pedofil?

linzzy27

Glad i forumet
er en mann/ kvinne pedofil om h*n har en kjæreste som er yngere enn sin egen sønn/ datter?

det synes jeg minner om pedofil i alle fall

Pedofili handler om voksen- barn!

Ikke om eldre mann/kvinne - ung kvinne/mann over lovlig grense.

Så, nei!

Nei.. Men jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er litt ekkelt.

"Pedofili er en parafili der personen er seksuelt tiltrukket primært eller utelukkende til prepubertale eller peripubertale barn."

Så, nei. Men jævla ekkelt er det!

Nei. Men seff, er dattra rundt 10 år så blir det noe helt annet!

Pedofili er det nok ikke.. (så lenge det er snakk om voksene mennesker)

MEN, ekkelt og weird er det så absolutt!

ORIGINAL: FrittFram

Om en mann på 50 - blir sammen med ei på 25 (som da kan være 2,3,4,5,6,7 år yngre enn barna) ...
Så må jeg si jeg synes det er en SKAM å sammenligne dette med pedofili.
Likeså om den yngste i forholdet er myndig +

Enig!

Pedofile forgripe seg på forsvarsløse barn!
En mann som har et forhold til en som er yngre enn sine barn, er i forhåpentligvis i et frivillig voksent forhold.
Forferdelig sammenligning[&:]

Nei. Men jeg stusser jo litt på hvordan en på 50 kan finne seg ei ung jente på 20 for eksempel. Kanskje for å sikre seg privat hjemmehjelp/hjelpepleier når den tid kommer[8|]

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Om en mann på 50 - blir sammen med ei på 25 (som da kan være 2,3,4,5,6,7 år yngre enn barna) ...

Enig!

En mann som har et forhold til en som er yngre enn sine barn, er i forhåpentligvis i et frivillig voksent forhold.

Helt enig!

Ikke med mindre "kjæresten" er et prepubertalt barn[8|]

ORIGINAL: skyberta

Nei. Men jeg stusser jo litt på hvordan en på 50 kan finne seg ei ung jente på 20 for eksempel. Kanskje for å sikre seg privat hjemmehjelp/hjelpepleier når den tid kommer[8|]

Det jeg synes er så fint - er at man ikke trenger å FORSTÅ alt..
Eller - skal man pille andres lykke fra hverandre - for å studere det på celleplan, for så se om en klarer å komme opp med en konklusjon?

Piller ikke på noens lykke jeg.

ORIGINAL: linzzy27

er en mann/ kvinne pedofil om h*n har en kjæreste som er yngere enn sin egen sønn/ datter?

Farmoren min er gift med en som er yngre enn hennes eldste barn. Han er likevel nesten femti. Er hun da pedofil liksom? [:-]

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Enig!

ORIGINAL: Miriel

ORIGINAL: linzzy27

Farmoren min er gift med en som er yngre enn hennes eldste barn. Han er likevel nesten femti. Er hun da pedofil liksom? [:-]

Fnis!

Nei, ikke om det er voksne det er snakk om.
Syns ikke en skal misbruke det begrepet/diagnosen sånn heller!

ORIGINAL: StinkiStini

Så, nei!

Hmm.. Med den holdningen da så kan man vel si at denne påstanden stemmer:

En mann/dame på 36 kan være sammen med og stifte familie med en på 20, (er jo ikke den verste aldersforskjellen det så regner med det skal være "greit") men ikke hvis han/hun fikk barn første gangen som 15 åring, for da vil jo datteren/sønnen være 1 år eldre enn samboeren og mannen/dama blir automatisk klasset som pedofil. [8|]

----

Måtte bare, for det er jo et mulig scenario egentlig. Men jo jeg synes vel at  det er litt rart og bli sammen med noen som er yngre enn barna sine, men blir litt drøyt og si dem er pedofile av den grunn.
La den delen av befolkningen være i fred og legg heller kreftene på og lokalisere de som virkelig er pedofile, det er jo dem som er skumle/ekle og ha i samfunnet rundt barna vår.

ORIGINAL: StinkiStini

Så, nei!

Back
Topp