tjener til sammen??

Tja... Jeg tror det. Man skal så vidt jeg vet få 80% av alt man tjener (så lenge det er registrert, skattbar inntekt det er snakk om). Dobbeltsjekk med ditt lokale trygdekontor.

Jeg fikk kun utifra 100% stillingen min og ikke hva jeg har jobbet over 100%..Sur som søren ble jeg da jeg hørte det, for jeg taper ca.5000kr i mnd på at de gjør det slikt. Det hadde med høyeste lønn osv.[:@]

Taper en del om de bare regner ut fra den ene stillingen, er jo snakk om en del penger.....[:@]
Er det da arbeidsgiveren som betaler eller er det trygdekontoret??
Kan man ikke tjene noe som helst når man har permisjon??

De regnet med hva jeg tjente i 100%stilling og de tok ikke med alt jeg har jobbet over hver eneste mnd det siste året[:@] Jobben betaler lønn for den faste stillingen min på 70% og trygdekontoret betaler det som tilsvarer resten opp mot en 100% stilling.

Men hva med de 5000kr jeg har tjent over full stilling hver mnd?? nei det var overtid og ville ikke bli tatt i betraktning fikk jeg beskjed av trydekontoret om[:@][:@][:@][:@]

Back
Topp