pedofil?

ORIGINAL: Miriel

ORIGINAL: linzzy27

er en mann/ kvinne pedofil om h*n har en kjæreste som er yngere enn sin egen sønn/ datter?

det synes jeg minner om pedofil i alle fall

Farmoren min er gift med en som er yngre enn hennes eldste barn. Han er likevel nesten femti. Er hun da pedofil liksom? [:-]

Mhm.. Burde vært nabovarsel på henne :p

eh ... nei[8|][8|]

synes dere virkelig at det er så ekkelt og forferdelig og kvalmt med stor aldersforskjell mellom to parter?
Her kommer fordommene til syne, skjønner jeg!! [8D]

Ikke med mindre "kjæresten" er et prepubertalt barn[8|]

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

ORIGINAL: FrittFram

Om en mann på 50 - blir sammen med ei på 25 (som da kan være 2,3,4,5,6,7 år yngre enn barna) ...
Så må jeg si jeg synes det er en SKAM å sammenligne dette med pedofili.
Likeså om den yngste i forholdet er myndig +

Enig!

Pedofile forgripe seg på forsvarsløse barn!
En mann som har et forhold til en som er yngre enn sine barn, er i forhåpentligvis i et frivillig voksent forhold.
Forferdelig sammenligning[&:]

Så enig, så enig...

I mange kulturer er det vanlig med både 20 og 30 års aldersforskjell. Min farmor er fra filipinene, og i de siste årene har mange av mine slektninger derfra kommet til norge og giftet seg med menn som kunne vært deres far. Har snakket med mange av dem om dette, fordi jeg syns det var merkelig at de kunne leve slik, men de sier at det er helt normalt i deres kultur. Hadde de ikke kommet hit og gifta seg, hadde de blitt giftet bort til noen som gjerne kunne vært mye eldre.
Det kommer vist av at mange unge jenter giftes bort til rike og velstående menn, som gjerne vil dø før barna deres når skolealder. Det handler om å sikre fremtida si, følelser kommer i andre rekke, og de kan gjerne finne på å gifte seg av kjærlighet ved en senere anledning.

I vår kultur er det mer uvanlig å gjøre det sånn, men jeg vil ikek si det er pedofili av den grunn.

Min fars kompis er gift med, og har fire barn med, ei dame som er yngre enn alle barna hans fra første ekteskap. De er begge voksne mennesker, og det har ingenting med pedofili å gjøre. Han er vel 34 år eldre enn henne, tror jeg.

eeeeh NEI?!?!?!?!?

hvor i alle dager ser du sammenhengen DER?

pedofili er vel når voksne tenner på barn vel..   Men jeg syntes det er rimelig ekkelt om en mann/dame på 40år finner seg en 16åring ol....

Og hvis en mann blir sammen med en maskulin dame...

-Er det homofili?[:-]

ORIGINAL: StinkiStini

Pedofili handler om voksen- barn!

Ikke om eldre mann/kvinne - ung kvinne/mann over lovlig grense.

Så, nei!

Nei, absolutt ikke!

Er jo ikke pedofili om det er snakk om to voksne mennesker (over 18 år).

Så lenge den yngste personen er myndig er det vel det samme hvor gammel kjæresten er vel?!

ORIGINAL: ©Smartass

Håhå! Dagens! Da kan jeg ta kveld med ro i sinnet.

ORIGINAL: Rada

Nei.. Men jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er litt ekkelt.

sign

ORIGINAL: ©Smartass

Er det ikke sånn???

ORIGINAL: StinkiStini

Pedofili handler om voksen- barn!

Ikke om eldre mann/kvinne - ung kvinne/mann over lovlig grense.

Så, nei!

Sign!

ORIGINAL: *NinaOgVesla

ORIGINAL: linzzy27

er en mann/ kvinne pedofil om h*n har en kjæreste som er yngere enn sin egen sønn/ datter?

det synes jeg minner om pedofil i alle fall

Farmoren min er gift med en som er yngre enn hennes eldste barn. Han er likevel nesten femti. Er hun da pedofil liksom? [:-]

Mhm.. Burde vært nabovarsel på henne :p

pappaen min er sammens med ei som er 1år gammlere enn meg. Å kalle det i nærheten av pedofil er ufattelig skammelig. Da vet ikke folk hva ordet PEDOFIL betyr!!!!!

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: skyberta

Nei. Men jeg stusser jo litt på hvordan en på 50 kan finne seg ei ung jente på 20 for eksempel. Kanskje for å sikre seg privat hjemmehjelp/hjelpepleier når den tid kommer[8|]

Pappa var 45 og stemora mi 22.. [8|]
De var forelska men ho hadde aldri tørka han i tutten for å si det sånn...
Tror du har et litt feil syn på pedofili dessverre..

sign... samme her liksom. pappa er 43, kjæresten 23!

ORIGINAL: Siriusa

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: skyberta

Nei. Men jeg stusser jo litt på hvordan en på 50 kan finne seg ei ung jente på 20 for eksempel. Kanskje for å sikre seg privat hjemmehjelp/hjelpepleier når den tid kommer[8|]

Pappa var 45 og stemora mi 22.. [8|]
De var forelska men ho hadde aldri tørka han i tutten for å si det sånn...
Tror du har et litt feil syn på pedofili dessverre..

sign... samme her liksom. pappa er 43, kjæresten 23!

Jeg har aldri ment at det var pedofili.....

Back
Topp